מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ו 11.07.2006

הכנס הארצי של נשי חב"ד / אודיו

JEM
"נִתֵּן ונחזור ונִתֵּן... וה' ייתן, יחזור וייתן!". אלו היו המילים שהדהדו ברחבי 'בנייני האומה' לאורך היום כולו, בלובי הכניסה, לאורך 'שביל החסד', במעלה המדרגות, באולם המליאה, בדרך הביתה וגם בימים שאחרי, יכולתם לשמוע את נשי ובנות חב"ד מזמזמות לעצמן את מילות המנון הכנס הארצי... מילים שבוודאי יתורגמו לשפת המעשה באלפי מעשים יומיומיים של נתינה וחסד, על ידי אלפי הנשים שהשתתפו בכנס הארצי השנתי של נשי ובנות חב"ד, מכל הארץ ומכל העולם.מרכז התקשורת החב"די-COL שמח להגיש לגולשים קטעי האזנה מהכנס הארצי של נשי חב"ד שנערך ביום ראשון השבוע בירושלים. להאזנה לחצו כאן: 1  2  3  4 ■ דיווח מלא ב'כתבה מלאה'
הכנס הארצי של נשי חב
האולם הגדוש באלפי הנשים (צילום: COL)

וכמו שההמנון היה קליל וקליט, כך היה הכנס כולו. נושא אהוב ושייך לכל אחת. להיות מן הנותנים. המרצים כולם הצטיינו במשא ברור, ממוקד בנושא, קולע ולא ארוך. המופעים היו מקצועיים ומקוריים, מלבבים ונוגעים ללב. נותנים נקודות למחשבה...
מרגע שעברתם את מפתן הכניסה ( ...היה מעט קשה לעבור אותו, עם כל המתעכבות בחום השמש – הסליחה) נכנסתם ליום של חוויה.

כל אחת קיבלה תיק צד שימושי מתנת 'קידישיק' ובו שי – אלבום הכנס 'חלקנו בתורתך' אשתקד – ספר ותקליטור לצפייה, וכן עיתון כנס חגיגי שהפיקה מערכת 'משפחה חסידית', המוסף של העיתון 'כפר חב"ד', במיוחד לכנס. העיתון עסק כולו בנושא הכנס – נתינה ובמרכזו הייתה התוכנייה.

הלובי היה מרהיב עין. יחד עם השילוט הברור, נראתה בכל מקום היד המושטת, שעליה העולם עומד, בצדקה. ניגוני חב"ד בעיבוד קלאסי ושירי הכנסים של נשי ובנות חב"ד התנגנו ברקע והעלו זיכרונות.

עשרות מבנות חב"ד התגייסו למערך כוח האדם, בתלבושת שחור-לבן, צעיף סגול-כתום, ענוד עם סמל היד המושטת, ותג בו רשום שמן ותפקידן. הבנות איישו את העמדות השונות וקיבלו את אלפי הנשים בסבר פנים יפות. מערך לוגיסטי גדול מאוד נדרש, ועל כולו ניצחו בחדווה, חדווה סגל מעפולה וחדווה בראון מירושלים. ללא לאות רצו מפינה לפינה במתחם הגדול כדי לפקח ולבדוק שכל העמדות עומדות על עומדן: עמדת שמרטפיות לקליטת כמאתיים תינוקות כן ירבו, שהיו מופקדים בידיהן הבטוחות של מאה שמרטפיות, דור העתיד במיטבו; עמדת רכישת כרטיסים להשתתפות בהגרלה לנסיעה לרבי בשם משתתפות הכנס; עמדת רכישת פסוקים בספר התורה שנכתב בימים אלו לעילוי נשמת הרב בן ציון ומרת צילה שניאורסון, דוד ודודה הרבנית; עמדת נציגות הארגון, בה היה מוכן עבור כל נציגה תג מקושט עם שמה וסניפה, ושי צנוע – ספל, המסמל נתינה, עליו מוטבעת ברכת תודה, על המאמצים בעבודה עם נשי ובנות ישראל לאורך השנה; עמדת  חתימה על פדיון נפש שהשתרעה על פני שולחנות רבים, שעמדו צמודים אחד לשני בשורה ארוכה. עשרות דפים היו מודבקים אחד לשני כמגילה אינסופית, מלאים באלפי השמות של הנשים שבאו לכנס בהוראת הרבי וגרמו נחת רוח.

'שביל החסד' – תערוכה שכללה כ-25 דוכנים מעוצבים בקפידה, בה הוצגו יוזמות ומפעלי חסד נפלאים של נשים בקהילה. דרך התערוכה יכולות היו הנשים ללמוד מה אפשר לעשות, היכן ניתן להתנדב וגם באילו תחומים מוגשת עזרה, אם נדרשת. על התערוכה עמלו הסניפים, בריכוזה של רבקה חדד מכפר חב"ד, בעיצוב איילה סגל מירושלים. איילה היא גם האחראית לתפאורה האסטתית במיוחד בלובי כולו.

לאחר ההתרשמות וההתארגנות פנו כולן להתכבד בקפה ועוגה, לצד שתייה קרה. כשעלו הנשים במעלה המדרגות הבחינו בשלושה עמודים מוארים ומעוצבים ועליהם, איך לא? היד המושטת, המחזיקה את העולם. היו אלה שלושת העמודים עליהם עומד העולם.

בכל שנה אומרים זאת מחדש, אך זו האמת לאמיתה. בכל שנה זו אותה חוויה מקסימה של עוצמה, של אחדות, של אשרינו מה טוב חלקנו. נשים שלא זוכות להיפגש לאורך השנה, קונות את הכרטיס מראש במקומות סמוכים זה לזה, אחיות הנמצאות בשליחות, כל אחת ב'חור' אחר, מוצאות בכנס הזדמנות להיפגש וגם להפגיש את הנשים מקהילותיהן המתרחבות. יש כאלו שעבורן זה הזמן היחיד בשנה בו יושב כל ה'שבט' המשפחתי (הנשי) ביחד, ויש כאלו שרואות ביום זה יום גיבוש שכונתי... כך או כך אין זה משנה. אין הבדל אם ה'שוויגער' קנתה מראש לכל הכלות כרטיסים, או שמא כל הבנות החליטו להפתיע את האם. העיקר שכולן שמחות. 

בשעה שתים עשרה וחצי בדיוק (שעון נשי חב"ד) נפתח המסך. לעיני כולן נתגלתה יד ענקית (5 מטר), ניצבת במרכז הבמה. המסך המשיך לעלות והנה על היד, מסתובב לו העולם. 'עולם' אמיתי, תלת מימדי, בדמות מסך-בלון ענק. לצדו עוד שני מסכי ענק, ובמרומי היציע הוצבו שניים נוספים. קריינות הפתיחה שנכתבה על ידי אורי מרטון מצפת לוותה באומנות מדהימה של איור בחול. האומנית עמדה על הבמה כשלפניה מעמד ובו חול. היא יצרה בו איורים כאילו היה בידיה דף נייר ומכחול.

בעזרת עין מצלמה שהייתה מכוונת בדיוק מעל 'ארגז החול' נראה האיור בבהירות על המרקע וכל הנוכחות היו עדות לתהליך הבנייה של הציור בחול, לקצב ההקראה ובהתאמה מלאה לתוכן המילים. עוד לא שככו מחיאות הכפיים הסוערות ועל הבמה הופיעו בנות בית הספר העל יסודי 'בית חנה' בנחלת הר חב"ד עם ההמנון. מיטב של כישרונות צעירים מתגלים על בימת הכנס הארצי וגם מאחורי הקלעים.

המנחה חנה כהן מפתח תקווה הזמינה את הרבנית דבורה בוטמן מתל אביב להקריא את מכתב הרבי לאחד מכנסי נשי ובנות חב"ד, שהתקיים אף הוא בדיוק ביום ראשון י"ג בתמוז. ברגש חסידי חם הקריאה את המכתב, מי שמקדישה את כל זמנה למען ארגון נשי ובנות חב"ד בארה"ק. את פרק התהילים של הרבי קראה נציגת הנשים ביש"ע, הרבנית סימה אלחרר מעמנואל. מראות קשים, עדיין טריים, מהפינוי האכזרי שהתרחש בגוש קטיף, השאירו אותנו המומות ופעורות פה, העלו דמעות. על המרקע נראה הרבי מדבר בנושא שלמות הארץ, מתריע ומבקש לפרסם את הלכה ו' בסימן שכ"ט בהלכות שבת.

חלקו הראשון של המושב הראשון היה רווי כולו בנתינה שהרבי מחדיר בנו, מעודד אליה ויותר מכל נותן לנו דוגמא אישית. על המרקע נראו קטעים מחלוקת דולרים, בהם נראה הרבי נותן ונותן, מברך ומשפיע ל'יהלומים' שלו. נשמעו דברי הרבי בנושא הצדקה אותה נותנת האישה בעצמה. נלמדה בעיון ובליווי מצגת שיחת הרבי על הפסוקים בפרשת ראה "פתוח תפתח... נתון תתן". הרב שאול בן שחר מקריית מלאכי דאג שכל אישה באולם תבין גם את השקלא וטריא וגם את המסקנה, על פיה חשוב אופן הנתינה, לא פחות מהנתינה עצמה.

נשים רבות מהנוכחות בכנס כבר למדו שיחה זו, במסגרת מבצע הלימוד השנתי של ארגון נשי ובנות חב"ד 'תורה כפולה ומכופלת'. המבצע מצליח מאוד זו השנה השלישית. גם השנה הגיעו אל משרדי הארגון, בפקס ובדואר, אלפי ספחי המבצע, בהם דווחו נשים שהוסיפו, באופן עצמאי או במסגרת שיעור לנשים, בלימוד תורתו של הרבי לקראת ג' בתמוז ולמדו את השיחה על פרשת ראה בליקוטי שיחות חלק ל"א, היא השיחה שנלמדה בכנס. בכנס עצמו נערכה ההגרלה המסיימת את המבצע, על כרטיס טיסה לחצר הרבי. זכתה בו שרית אפטקר, המשתתפת באופן קבוע בשיעורה של השליחה אהובה חנה מדוויל מקריית מנחם ברמלה. כחמישים נשים דווחו על פעולה נמשכת ממבצע 'תורה כפולה ומכופלת' אשתקד, דהיינו: הן המשיכו בהוספה שנוסדה במבצע לפני שנה, במשך כל השנה כולה. קבוצה נוספת של כחמש עשרה נשים, דיווחו שהן מתמידות להגיע לשיעור שנוסד לפני שנתיים, במסגרת מבצע 'תורה כפולה ומכופלת' תשס"ד. כל אלו זכו ב'תעודת הפעולה הנמשכת'.

נתינה גשמית ונתינה רוחנית, נתינה פיסית ונתינה נפשית, נתינה בבית לבן הזוג ולילדים, נתינה לקהילת המתקרבים, נתינה בבניין ובשכונה, נתינה לאורחים, נתינה למשפחה שצריכה עזרה, בעת קשה ובעת שמחה – עולם מלא של עשייה נתגלה בכנס נפלא זה. עשייה שקיבלה ביטוי מיד בכניסה, בתערוכת 'שביל החסד' המרהיבה. בכנס עצמו נראו על המרקע נשים וילדות רבות, מן העוזרות ומן הנעזרות, מספרות: כיצד נולדה היוזמה? איך זה עובד? מי הם הנהנים? עד כמה זה עוזר? כל העוּבדות בשטח, 'טיפים' להתרחבות ותודה גדולה.

במחזמר שהופק על ידי אילנה נוי והורכב מנשים, בנות וילדות חמד קטנטנות, סיפרה כל אחת כיצד היא נותנת ומסתייעת בנתינה. אף אישה לא נשארה אדישה למראה הילדונת מירי ליברוב, בת כחמש, המספרת בשירה, כיצד היא יוצאת למבצעים ומשפיעה על נשים דווקא בחיוך, למרות שהיא קטנה. בסיום השיר נשאו כולן את ידיהן לקב"ה בתחינה שנזכה תמיד להיות מן הנותנים.

הנתינה רבה ויש עוד מה לתת, אך חשוב לעשות זאת בצורה הנכונה. שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד התמודדה עם הנושא בהרצאתה. בלבביות ובמקצועיות נגעה בערכים ובעקרונות בנתינה נכונה: זכאות, מאור פנים, התייחסות, התאמה, שמירת סודיות, התחשבות, הדדיות, התמדה, חוסן נפשי, התמודדות, הגשמה עצמית, קיום מצווה, ללא פטרונות, עין יפה, סובלנות, סבלנות, יוזמה והכרת הטוב. קטע המחזה 'בקרוב אצלך' השתלב בדבריה, והעלה למודעות נקודה כואבת. קורה שאנשים מברכים אחרים בילדים, בשידוך, מספרים להם שהם מתפללים עבורם... אך הם לא מודעים לעובדה שבדבריהם אלו הם מביכים את בן שיחם, גורמים לו צער והחלטה לא לבוא בפעם הבאה... כן, גם את הברכה והתפילה, צריך לדעת כיצד לתת נכון.

בסיום דבריה פנתה הגב' זילברשטרום אל נציגות ארגון נשי ובנות חב"ד היושבות באולם, אלו הנותנות כל כך הרבה מעצמן במשך השנה כולה, העובדות בשטח, מארגנות אירועים, כנסים, שיעורים, מהוות אוזן קשבת וביתן פתוח לרווחה. בשם ארגון נשי ובנות חב"ד והמשתתפות בכנס, מסרה להן תשואות חן ותודה חמה. לקול תשואות הקהל, נשמע השיר של הארגון "נשי ובנות חב"ד, כולנו כאחד... נאסוף כל הכוחות ונעשה, נא למעננו עשה" ובכל פינות האולם ריצד סמל הארגון – הבית עם האור.

אורחת הכבוד, נציגת קרן 'דורסט' הגב' ריטה אפללו, שנכחה בכנס והתפעלה מעוצמתו, הביעה בנאומה את הערכתה לכל אחת מהנשים היושבות באולם: "כבוד ושמחה הוא לי להיות כאן היום עמכן. זוהי חוויה מיוחדת להיות במחיצת נשים ובנות העסוקות כל כך בדאגה לעתידו של עם ישראל ולהמשכיותו, ולהפצת מסר של אהבת ישראל, טוב לב, רגישות ואכפתיות. נפלא לראות כיצד כל אחת יכולה לתת מהכישורים בה ניחנה, כדי לתמוך ולעזור לעוד יהודי. אני עומדת פה בפניכן ובכנות, מרגישה קטנה." דולר מהרבי הוענק לה כאות הוקרה.

המושב הראשון ננעל בשמחת היום – גאולת האדמו"ר הריי"צ ממאסרו בי"ג בתמוז. ניגוני התוועדות נשמעו ועל המרקע הוקרנו קטעי וידאו מהרבי. מעם הבמה עודדה מיכל לוויטין את קהל הנשים, ומעם הקהל נשמעו השירה ומחיאות הכפיים. היו גם כאלו שיצאו בריקוד. באווירה מיוחדת זו יצאו הנשים לשעה של הפסקה, ארוחת צהריים קלה, כוס קפה ושיחות עם חברות.

לפתיחת המושב השני הזמינה המנחה חנה למברג מחיפה את הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו. כדרכו ריתק את הקהל בדברו על החסד והנתינה של רחל אמנו לאחותה, כמודל לכל הדורות.

בשנים עברו עלתה בקשה מנשים שכתבו בשאלון המשוב על הכנס: אנא העלו את מופע הפתיחה המרשים גם בתחילת המושב השני, ולו רק לטובת המאחרות שהפסידו אותו. מופעי הפתיחה כל כך מיוחדים, שגם מי שכבר צפתה בהם, מוכנה לראותם שוב. זוהי הסיבה שלשמחת רבות, נשנה מופע החול המרהיב, הקריינות המקצועית ומחול ההמנון. הפעם כבר הצטרפו הנשים והבנות, שקלטו את המילים, לשירה. אומנית החול אילנה יהב, הסבירה כי הפעולה הזאת של יצירה בחול, מסמלת את נושא הכנס כולו: בניית עולמות, הצלת נפשות, יצירה שאין דומה לה – וכל זה במעשים קטנים כל כך, ממש כמו גרגירים של חול.

הרב גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות, מראשי רבני חב"ד בארה"ק, הקשוב כל כך לצורכי הציבור ומשמש מודל לנתינה אין סופית לקהילה, נתן את המשא המרכזי, על האישה החסידית כמודל לנתינה ועל האופן בו היא מעבירה לילדיה יכולת זו. כדי שגם הילדים שלנו יחפצו לתת, צריכה השמחה להיות שלובת זרוע עם הנתינה שלנו. ייתכן מצב, בזמן של אירוח למשל, שהבית מתחלק לשניים. הסלון – 'מרכז העצבים' וההתרחשות. שם הכל יפה, נוצץ... והמטבח – גם הוא 'מרכז עצבים', שם הכל עומד להתפוצץ. עלינו להקפיד לשדר מסר אחיד, של נתינה הנובעת מפנימיותנו ומקרינה על הסביבה כולה ולא חלילה מסר כפול.

הרב ירד מהבמה והנה נכנסה ילדה קטנה ועליזה, מתרוננת בשירת הפזמון: "כך חונכנו מילדות, לתת, לתת ללא התבלטות, לדעת כי המקור ה' יתברך, ואנחנו הצינור לכך." בשיר סיפרה שרה'לה נוי כיצד אימא נותנת ומחנכת במעשיה לנתינה, ואצלה זה כבר מובן מאליו. ברוב שמחה, ירדה הילדה שרה'לה אל הקהל והחלה לדלג בין היושבות, כשהיא משליכה לעברן פרחים – "לתת כמו הפרחים...".

מה באמת קורה עם הנוער שלנו, הילדים שלנו, בנושא הנתינה? אחת התשובות לשאלה זו ניתנה בראיון שהוקרן על המרקע, בו סופר על ארגון ייחודי שקיים בבית הספר העל יסודי 'בית רבקה' בכפר חב"ד - 'תן מעצמך לעצמך'. במסגרתו מתנדבות בנות העל יסודי בבתי ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מנהלת בית הספר הגב' ציפורה וישצקי, העובדת הסוציאלית האחראית הפרויקט מטעם המועצה והבנות המתנדבות בפרויקט, סיפרו על הקריטריונים הגבוהים שיש לעמוד בהם על מנת להתקבל לארגון, על הדיסקרטיות הנשמרת, על תחושת הסיפוק, השמחה והלמידה לחיים ועל שביעות הרצון של המשפחות ושאר הגורמים מהצלחת הפרויקט.

תשובה נוספת לשאלת הדור הבא ניתנה על ידי מינדי שמרלינג, יו"ר תנועת הנוער 'בת מלך', שעלתה לבמה כדי לתת את אות ההוקרה מטעם ארגונה לבית הספר המצטיין השנה – 'בית חנה' בירושלים. מינדי הודתה לארגון האם של 'בת מלך' – ארגון נשי ובנות חב"ד, המאפשר את הפעילות הענפה לבנות חב"ד ובישרה לקהל האימהות והמורות על הפיכתה של 'בת מלך' לתנועת נוער. הפעילות מתרחבת אל בנות בתי הספר העל יסודיים. לבנות רבות יתאפשר להיות מן הנותנות – מד"ציות, רכזות סניפים ורכזות מחוזיות. תפקידים אלו יינתנו למתאימות לאחר השתתפות בסמינריון שיתקיים בסוף הקיץ ויכשיר את בנות הנוער שלנו לחיים של נתינה ושליחות.

אכן, השליחות היא מוקד של נתינה, בכל מוקד בעולם. הכוח לתת הוא מהמשלח הרבי, אשר תמיד דרש מאתנו לתת עוד ועוד, לאהוב כל יהודי ולתת לו, באשר הוא. בשנים האחרונות, שנים בהם ידע העולם סבל ומכאוב, היוו שליחי הרבי מופת של נתינה ללא חשבון, חסד של אמת. על המרקע נראו קטעים מהסרט ONE אותו הפיקה חברת המדיה היהודית-חינוכית JEM , לקראת כנס השלוחים העולמי השנה. נראו בו קטעים מה'צונאמי' במזרח אסיה ומהסופה 'קתרינה' בארצות הברית. בשתיהן נחלצו שלוחי הרבי לסיוע גשמי, נפשי ורוחני וקידשו את שם הרבי וליובאוויטש. נשיא ארצות הברית בוש, נראה בנאומו, כשהוא מציין את חב"ד שהצילה חיים! קטע נוסף שהוקרן, הופק על ידי ארגון נשי ובנות חב"ד כאן בארץ. נראו בו קטעים משדרות עטורת ה'קסאמים' ומניצן שקלטה את מפוני גוש קטיף. גם כאן התגייסו שליחי ושליחות הרבי לעזרה. השליחה סימה פיזם משדרות סיפרה מה נותן לה כוח לתת לאחרים כוח להתמודד. אחת המפונות מגוש קטיף סיפרה על מאור הפנים, העוגות, המבצעים וערבי הגיבוש שנתנו להן נשי חב"ד באשקלון. "באחד מערבים אלו נערכה הגלה לנסיעה לחצר הרבי, ואני – זכיתי!" כך סיפרה. את החלק הזה, העצוב מחד אך המרגש ומשמח מאידך, סיכם הרב נחמיה וילהלם שליח הרבי בתאילנד בנאומו. נאום מרתק שהביא מכלי ראשון סיפורי מופתים של הרבי ועזרתו – כשנותנים. על כוחה של הצדקה המקרבת גאולה ומחישה את ביאת המשיח, הרחיב והבהיר.

שעת הסיום מתקרבת, ושעון נשי חב"ד עומד בזמנים. שוב מסתיים לו כנס נפלא... אך הרבי אומר: המעשה הוא העיקר ו"נעוץ תחילתן בסופן". הרבי דרש שהצעות ההחלטה לא תישארנה בגדר הצעות בלבד, אלא יהפכו למעשים. על הבמה עולה מי שהובילה את הפקת תוכנית הכנס מתחילתה ועד סופה, הרבנית הינדה גרליצקי, שליחת הרבי בתל אביב-יפו. בטרם תפרוש בפני המשתתפות את הצעות ההחלטות לכנס זה, היא מתייחסת להחלטות שנתקבלו בכנס אשתקד ולתוצאותיהן (הידועות לנו) בשטח.

החלטה אחת הייתה על פי סעיף ממכתב תוכנית העבודה של הרבי לארגון להשתדל לסייע למוסדות חינוך הכשר. בשנה האחרונה שקדו בארגון נשי ובנות חב"ד על בניית התשתית לפרויקט זה שנקרא 'החוט המשולש'. נשלחו מכתבים לכל מנהלי המוסדות בארץ ממעונות וגני ילדים, דרך בתי הספר היסודיים והעל יסודיים ועד לישיבות ולמכללות. המשוב מהמנהלים היה טוב מאוד. מונתה רכזת מטעם הארגון, הגב' רות מפעי מרחובות, שעומדת מול המנהלים ומול נשי ובנות חב"ד בסניפים. היא גם הביאה מספר יוזמות לכדי ביצוע מעשי, ביניהן תרומה של וילונות למוסדות שהגיבו למשובים וכן תרומת פרסים לעידוד התלמידים. בכמה סניפים בארץ נוצרו חוגי ידידות לבתי הספר, במטרה לסייע באקלים הבית ספרי בתיאום עם ההנהלות. יצאה לאור חוברת נשי חב"ד ד', המרכזת חומר רעיוני ומעשי רב עבור המתנדבות. היד עוד נטויה, וגם בשנה הבאה עלינו לטובה, זהו אחד האתגרים החשובים של ארגון נשי ובנות חב"ד.

החלטה נוספת שנתייסדה בכנס אשתקד היא קו 'הרמב"ם שלי' הפועל כבר שנה תמימה בסיועם של 'קול החסידות' והגב' פנינה ויינפלד אשר מוסרת בהתנדבות את השיעור היומי בספר המצוות בטלפון ומאפשרת לנשים רבות להפוך את תקנת הרבי לשגרת יומן. הגב' ויינפלד הוזמנה לבמה וקיבלה תעודת הוקרה מטעם ארגון נשי ובנות חב"ד ובשם כל הנשים שהתווספו בסיועה למעגל לומדות. נזכיר את מספר הטלפון: 5381111 02, הקשת 2 ואח"כ 9.

החלטות הכנס, מעשיות ובגובה העיניים, עסקו הפעם כמובן בצדקה גשמית ורוחנית: 1. לקבוע קופת צדקה במטבח ולהקפיד לשלשל בה מטבע בכל יום חול, 2. להשתדל לגרום לאנשים לרכוש אות בספר התורה, 3. להשתלב בעשיית חסד בקהילה בדרכים האפשריות. 4. ללמוד שיעור שבועי טלפוני עם אישה מיש"ע. ההחלטה האחרונה טומנת בחובה יוזמה חדשה אותה הציעה לארגון צילה בוקצ'ין מיצהר. על פי דבריה קיים רצון אצל נשים המתגוררות ביהודה ושומרון ומפונות חבל עזה ללמוד חסידות. ניתן ליצור חברותות של נשי חב"ד עם נשי יש"ע. היוזמה הוצגה מעל בימת הכנס ומונתה אחראית תיאום מטעם ארגון נשי ובנות חב"ד – רוחמה מזרחי מלוד. נשים רבות נענו להצעה והשלימו בשאלון המשוב של הכנס את פרטיהן, כך יוכל להיווצר הקשר.

ברגעים אלו, בהם הוחלט על מבצע של אחדות וחיזוק הנשים היושבות בחזית ארצנו, נערכה ההגרלה לנסיעה לחצר הרבי בשם משתתפות הכנס. מי מכולן הייתה יכולה להתאים יותר לעלות בגורל מאשר הגב' שרה נחשון מקריית ארבע-חברון, עיר הקודש. שרה נחשון גיבורת הרוח שהלכה חלוץ כדי לשמור על פיסות ארץ הקודש בחברון, זכתה שהרבי ישבח את מסירות נפשה ברבים.

וגם עכשיו, רגע לפני שכולן קמות ממקומותיהן ואומרות "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", עדיין לא הסתיימו ההפתעות. צלילי המוסיקה שנשמעים ברקע ממקדים את כל העיניים אל הבמה. אך בנות המופע הופיעו מכיוון בלתי צפוי. הן נכנסו מהכניסה האחורית של האולם, בידיהן בלונים והן עוברות בין יושבות הכנס, אל הבמה, שם ביצעו את מופע הסיום שכלל המנונים מכנסים של נשי ובנות חב"ד. מופע זה וגם מופע המנון הכנס הופק על ידי סימה יזדי, פנינה הגר, רחל יזדי וחסיה בליז'נסקי מקריית מלאכי.

"נִתֵּן ונחזור ונִתֵּן, נִתֵּן ונוסיף ונִתֵּן, נִתֵּן ושוב נשנה, עולם של חסד ייבנה... וה' ברחמים יגמול תשועת עולמים, ייתן, יחזור וייתן!" – כך התנגנו להן המילים, כך הן מתנגנות בבתים, כך הן מתנגנות אל תוך המעשים וכך יבוא בעזרת ה' משיח צדקנו, במהרה בימינו, אמן!

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
28 תגובות
1.
כל הכבוד!!!
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
לאתר קול.. אתם ענקיים!!![

רציתי לשאול האם מותר לפרסם קישורים לכאן! מאתרים שונים...???

לא חב"דיים???

אשמח לקבל תשובה!

.....................................................

col - אפשרי.
2.
יפה יפה
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
כל הכבוד
3.
עןד תמונות
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
למה לא שמים עוד תמונות?
4.
נאום של הרב וילהלם
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
איפה בדיוק אפשר לשמוע את הנאום של הרב וילהלם??
5.
ישר כח
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
לכל המארגנות היה מאוד מאוד מאוד מרשים
אשמח אם יפרסמו יותר תמונות תודה
6.
לזמרות,למאמנות ולרקדניות המקסימות!
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
הייתן מדהימות!!!
ישר כח גדול.
בהערכה רבה, סימה יזדי
7.
בנות הנחלה
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
רקדתם פשוט מדהים!!!
נהניתי מכל רגע!
אחת
8.
רוצים לראות
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
רוצים וידיאו בבקשה!!!!!!!!!!!!
9.
תודה רבה
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
תודה רבה
10.
אנחונו רוצות עוד תמונות
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
מזה כימעט ולא מתרשמים ממה שהיה בכנס
תביאו תמונות של הריקודים של הנואמים וכו . . ..
11.
לגברת שרה זלברשטרום תודה רבה רבה
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
לגברת שרה זילברשטרום כל הכבוד!!!!!!!!!!!!
כל מילה שהוצאת היתה אמת ונכנסה ישירות ללב
פשוט שנה ראשונה שכ"כ כ"כ נהנתי תודה רבה לך
את פשוט גדולה
הבאת לנו המון כוח , עידוד, חיזוק, ורצון לבצע תודה ענקית.....
12.
היייי....
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו
אל תשכחו את ירחמיאל גורליק
שבזכותו היו לכם כרטיסים.
גם בשעות של הלחץ הוא עדיין היה אדיב..........
כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13.
היה נפלא
ט"ו תמוז ה׳תשס״ו


תודה רבה לכל העוסקות בעבודת הקודש...
14.
למאמנת פנינה הגר!
ט"ז תמוז ה׳תשס״ו
ישר כח גדול... רואים תוצאות...
15.
מסר חזק
ט"ז תמוז ה׳תשס״ו
המסר לחסד היה חזק מאוד
מדוע לא נתנו לברך חולים ולחיל השבוי? חסד?
16.
תודה רבה !!!!
ט"ז תמוז ה׳תשס״ו
לכל צוות הארגון
תודה רבה !!!
היה כנס מדהים מעודד ומלכד !!!
המסר היה חזק , ההרצאות היו מרתקות, ההופעות יצירתיות
ובקיצור: מושלם!!!

תודה רבה!!!!!!!
17.
הערכה רבה ל
ט"ז תמוז ה׳תשס״ו
סימה יזדי , הפקה ברמה.
יישר כח גדול.
תמשיכי לפעול, את מדהימה.
18.
ל- 3
ט"ז תמוז ה׳תשס״ו
התחשבנו ... ושמנו עוד קובץ של תמונות...
בהנאה.. וסליחה!
19.
הכנס.......
כ' תמוז ה׳תשס״ו
הכנס היה פשוט מקסים!!!!
יישר כח לכל הצוות המארגן.....
ושבעז"ה זה יפעל לזירוז הגאולה
על ידי הרבי מה"מ במהרה בימנו
א - מ - ן ! ! ! !
20.
עוד תמונות
כ"ג תמוז ה׳תשס״ו
שימו עוד תמונות
21.
כנס,,,
כ"ג תמוז ה׳תשס״ו
מי שלא זכתה להיות בכנס רוצה לראות שוב אם יש כמו שהיה בשידור חי ,,
תודה,,,
22.
רוצים לראות
כ"ג תמוז ה׳תשס״ו
רוצים וידאו בבקשה,,,,,,,!!!!!!
23.
לכל העובדות בקודש!
ה' אב ה׳תשס״ו
ישר כח !!!!!!
הכנס היה יוצא מן הכלל
24.
לסימה היקרה
ו' אב ה׳תשס״ו
ישר כוח גדול
על ההשקעה הרבה!
25.
לסימה היקרה
ו' אב ה׳תשס״ו
ישר כוח גדול
על השקעתך הרבה!!!!
26.
היה מדהים!!!
ט"ו אב ה׳תשס״ו
הושקעה מחשבה רבה וכל שנייה מהכנס העשירה אותנו ונתנה לנו תחושה של גאוות יחידה על היותנו יהודים וחסידים
27.
הכנסים של
ה' טבת ה׳תשס״ז
רוב הדברים שנשי חב"ד מארגנים זה ברמה ושרה זלברשטרום היא אישיות מדהימה אז שוה לכולם לבוא והיתה שם בת לא דתיה והיא והיא מאוד נהנתה בכנס בי בי.
28.
אין..................
י"ב תשרי ה׳תשס״ח
פשות היה מהמם............
כל הכבוד..........................................
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.