מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשס״ו 10.07.2006

הנשיא והרבנים חנכו תערוכה במכון הטכנולוגי

נשיא המדינה משה קצב ביקר אתמול (שני) במכון הטכנולוגי להלכה בירושלים, בראשות הרב לוי-יצחק הלפרין ■ ידיד המכון, רב העיר תל-אביב הרב ישראל-מאיר לאו והרב הלפרין קיבלו את פני הנשיא ופמלייתו וסקרו בפניו את פיתוחי המכון ■ לאחר-מכן נערך כינוס מיוחד, בו השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הרב יונה מצגר והראשון-לציון הרב משה-שלמה עמאר וחבר-הכנסת הרב יעקב ליצמן ■ בכינוס חנך הרב הלפרין את התערוכה החדשה המיועדת לכל יהודי שומר תורה ומצוות ■ צוות COL היה שם ומביא דיווח מלא ■ לסיפור המלא
הנשיא והרבנים חנכו תערוכה במכון הטכנולוגי
הרב הלפרין מקבל את פניו של קצב. מאחור: הרבנים הראשיים וח"כ יעקב ליצמן • צילומים: COL
נשיא המדינה, מר משה קצב הגיע אתמול (ראשון) לביקור מיוחד במכון הטכנולוגי להלכה, בראשת הרב לוי-יצחק הלפרין בירושלים. קצב הגיע עם פמליה גדולה שהתקבלה בכניסה למכון על-ידי הרב הלפרין והרב ישראל-מאיר לאו רב העיר תל-אביב שהוא ידיד המכון מזה שנים רבות.

בתחילה, הציג הרב הלפרין בפני קצב בקווים כלליים את המכלול הגדול של הפעילות של המכון המתפרשת על כל תחומי המדע: מה שנוגע לפרט ולכלל מוסדות הציבור.

לאחר-מכן, שטח הרב לאו בפני הנשיא את פעולות המכון כשהוא מוסיף מילים מנקודת מבטו האישית כרב ראשי לישראל לשעבר ורב עיר תל-אביב. הרב לאו סיפר בין-היתר שהוא נתקל פעמים רבות בשאלות סבוכות בהלכה והכתובת היחידה בה מצא פתרונות היה המכון הטכנולוגי להלכה וספריו הרבים של הרב הלפרין. "שהם חובה לכל רב בישראל", כדברי הרב לאו.

פיתוחים ייחודיים

משם יצאה פמליית הנשיא לסיור בתערוכה של המכון, שם הראה הרב הלפרין לנוכחים מספר פיתוחים שבוצעו על-ידי המכון במהלך השנים האחרונות וזכו לקבלת הסכמתם של גדולי התורה בארץ-הקודש ובעולם כולו. בין-היתר, הציג הרב הלפרין לנוכחים: מיחם גלישה לשימוש בשבת, פתרונות למעליות שבת למהדרין, מערכת איתות ואינדקצייה למעבר חציה בשבת, מנעולים אלקטרוניים במלונות, כרטיסי פיקוד למקררים, מערכת בישולית לפיתרון בעיית בישולי נוכריים במבנים ציבוריים ועוד שלל פיתוחים ייחודיים.

במהלך הסיור, שמע הנשיא מיפי המהנדסים של המכון על הפעילות הענפה בקרב חברת החשמל, בכדי ליצור חשמל למהדרין בשבתות-קודש.

בתום הסיור, פנתה הכבודה למלון 'חן' הסמוך, שם נערכה קבלת-פנים רשמית וארוחה כיד-המלך. באירוע השתתפו הרבנים הראשיים לישראל: הרב יונה מצגר והראשון-לציון הרב משה-שלמה עמאר. כמו-כן השתתפו באירוע חבר-הכנסת ויושב-ראש ועד הכספים הרב יעקב ליצמן ('יהדות התורה'), נציגים רבים של חברות שונות שהמכון עובד איתם במהלך השנה ופרופסורים.

"לבואו של הנשיא", מספר אחד ממארגני האירוע בשיחה עם כתב COL, "קדם קשר של המכון עם הנשיא שהתעניין בפיתוחים הרבים, עד שהחליט לבוא ולבקר ולעמוד מקרוב אחר הפיתוחים".

תערוכה חדשה

האירוע נפתח בדברי-ברכה שנשאו הרבנים הראשיים לישראל. כל אחד עמד מנקודת מבט שלו על המכון שנוסד במיוחד עבור יהודים שומרי תורה ומצוות ועל השילוב של המדע והטכונלוגיה יחד עם ההלכה. לאחריהם נשא דברים ח"כ הרב ליצמן שסיפר על עזרתו למכון מבחינה כלכלית.

יש לציין, כי הדוברים השונים ציינו פה-אחד שמן הראוי היה שמוסד כזה יתוקצב בצורה ממלכתית. המדינה הייתה צריכה להקים.

נאום הערב היה של יושב-ראש המכון הרב הלפרין. בתחילת דבריו דיבר על הקשר החם עם הנשיא ולאחר-מכן הכריז על הקמת תערוכה של פיתוחי המכון, בו יוכלו לבקר על מי שחפץ ולהתרשם מקרוב שניתן לשלב את ההלכה עם ההתפתחות הטכנלוגית הגדולה בשנים האחרונות.

בנאומו של הנשיא קצב, הוא דיבר על-כך שאכן המדינה צריכה לתקצב מוסד כה חשוב. "אנחנו צריכים לפרוס חסות על מכון ייחודי זה", אמר הנשיא. בהמשך דבריו דיבר על הקשר בין תורה ומדע ועל האמונה שמקננת בלב כל יהודי באשר הוא ללא הבדלים.

בסיום הערב העניק הרב הלפרים שי לנשיא: שני פיתוחים ביתיים - מיחם לשבת ו"גז מן" שהוא שעון קוצב זמן לגז ליום-טוב.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרב הלפרין הינו מומחה בעל שם עולמי בתחום...
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
הרב הלפרין הינו מומחה בעל שם עולמי בתחום הכשרות. המגובה על ידי הרבי ורבנים שונים. כיום שיש צורך להקים וועד כשרות עולמי על ידי רבני חב"ד יש לצרפו לוועד זה הוא יכול לתרום הרבה מניסיונו רב השנים. כדי לייעל ולחזק את הכשרות בעולם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.