מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ו 13.07.2006

הפוסק לאורו אנו הולכים: 52 שנה לפטירת הרב חיים נאה

ביום ראשון הקרוב, כ' תמוז, ימלאו 52 שנה לפטירתו הפתאומית של הרב חיים נאה, הפוסק החב"די הנודע לאורו אנו הולכים, לאור שיעוריו ולאור לוח כולל חב"ד שחיבר. הבקיאות וההעמקה של הרב נאה בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן, אין להם אח וריע, ובכל אופן לאחר התכתבות רצופה עם הרבי נשיא דורנו, המליץ לידידו הרב שניאור זלמן גרליק רבו של כפר חב"ד כי הרבי בקי הרבה בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן...  ■ צילום המכתב ב'כתבה מלאה'
הפוסק לאורו אנו הולכים: 52 שנה לפטירת הרב חיים נאה
הפוסק החב"די הנודע לאורו אנו הולכים: הרב חיים נאה
הרב נאה נודע בעולם התורני, בגין היותו ראשון הפוסקים שקבע מידות ושיעורים בהלכה, על פי המידות בימינו אנו. מידות אלו ביסס על מקורות בגמרא ובפוסקים הראשונים והאחרונים, ובכדי שהנושא יהיה בהיר לכולם, כתב הכל בספר הנקרא: "שיעורי תורה". על מידות ר' חיים נאה, סמכו בשתי ידיים הרבנים הראשים לישראל, כל רבני ירושלים (– רבני העדה החרדית, רבני אגודת ישראל, הרבנים הספרדים) ועוד רבנים ידועי שם. הרבי הריי"צ והרבי התבטאו לא פעם כי בחב"ד נוהגים במידות של ר' חיים נאה.

פסקי אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך ובסידור, היו נר לרגליו של ר' חיים נאה. אך, כאב לו שהלכות אלו אינם נחלת הכלל, ומפאת שכך חיבר ספרים אודות פסקי אדמו"ר הזקן. בסדרת הספרים החשובה "קצות השולחן" כתב קיצור ופירוש לשולחן ערוך אדמו"ר הזקן.

בספרו "פסקי הסידור", שהוציא לאור בשנת תרצ"ז, כלל את כל פסקי סידור התפילה של אדמו"ר הזקן, בהלכה במנהג ובנוסח, שהם משנה אחרונה לעומת השולחן ערוך שלו.

ב"קונטרס הסידור" שיצא לאור בשנת תש"ב, ערך הרב נאה, רשימת תיקונים לסידורי תורה אור נוסח האר"יזל על פי נוסח של אדמו"ר הזקן.

ב"קונטרס השולחן" שיצא לאור בשנת תש"ט, מביא תיקונים והגהות בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן. קונטרס זה, יעודו לתקן תיקונים קלים שנובעים מטעויות המדפיס, טעויות של העתקות וכדומה.

מלבד זאת, ערך הרב נאה את "לוח כולל חב"ד", המצוי בכל בית כנסת חב"ד ברחבי תבל, ועל פיו נוהגים כלל חסידי חב"ד. הרב נאה זכה שהרבי נשיא דורנו כתב הגהות על הלוח.

הבקיאות וההעמקה של הרב נאה בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן, אין להם אח וריע, ובכל אופן לאחר התכתבות רצופה עם הרבי נשיא דורנו, המליץ לידידו הרב שניאור זלמן גרליק רבו של כפר חב"ד כי הרבי בקי הרבה בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן...:

"אודיע לכת"ר שכ"ק אדמו"ר שליט"א בקי הרבה בשולחן ערוך אדמו"ר, והוא משיב לכל השואלים. גם איתי יש לו משא ומתן, הגם שלא שאלתי אלא שהוא מעצמו הציע לפניי. על כן יכתוב לו כת"ר, ואני חפץ לדעת מה שישיב".

הרב גרליק קיבל את ההצעה ואכן הפנה שאלות בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן לרבי נשיא דורנו.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כוח
י"ז תמוז ה׳תשס״ו
למכניס כתבה זו , וכן לאתר המארח ,
ידוע שאדמור היה מעריך מאד את הגרא"ח נאה זצ"ל , וחבל שהסתלק בגיל צעיר כ"כ , היה איש חי ורב פעלים , תמיד שמח ומאיר פנים , למרות הייסורים שעברו עליו ,
חסיד אמיתי , המכה בפטיש בהכתרת הרבי לנשיאות , חבל על דאבדין , וימליץ טוב על עם ישראל בעת צרה , ולקרב הגאולה בקרוב ממש,
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.