מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשס״ו 10.07.2006

חברי הבד"צ ביקרו במחלבות ובמפעל "אהבה"

בשבוע שעבר יצא הרב בערל לברטוב המשגיח הראשי מטעם הבד"צ לבקר במחלבות ובמפעל לייצור מוצרי חלב, עם המרא דאתרא הרב אברהם אזדאבא וחברי הבד"צ הנבחרים, הרב יצחק צירקינד והרב שלמה יהודה הלוי סגל, בכדי להראות להם את המחלבות ומפעלי הייצור. הרבנים ביקרו במפעל הגדול ועקבו אחר קבלת החלב, איחסונו, שלבי הייצור, מרכיבים, ועוד ■ לסיפור המלא
חברי הבד
הרבנים במפעל החלב "אהבה"
ביום רביעי בלילה יצא הרב בערל לברטוב המשגיח הראשי מטעם הבד"צ לבקר במחלבות ובמפעל לייצור מוצרי חלב, עם המרא דאתרא הרב אברהם אזדאבא וחברי הבד"צ הנבחרים בכדי להראות להם את המחלבות ומפעלי הייצור, ולהסביר להם את כל מה שקורה במקומות האלו.

חברי הבד"צ: הרב יצחק צירקינד והרב שלמה יהודה הלוי סגל הצטרפו להרב לברטוב ונסעו עימו לביקור פתע במחלבות ובמפעלים של חברת "אהבה"

בשעה 2 לפנות בוקר הפתיעו הרבנים את המחלבות (פארמס) שנמצאות באיזור של "אדמס סנטר" ניו יורק (כ 40 מייל מגבול קנדה) ומצאו את המשגיחים עומדים על משמרתם כראוי. הרבנים עברו ביחד עם הרב לברטוב על כל תהליף החליבה, נעילת והחתמת הטנקי איחסון בין חליבה לחליבה. כמו"כ שמעו על התהליך הפרדת פרות מנותחות (מכירתם או העברתם למקום חליבה אחר) מהעדר הנחלב עבור הבד"צ.

כידוע אשר התקנות שהותקנו עוד בחייו של הרב מארלו ע"ה אשר בכל מחלבה (פארעם) ישנו משגיח תמידי (זוג נשוי) שגרים במקום, וישנו משגיח נוסף (בנוסף על אלו שגרים במחלבה) שהוא נמצא בחליבות לילה.

לאחר מכן המשיכו לכיוון אטווה שבאונטריו קנדה כדי להספיק להתפלל שחרית, לאחר שחרית הלכו לנוח קצת אצל חתנו של הרב חיים אשר כהנוב הרב הייז שי'.

לאחר מנוחה של כשעתיים המשיכו לכיוון העיירה אגדנסברג (שזה על גבול קנדה בצד של ניו יורק) שם ישנו מפעל הנקרא "פרימו פוד" ששייך ליהודי שותו"מ בשם ר' משה באניאן שהוא הבעה"ב של חברת "אהבה".

המפעל הנ"ל נפתח לפני כ 3 שנים לאחר שבמפעל הנקרא "לואיס קאנטי דערי" (שנמצא באיזור הנקרא "לואיס קאונטי") ששיך גם כן לר' משה הנ"ל, נהיה צר מלהכיל את כל המוצרים שהם מייצרים, ולכן כל הגבינות קשות כגון צ'עדער מצרלה וכדו' מיוצרים ב"פרימו פוד" וכל שאר המוצרים כגון לבן יגורט קוטג' שמנת וכדו' מיוצרים בלואיס קאנטי דערי.

ר' משה, הוא היחידי בארה"ב שבבעלותו נמצאים שני מפעלים לייצור גבינות וכדו' ושניהם על טהרת החלב ישראל ומייצרים בהם מוצרים כשרים למהדרין מן המהדרין מבלי להכשיר מפעלים למניהם. ולכן חלק גדול מהמשווקים שמוכרים בשוק הכשר והמהדר כגון "ניו סקווער" מורנינג סעלעקט" בעסט מו" "קהל" מייצרים את מוצריהם במפעלים האלו.

הביקור במפעל היה מאד חיובי, הרבנים עברו בהדרכתו של הרב לברטוב והמשגיח המקומי הרב מטוסוב על כל המפעל, קבלת החלב, איחסונו, שלבי הייצור, מרכיבים וכו', ונהנו לראות איך שבכל מקום עומדים על משמרתם משגיחים יראי שמים ועושים מלאכתם נאמנה כדי שכלל ישראל ובפרט אנ"ש יוכלו לאכול מוצרי חלב על טהרת החלב ישראל ועם כל ההידורים שאפשר ולא יצטרכו לרעות בשדות זרים, דרך אגב באותו הזדמנות הבעה"ב ניצל את בואם של הרבנים וביקש מהם שיכשירו לו מכונה חדשה שהוא קנה לאחרונה, ואמנם הרב לברטוב הפשיל שרוולים והכשיר את המכונה.

משם ניסו להפתיע את המחלבה (פארעם) מס' 3 שנמצא באיזור "לואיס קאונטי" אבל מצד השעה המאוחרת כבר היה לאחר החליבה ולכן לא נכנסו לשם.

המשיכו למפעל "לואיס קאונטי דערי" שם קיבל את פניהם אחד המשגיחים המעולים ביותר שיש לועד הכשרות ואשר שולט על המפעל 24 שעות ביום, הרב לברטוב ביחד עם המשגיח המקומי (שגר צמוד למפעל) ר' זאב שי' עברו עם הרבנים חברי הבד"צ על כל המפעל, על כל שלבי הייצור, שאיבת החלב מהמשאיות, תהליך הייצור, מרכיבים, איחסון החלב שיהיה עם חותם, אריזה שיהיה עם חותם וכו', אין ספק אמרו חברי הבד"צ אשר מפעל שעובד רק על טהרת החלב ישראל זה הידור גדול מאד ומגיע לחסידים יראי שמים ובפרט חסידי ליובאוויטש שיאכלו מוצרי חלב כשרים למהדרין מן המהדרין.

לפני חזרתם הספיקו חברי הבד"צ להפתיע את המחלבה (פארעם) מס' 4 שנמצא באיזור "לואיס קאונטי" ואשר היא על הדרך חזרה, גם שם ב"ה מצאו את המשגיחים עומדים על משמרתם, במחלבה הזאת חולבים 24 שעות ולכן גרים שם שני זוגות שכל אחת מהם משגיחים 12 שעות, גם פה עברו חברי הבד"צ על כל תהליך החליבה והאיחסון וכו'.

הרבנים חברי הבד"צ חזרו לקראון הייטס (לאחר קרוב ל 40 שעות נסיעה) עייפים אך מרוצים ממה שראו ולמדו, והתרשמו לטובה מרמת הכשרות שמנהלים ועד הכשרות שע"י הבד"צ בהדרכתו הצמודה של המרא דאתרא הוותיק והמומחה בעניני כשרות הרב אזדאבא.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
למשגיח ראובן
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
תמשיך לזכות את עם ישראל
אתה בהחלט משגיח שראוי לסמוך עליו!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.