מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ו 11.07.2006

סלובקיה: שליח חב"ד נפגש עם שר הדתות

רבה של סלובקיה ושליח חב"ד הרב פנחס מאייערס נפגש ביום שישי האחרון עם שר התרבות והדתות של סלובקיה מרק מדריץ שלושה ימים בלבד לאחר שהושבעה ממשלת סלובקיה החדשה. "אני אוהב יהודים, אנקוט במדיניות חיובית לטובת כל ענייני היהדות במדינה, לרבות שימור 500 בתי העלמין שברחבי סלובקיה", הצהיר השר בפני משלחת של מרכז רבני אירופה בראשות גאב"ד דק"ק מחזיקי הדת ג'נבה ויו"ר אגף בתי עלמין באירופה, הרב אברהם יפה-שלזינגר ■ לסיפור המלא
סלובקיה: שליח חב
שליח חב"ד בסלובקיה הרב פנחס מאייערס עם שר התרבות והדתות של סלובקיה
"אני ידיד ישראל, אוהב יהודים, אני מבטיח לכם נאמנה לתמוך, מוראלית וכספית, בשימור בתי העלמין היהודיים בכל רחבי סלובקיה", כך הצהיר ביום שישי האחרון שר הדתות והתרבות החדש של סלובקיה, מרק מדריץ, בפגישתו עם משלחת נכבדה של מרכז רבני אירופה.

הפגישה המרגשת שהתקיימה בלשכתו של השר, התקיימה שלושה ימים בלבד לאחר שהושבעה ממשלת סלובקיה. השר החדש טרח להדגיש כי למרות טירדותיו הרבים בשבוע הראשון לכהונתו במשרד הדתות והתרבות, הוא מוצא לנכון לפגוש את נציגי מרכז רבני אירופה, הגוף הדומיננטי המייצג מאות מרבני אירופה, ורואה בכך כבוד רב לפתוח במיפגש זה את פעילותו הפרלמנטרית.

במשלחת של מרכז רבני אירופה השתתפו גם ראשי חצר סקווירא: הרב ישראל יוסף אייזנברגר, דיין בבית דין צדק של קהילת סקווירא, ראש הקהל הרב שלום בער פישל וכן רבה של סלובקיה ושליח חב"ד הרב ברוך מאיירס, שייצג את הקהילה המקומית.

בתחילת הפגישה שהתנהלה באוירה חמה וידידותית, סיפר הרב שלזינגר לשר כי הוא מגיע מפרשבורג והסביבה, מקום מולדתם של אבותיו ואבות אבותיו ששימשו ברבנות ושמם הולך לפניהם כגדולי האומה היהודית, ביניהם החת"ם סופר ורבי עקיבא אייגר ועוד רבים אחרים זכר צדיקים לברכה. 

דבריו המרגשים של הרב אייזנברגר נגעו ללבו של השר החדש, שהבטיח נאמנה כי יפעל לתמוך בשימור כל 500 בתי העלמין היהודיים ברחבי סלובקיה, הן תמיכה מוראלית והן במימון ובהקצאת משאבים כספיים לצורך מטרה חשובה זו.

"אני אוהב יהודים וידיד מדינת ישראל; במסגרת תפקידי הממלכתי אנקוט במדיניות ידידותית לטובת ענייני היהדות בסלובקיה ואפעל בכל דרך למימוש היעדים שהועלו בשיחה כאן", אמר מדריץ בהתרגשות, תוך שהוא מבטיח ליזום פגישה קרובה עם ראש ממשלת סלובקיה בנושאים יהודיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.