מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשס״ו 09.07.2006

ניגוני חב"ד בכלייזמרים בצפת

הערב (ראשון) נפתח פסטיבל הכלייזמרים ה-19 בצפת, במהלכו יתקיימו שלושה ימי מוזיקת נשמה יהודית ■ הלהקה החב"דית 'כל ישראל' בניצוחו של ר' שמעון ביטון מצפת תופיע בבמה המרכזית של פסטיבל הכלייזמרים בצפת, בפני קהל אלפים ■ "זה הבית-חב"ד שלי", אומר ל-COL ר' חיים קומער מחברי הלהקה ■ לסיפור המלא• לכניסה לאתר הלהקה: לחצו כאן
ניגוני חב
"אנשים יוצאים עם מסר חסידי". בתווך: ר' מאיר קומער • צילום: ארכיון: COL
הערב (א) נפתח פסטיבל הכלייזמרים ה-19 בצפת, במהלכו יתקיימו שלושה ימי מוזיקת נשמה יהודית.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו מופעים, ללא תשלום, בהשתתפות אמנים מהארץ ומחו"ל, בשבעה מוקדים שונים בעיר. המשטרה מוסרת כי צפויים עומסי תנועה בכניסות לצפת ורחובות מרכזיים בעיר ייחסמו לתנועה. כמו-כן, משטרת צפת תכוון את באי הפסטיבל לחניונים מוסדרים.

לחגיגה המוסיקלית הגיעו כלייזמרים רבים מהארץ והעולם שיופיעו בשבעה מתחמים/במות מרכזיות: סראייה ,כיכר שדה, מחלבות המאירי, הגן הקסום, כיכר מגינים, מדרחוב ובית-הכנסת בירב.

הפסטיבל מתקיים בין השעות: 24:00-20:00. השנה ייהנו המבקרים ממגוון מופעים של אומנים מובילים ובניהם: הלהקה החב"דית 'כל ישראל' בניצוחו של ר' שמעון ביטון מצפת שתופיע בבמה המרכזית של פסטיבל הכלייזמרים בצפת, בפני קהל אלפים.

בלהקה חברים: ר' שמעון ביטון - מנהל הלהקה, ר' יוסף-חיים קומער - קלרינט וחלילית, ר' טל גונן חצוצרן, ר' איתן אלדר מתופף ור' יניב שמאי כלים אתניים.

הלהקה תנגן ניגוני כליימרים, ניגונים חב"דיים, וניגונים אתניים מיוחדים. "זה השנה החמישית שאנו מופיעים בכלייזמרים ואין ספק שהופעה של להקה חב"דית שמנגנת ניגוני חב"ד, זה קידוש שם ליובאוויטש", אומר ל-COL ר' שמעון ביטון מנלה הלהקה.

ואילו ר' חיים קומער מחברי הלהקה, אומר ל-COL: "אני מספר פעמים בשנה מופיע במקומות שונים ובכל פעם אני משלב את הניגונים עם דברי חסידות. כעת, אני עושה את זה בגדול ובהרכב מלא".

תוכל לפרט?

"המופע שלנו על הבמה, זה לא סתם מופע. בין ניגון לניגון אני מחדיר לקהל דברי חסידות והניגונים קשורים למסר של מה שאמרתי להם קודם הניגון. זה ממש הבית-חב"ד שלי".

אתם מקבלים תגובות לאחר כל מופע?

"בוודאי. אנשים מאוד מרוצים ונהנים מהמסרים".

תוכל לתת דוגמה?

"לפני שנה, לאחר מופע הכלייזמרים שלנו, הגיע אלי תייר אמריקאי ואמר לי שעד היום הוא חשב שהוא שונא כלייזמרים וכעת, כשהוא ראה את המופע שלנו ואת השילוב של דברי החסידות עם הניגונים, הוא לא אשכח את זה לעולם".

שיהיה לכם בהצלחה.

"תודה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.