מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ו 13.07.2006

הידידים הפתיעו את הנגיד בהתוועדות

הפתעה רבתי ציפתה אמש לנגיד הנדיב מפלורידה, ר' חיים ווינער, לרגל יום הולדתו: קבוצה גדולה מידידיו, בראשות הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר היכל מנחם ורבה החב"די של רמת שלמה, הפתיעה אותו בהתוועדות חסידית מרוממת ומיוחדת, באחד ממלונות היוקרה שבירושלים  ■ לסיפור המלא
הידידים הפתיעו את הנגיד בהתוועדות
בין ר' חיים ווינער והרב הבלין שוררת ידידות וותיקה ועמוקה רבת שנים. ר' חיים הוא מגדולי הנדיבים של חב"ד בפלורידה, ולבו ער וחם לכל ענייני הרבי. בשנים האחרונות הוא מסייע רבות למפעלי "היכל מנחם" בראשות הרב הבלין, והוא נידב את הוצאתם לאור של רבים מספרי תורת הרבי.

ר' חיים הוא מגדולי חובבי המוזיקה החסידית והיהודית, הוא עומד בידידות קרובה עם צמרת עולם החזנות והשירה היהודית, ובין מפעלותיו הידועים הוא מסעות השירה היהודית ב"קרוזים" בארצות הברית, בהשתתפות גדולי הזמרים והחזנים היהודים.
בימים אלו חוגג ר' חיים את יום הולדתו לאורך ימים ושנים טובות ולרגל המאורע הפתיע אותו ידידו הרב הבלין, כשקיבץ את ידידיו בארץ להתוועדות חסידית ברוב שירה וזמרה.

אורח הכבוד בהתוועדות היה הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, שהתגורר עוד בילדותו בשכנות לביתו של ר' חיים בחיפה. נכחו גם ראשי "היכל מנחם" בירושלים, עורך "כפר חב"ד" הרב אהרן דוב הלפרין, עסקני ציבור חב"דיים ואנשי עסקים מרחבי הארץ, בני משפחתו של הרב הבלין ובני משפחתו וידידיו של ר' חיים.

על חלק השירה והשמחה בהתוועדות הופקדו צמרת עולם המוזיקה היהודית בארץ: החזן הנודע ר' נפתלי הרשטיק, החזן ר' צבי הורביץ מירושלים, הזמר החסידי ר' מנחם ג'רופי, תזמורתם של "צמד רעים", וכן תזמורתו של עמירן דביר שליוותה בניגון ובשירה את כל ההתוועדות.

הרב מצגר פתח בדברי אקטואליה על המאורעות הקשים שעוברים על ארץ ישראל בימים אלו, וציין שהשמחה האמיתית שר' חיים מביא, תביא ל"כי בשמחה תצאון ובשלום תובלון, לשלום האמיתי. הרב מצגר עודד את ר' חיים להמשיך בכל מפעלותיו הברוכים, ועל שהוא מזכה יהודים בשמחה אמיתית.

הרב אהרן דוב הלפרין, עורך "כפר חב"ד", ציין את ייחודו של ר' חיים, המתבטא בשמו. "ר' חיים מורה על חיות, ואכן הוא מכניס חיים של קדושה בכל פעליו. היכן שר' חיים נמצא, שם יש חיות אמיתית ושמחה אמיתית".

הרב יוסף יצחק הבלין, ידידו הקרוב של ר' חיים ומארגן ההתוועדות, הפתיע את ר' חיים במתנה ייחודית המבטאת את פעליו של בעל השמחה. "ר' חיים תמיד דואג לזולתו בכל דבר. בפלורידה הוא דואג לכלל השלוחים והפעילות של חב"ד, בעולם השמחה הוא מוודא שלא רק הוא ישמח אלא כל הציבור ישמח, וגם בהפצת הרבי הוא דואג שכולם יזכו לרוות מיין תורת הרבי. מתאים ביותר להעניק לר' חיים שי מהודר – ערכת קידוש מוכספת, שמן כוס הקידוש נמזג היין לעוד עשרה כוסות..."

ר' חיים ווינער מצידו הודה נרגשות לרב הבלין ולכל המסובים על ההתוועדות יוצאת הדופן, והבטיח להמשיך ולעבוד בשיתוף פעולה עם הרב הבלין להמשיך ולהפיץ את אור תורת הרבי בציבור הרחב.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
למשפיע הרב גופין
י"ז תמוז ה׳תשס״ו
שמחים לראותך תלמידיך שיעור ב ישיבת תות"ל לוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.