מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשס״ו 09.07.2006

מסתמן: יוקם חיידר חדש של חב"ד בלוד

פרסום ראשון ב-COL: הורי התלמידים בתלמוד-תורה בשיכון חב"ד בלוד הודיעו הבוקר כי ההכנות לפתיחתו של 'חיידר' חדש, על טהרת הקודש, נכנסו להילוך גבוה. לפי תכנית ההורים, כבר בשנת הלימודים הקרובה - שאמורה להיפתח ביום רביעי, ערב ראש חודש אלול - ייפתח ה'חיידר' החדש ■ ל-COL נודע כי החלטת ההורים להקים 'חיידר' חדש נבעה מהמצב השורר בתלמוד-תורה הקיים, ולנוכח העובדה שאין אוזן קשבת לשורה של טענות ההורים באשר לנעשה בתלמוד תורה ■ לסיפור המלא
מסתמן: יוקם חיידר חדש של חב
תלמוד-תורה חב"ד בלוד (ארכיון)

הורי התלמידים בתלמוד-תורה בשיכון חב"ד בלוד הודיעו הבוקר כי ההכנות לפתיחתו של 'חיידר' חדש, על טהרת הקודש, נכנסו להילוך גבוה.

לפי תכנית ההורים, כבר בשנת הלימודים הקרובה - שאמורה להיפתח ביום רביעי, ערב ראש חודש אלול - ייפתח ה'חיידר' החדש. בשלב ראשון יפעלו בו שמונה כיתות, מא' עד ח'. בתום שנת הלימודים הקרובה, לקראת שנת הלימודים תשס"ח, ייפתחו, במסגרת ה'חיידר', גם שתי כיתות גן וכיתת מכינה לכיתה א'.

בשיחה ל-COL מסרו ההורים כי "בידינו יש מבנה העומד הכן בפאתי השכונה, במצב מצוין. המבנה שימש עד שנת הלימודים האחרונה את אחד מבתי הספר הכלליים. יש לנו את גם את ברכת הדרך מכל הגורמים הרשמיים, ובקרוב יתפרסמו כל הפרטים ותחל ההרשמה, במקביל לשיבוץ המורים לכל הכיתות".

ל-COL נודע כי החלטת ההורים להקים 'חיידר' חדש נבעה מהמצב השורר בתלמוד-תורה הקיים, ולנוכח העובדה שאין אוזן קשבת לשורה של טענות ההורים באשר לנעשה בתלמוד תורה. בין היתר, דעת ההורים מאוד לא נוחה מן העובדה שצוות המחנכים (ולא רק המורים למקצועות החול) אינו מורכב אך ורק מאנ"ש ומבעלי זקן, הופעה ורוח חסידית הולמת. ההורים אף מלינים זמן רב על העדר כל תנאים סביבתיים נורמליים בחצר הת"ת העירומה, ללא שום מתקני משחקים נאותים ואף התנאים הסניטריים בכיתות ובשירותים נמוכים ומתחת לכל ביקורת, לדברי ההורים.

"המכה בפטיש היה בשבוע האחרון", אומרים ההורים ל-COL החל מיום ראשון שעבר, החליטו המורים מכיתות ג' ומעלה להשבית את הלימודים והם אינם מופיעים בתלמוד-תורה, לנוכח העובדה שבחודש הלימודים הנוסף (שמשכורתו משולמת על-ידי הנהלת הת"ת ולא על-ידי משרד החינוך, המוציא לחופש את כל המוסדות בתחילת תמוז), הם אינם מקבלים 'משכורת 13'. במקום המורים נמצאים עם התלמידים, מכיתות ג' ומעלה, תלמידי שיעור ג' בישיבת תות"ל לוד.

"זהו מצב מחפיר שהדעת אינה סובלתו", אומרים ההורים. "איננו נכנסים לגוף הטענות שמשמיעים המורים וגם אין זה מענייננו אם הצדק עמם או עם הנהלת הת"ת. אנו שולחים את ילדינו מדי יום לתלמוד-תורה, כשאנו סומכים על ההנהלה, שלה שילמנו כבר בתחילת השנה 500 ש"ח עבור כל תלמיד, אך ורק לשם מימון שכרם המלא של המורים בחודש הנוסף. אם הנהלת הת"ת אינה מצליחה לגרום לכך שהמורים יופיעו בכיתותיהם – אין מנוס מלהוציא לפועל את תכניתנו המגובשת להקמת 'חיידר' חדש".

תגובה

גורם לא רישמי בהנהלת בית ספר חב"ד מסר בשיחה ל-COL: "צר לנו שהמורים מערימים קשיים על קיומו של חודש הלימודים הנוסף. המורים דורשים "משכורת 13" מה שלא מקבלים צוות הישיבה קטנה מזה שנים רבות. למרות הכל, הסכמנו לתת להם "משכורת 13" אך הם דרשו את כל תנאי משרד החינוך שלא היתה בזה כל הצדקה, במיוחד נוכח המצב הכלכלי הקשה של הישיבה. ניסינו בכל הדרכים להתמודד עם הבעיה ולהביא צוות מנוסה מהישיבה הגדולה בכפר-חב"ד, אך בגלל הנסיעות היו מגיעים הבחורים מאוחר. על כן החלטנו למנות בלית ברירה צוות מהישיבה הקטנה. גם אנו נמצאים במילכוד, המצב לא פשוט, וצריכים להבין אותנו".

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
53 תגובות
1.
סוף סוף...
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
תודה לכל העוסקים במלאכה,
אולי בזכותכם בנינו יזכו להשתתף בפעולות ברוכות שלא נהנו מהם
2.
גם בלוד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
כמו בכל הערים שאנ"ש גרים יש 2 חידרים אוי רבי לאן הגענו?
3.
שהחיינו וקימנו...
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
הגיע הזמן לברך ברכת שהחיינו בשם ומלכות על הצעד האמיץ של ההורים לנוכח מה שהולך שם בשבוע האחרון, הילדים משתגעים שם לגמרי הביאו להם בחורים משיעור ג והם לא משתלטים שם על הילדים בתחלה אמרו לנו שהלימודים יהיו עד השעה ה2 וזה היה רק ביום הראשון ואח"כ הודיעו להם שהלימודים מסתיימים בשעה 1 וביום שישי האחרון לקחו חופש זה פשע מה שהולך שם, במקום להקים חיידר חדש יש פתרון יעיל יותר למנות הנהלה חדשה.
4.
אלו שעשו דבר כזה בכפר חב"ד לא קבלו מהרבי
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
שום מכתב שנים רבות
אלו שלוחמים במוסד בנשיאות הרבי ורוצים לעשות משהו פרטי שלהם העבר הברכות על אחריותם
אבל
אלו הצאן מה חטאו, שמנתקים אותם מהרבי??
שיבוא העסקנים שמעוררים את המהומה, ויעזרו לפתח את המוסד
ואז , ורק אז יהיו להם ברכות
5.
אולי גם בנחלה
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אולי יקבלו אומץ לתקן את הטעון תיקון גם בנחלה בנושא הקשור לת"ת.
תשובה ל2 רק בכפר חב"ד ישנם שני חידרים במקום קטן.
6.
ל - 2 מה רע בזה?
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אני חושב שלטובת ילדינו זה כרגע הדבר הכי נחוץ והפתרון הכי יעיל, זה בלתי אפשרי להיות נתונים כל הזמן לקפריזה של אדם זה או של מורה זה
7.
לנתק את הת"ת מהישיבה
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
הבעיות בת"ת נובעות מכך שהתלמוד תורה מסונף לישיבה,
ועקב המצב הקשה בישיבה זה מקרין גם עליהם,
הגיע למנות הנהלה (וקופה)נפרדת לתלמוד תורה , ולא יהיה צורך בחדר נוסף.
8.
כל הכבוד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אותו דבר צריך לעשות בנחלת הר חב"ד
9.
סוף סוף
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
כבוד הרב ירוסלבסקי תעשה אותו דבר בנחלה
המצב בנחלה יותר גרוע מלוד
10.
מה עם נחלה?
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
מתי ייפתח גם בנחלה עוד חיידר שיהיה קשוב לבעיות התלמידים וההורים? אני יודע שהיו הרבה שיחות בין הרב ירוסלבסקי ובין נציגי וועד ההורים, נקווה שהם גם יצליחו לעשות את מה שכבר הבינו בכפר חבד ובלוד שקנאת סופרים תרבה חכמה
11.
למגיב 4#
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אם יש לך 20 מיליון שקל וזה כ"כ קל לך אז אולי תתרום .

המצב בת"ת פה כבר כמה שנים מתחת לכל ביקורת
12.
המוסד לא בנשיאות הרבי
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
מתש"נ
אפשר להרגע
13.
מי העומדים מאחורי כל הענין?
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
חשוב מאוד שהיוזמים לא פוליטיקאים קטנים שכונתיים.
שמטרתם לחרחר ריב.
ובנוגע לענין עצמו בהחלט חדר ברמה נמוכה מאוד . חלק מהמורים משכורת מס 1 לא הייתי נותן להם לא רק 13. הגיע הזמן שמנהלי ביה"ס ישכילו להבין שביה"ס וחיידר זה לא גריאטריה וצריך מורים אייכותיים כנ"ל לגבי ביה"ס לבנות בשיכון נא להעלות רמה זה בלתי נסבל
14.
מותר לומר מילה טובה
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אני מההורים שאין לי טענות על ההנהלה:
א. בני אוהב ללכת לחדר בחשק רב, אמנם חסר מחנך, אבל בימי קיץ מותר לילדים לקבל לימודים קלים יותר - תקראו לזה קייטנה, באתי לבקר בת"ת וכל התלמידים נמצאים בכתות ושקט ושלווה, תלמידי ש"ג מהישיבה קטנה ובשיתוף הרב שמואל תעיזי והרב מנחם שמח שנמצאים בשטח כל הזמן עושים עבודה יפה.
ב. לאחר בירור קצר התברר, שעיקר הבעיה שההנהלה מתמודדת והיא שישנם הורים שמתחמקים מלשלם שכל"מ וביניהם גם כאלו שעומדים מאחורי היוזמה של פתיחת ה"חיידר"
15.
למגיב מס 14
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אתה אדם לא הוגן (יכול להיות שאתה אחד מההנהלה) כי גם אני כמוך הגעתי לביקור בת"ת ומה שראיתי שם זה לא יאומן הילדים רצים בשמש הילדים משתוללים משתגעים כשהמורים סליחה לא המורים אלא הביביסיטר נמצא בתוך הכיתה הם לא משתלטים המורים עצמם לא תמיד השתלטו אז מה אתה מספר לנו שיש שם שקט ושלווה באיזה כיתה בקרת שהיהשם שקט ושלווה, אני כהורה מאוד מודאג וכל יום כשהבן שלי מגיע בריא ושלם אני מודה להשם.
אני כן שלמתי את שכ"ל אז אנא ממך.
ב. אתה לא בסדר כל מה שכתבת בסעיף ב שלך זה שקר מיסודו לא זה הבעיה שעומדת בפני הנהלת התלמוד תודר ולא בגלל זה המורים השביתו.
16.
כל הכבוד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אני חושב שמה שצריך לעשות הוא לפתוח חדר חדש אלא להביא הנהלה חדשה לחידר והכל יבוא על מקומו בשלום
אחד ההורים מלוד
17.
מדוע אין שם ליוזמים
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אם זה מאיכפתיות ולא ממניעים נוספים ויתכן שכך?!
נא כיתבו שם ולפי שמכם אדע האם הדברים נעשים ממניעים טהורים
18.
חיידר נוסף
י"ג תמוז ה׳תשס״ו

הפתרון אינו בהקמת חיידר נוסף.

חיידר נוסף הוא יהיה גורם ראשי לבידול תוך קהילתי , הקמת מסלולוים שונים שלא ייטיבו עם אף אחד.
אם החיידר זקוק לפיתרון אין ספק שצריך לעשות זאת, אך לא ע"י סתירת הקיים ,אלא ע"י התערבות יותר מאסיבית, או דרך בי"ד רבני אנ"ש , או ע"י גילוי דעת של רב השכונה שיכנס לעובי הקורה .
אחי, אל נא תרעו..............
19.
תגובה למס. 15
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
כואב ומצטער שישנם כאן בקהילה שלא משנה מה שהנהלת התלמוד תורה יעשה ורק יזרקו בוץ.
לגופו של ענין, א. אינני שייך להנהלה כתבתי כהורה שבאתי במקרה להביא אוכל לבני ולא ראיתי ילדים בשמש - חבל שאתה מחפש מתחת לאדמה להשמיץ.
ב. בררתי ודברתי עם המורים וניתן לברר מה הסיבה שלא רצו לעבוד כי הם נלחמו על זכויותיהם שרצו לקבל ממשה"ח. אנא ממך תעשה שיעורי בית לפני שאתה משמיץ.
20.
הגיע הזמן
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
סוף סוף הבינו שהילדים לא צריכים לסבול את מה שעברו ההורים בעצמם (בוגרי הת"ת) יש מורים מעולים ואבל יש כמה מורים שממש מתחת לכל ביקור הם שחוקים והשיטות החינוך שהם היו מקובלים בזמן שהם היו מורים טובים עברו מן העולם (שיטת הידים)
והם אכן אובדי עצות ....

ישר כוח ....
ובהצלחה......

תלמיד לשעבר...
21.
מה אתה דואג?
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
זה מה שמטריד אותך מי עומד מאחורי היוזמה הזו? אולי אותם הורים חוששים היום לפרסם את שמם היות וילדיהם השקיעו כל השנה בלימוד בע"פ וברגע שיפורסם שמותם המנהל יתנקם בילדיהם מחר במסיבת סיום ולא יתן להם את הפרסים? אבל אל תדאג בבוא העת יפורסמו מי האנשים שעומדים מאחורי יוזמה ברוכה זו ואני בטוח שגם אתה תצטרף ותודה על הצעד האמיץ הזה.
22.
אף אחד לא רוצה לפתוח חיידר חדש, הנקודה ש...
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
א. מן המפורסמות שצורת ההתנהלות של הנהלת הת"ת היא מתחת לכל ביקורת.

ב. הבעיה אינה רק בחודש הלימודים הנוסף, אלא בכל השנה כולה.

ג. רמת הלימודים בת"ת בלוד היא מהנמוכות בת"ת חב"ד בארץ.

ד. הנהלה אטומה לכל סוג של דרישות מצד ההורים, כולל מינוי ועד-הורים (כמקובל).

ה. לא עושה רושם שמשהו הולך להשתנות (למרות קריאות המגיבים לפיטורי ההנהלה, כנראה שהם לא יסיקו מסקנות אישיות - וילכו מרצונם הביתה).

ו. כנראה משום כך החליטו קבוצת הורים שאיכפת להם לעשות מעשה, והלוואי ולא מדובר רק בתרגיל של "כיפוף ידיים".

ולסיום, למה לא מפרסמים את פרטי היוזמים, לטובת מי שרוצה לרשום את ילדיו.
23.
ל 21
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
כאברך שגר בשכונה ומודע למה ש 20 כתב ואכן כך בדיוק פני הדברים והיות שבאופן כללי אני אכן מהתומכים הנלהבים ביותר לשינוי דרסטי בחיידר והחלפת חלק גדול מהמורים שמשתמשים בידיים ואבוי להם אילו יגעו בבני אך חשוב שהדברים נעשים עם כל הכוונות הטובות ואוי ואבוי לו למי שפוגע במוסדות הרבי שלא לשם שמים. ואולי צריך לפעול בכל הכח להחלפת מורים וכו במורים צעירים ברוחם עם רצון לתרום לילד ולא כי אין להם תעסוקה אחרת אך כל זה במסגרת החיידר הקיים לנחר הרבי
24.
ל 21
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
חשוב לי לדעת מי העומד מאחורי כל זה לא מסקרנות אלא כי אני מעוניין לתרום למהלך באם אדע שהדברים הנ"ל לשם שמים וכאחד שגר בשכונה ומכיר כמובן היטב את הישרים שבהם ואת הפוליטיקאים שבהם באם אדע כי איש ישר איש מעש ולא איש אינטרס פרטי צר שישנם בלי עין הרע כאלו גם בשכונתינו אהיה שותף פעיל למהלך בגופי בממוני וכו באם יהי צורך למרות שבני עדיין לא הגיע לחיידר כי אינני חושש מאיש לבד מהאמת
25.
19 הנכבד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אדון 19 הנכבד נראה לי שאנחנו שנינו מאותו הכפר (שיכון) ושנינו רוצים שיהיה הכי טוב לילדנו אז בא ונודה שכפי שהמצב כיום הוא לא מצב הכי טוב שיש וניתן לכתוב שהמצב גרוע. מה שקורה היום זה פשע שאני בטוח שלפני ג תמוז לא היה קורה דבר כזה. יכול להיות שהמנהל הרב חדד שאם כל הכבוד שיש לי כלפיו לא יכול יותר לנהל את המוסד הזה ויש לו עוד הרבה כאבי ראש משאר המוסדות אז אנא שיפנה את מקומו ויתן לצעירים יותר לנהל את המוסד.
בקשר לשעורי בית שאתה דורש ממני אני עשיתי את השיעורים כמו שצריך בדקתי וירדתי לעומק הענין, המצב כפי שהוא כיום לא יכול להמשיך חייבים לשנות את המצב.
החל מהשרותים כן תסלח לי שאני כותב את זה כאן אבל כשהבן שלי רץ בהפסקה הבייתה לשרותים כי השרותים שם מסריחים זה אומר משהו, זה שאין לילדים שום מתקן למשחקים זה גם אומר משהו על צורת התנהלות של המוסד, הגיע הזמן לשנות ועדיף כמה שיותר מוקדם לפני שיהיה מאוחר מידי.
מבדיקה שערכתי היום רוב הילדים נמצאו מחוץ למבנה הלימודים וכשבדקתי בכיתות המדריכם שהיו שם היו עם מספר מועט של תלמידים וכששאלתי את אחד המדריכים למה לא כולם בכיתה הוא ענה לי "אני לא המורה שלהם אני סה"כ ממלא מקום ואני לא הולך לרדוף אחריהם שיכנסו לכיתה"
26.
אני בעד 2 בתי"ס
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
סיפר לי ידיד מהשכונה שלפני בערך 35 שנה כשנפתח חיידר אידיש בכפר חב"ד הוא הוקם לדוברי אידיש או לרוצים ללמוד באידיש בקיצור חיידר לאשכנזים אני חושב שגם פה היו צריכים להקים חיידר כזה רק שלא כמו בכפר חב"ד ששם החיידר הזה כבר לא מה שהיה פה צריך לשמור על טהרת החיידר שיוקם
27.
נו נו..
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אני תושב השכונה ואב למס תלמידים שי מהת"ת בלוד ואני מבין שמי שעושה דבר זה להקים ת"ת אחר (דבר שלדעתי לא יצליח) עושה את זה מנגיע אישית ממש לא חינוך בניו חשוב לו אלה קישלון וצרות עין מההנהלה הקיימת. אבל אין דבר זה בה לשלול שיש מס דברים החייבים תיקון ומהפך בת"ת. בראש ובראשונה להקל על המנהל הקיים ולמנות מנהל אשר כולו ממש יהיה אך ורק לתלמוד תורה
בברכה לאחדות האחים
28.
למגיב 15
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אתה כנראה מהיוזמים של רעיון הפילוג... צריך לנסות לפתור בעיות לפני שהולכים לפילוג,נכון שהמצב לא טוב, אבל אני בתור הורה לא חושב שפילוג במחנה יגרום לתוספת בחינוך הילדים. וד"ל
29.
לכול ההורים "המודאגים"
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
לידיעתכם אנו נמצאים במזרח התיכון, וכידוע האזור עשיר בשמש... מי שלא רוצה שבנו יסתובב בשמש יכריח את בנו להשאר בכיתה בזמן ההפסקה, או שישלח את בנו ללמוד בלונדון שם אין שמש ובנכם יהיה מוגן גם מהקאסאמים.... לא רעיון?
30.
בהצלחה
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
...
31.
סוף סוף...
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
הגיע הזמן שההורים יקחו את העניינים לידיים גם בשאר חלקי הארץ ויפעלו ודאגו לרמת חינוך בראיה ותקינה!

יוזמה ברוכה שבוודאי תניב פירות טובים!
32.
הצלחה
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אנשים יקרים!1
יוזמה מעולה
נזכרתם קצת מאוחר
רך עדכף מאוחר מלעולם לא
הצלחות רבות!!!!!!!!!!!!!
33.
איפה האחדות?
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
אינני מבין למה בשיכון חב"ד בלוד, לא יכול לשרור קהילה מאוחדת? פעם א, העיפו את ראש הקהל הפעיל הנמרץ הרב יעקב גלויברמן. פעם ב, העיפו את הגבאים. פעם ג סיפור עם המקוה ועם הרב מאיר כהן, גם את הכבוד שנותנים לרב יורקוביץ טעון שיפור, בקיצור לקהילת חב"ד להתעורר ולהתנער מכל מחלוקת ומחררי ריב, לא האמנתי שכל התגובות שיגיבו יהיו דוגמא ליום הגאולה י"ג תמוז, אני פונה אליכם מכל הלב, אנא תתאחדו ותשבו לראות איך אפשר לעזור ואיך אפשר לשפר, כמובן ללא ציפורניים.
34.
כול הכבוד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
כול הכבוד חיים אשכנזי הצלחת
לעשות בלאגן
35.
האמת המצמררת ותגובה ל-18
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
א. אם אתה רוצה לדעת אז מקור הבעיה שהיום בקהילת חב"ד אין אדם שמוסכם על כולם ואין רבנים שיש להם מספיק אומץ [או שאולי לא באשמתם כי גם אין להם גיבוי] לקבוע מה יהיה ומי יהיה פשוט חסר את הרבי שיקבע ויחליט ללא עוררים.

ב. כתוב "אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו", אבל מורה שעוזב את הת"ת בסוף שנה שזה הזמן הכי קשה מצד הילדים הוא פושע וזורק אבן לבור שהוא שתה שם מים שנה שלימה וזה בושה וחרפה ואין לזה שום סיבה שבעולם!!!

ג. לאלו מעוררי המחלוקת צריך לבדוק האם אין את ענין חוסר הפירגון וקימת המשנה " הקנאה והתאוה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם " וא"כ אז אין סיכוי להסברים עד כמה המצב חמור ולא מזמן קראנו בתורה על קורח ועדתו.
36.
לכל השואלים מי היוזמים.....
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
מאחורי יוזמה זו עומדים מספר אברכים יקרים, שמחכים למסיבה מחר.
37.
מה עם הנחל"ה???
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
מה קורה איפה הצעירים???
38.
בקרוב גם בנחלה ואח"כ ברחובות בע"ה
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
הנה בביתר נפתח חיידר חדש, אותו פתחו אחיו של המשגיח של ת"ת נחלה (כהן)וחתנו של המנהל של ת"ת נחלה (גרינברג), הם אמרו בביתר שאין בעיה הלכתית עם פתיחת ת"ת נוסף.

אנשללה הגיע הזמן שיעשו את זה בנחלה מבלי להתרגש מנוסקע וולף שכבר עבר זמנו מהעולם ומחצקל כהן שהצליחו להרגיז עשרות דורות של הורים באטימותם.

הרבנים ירוסלבסקי וגלוכובסקי חייבים להסכים לשינויי הזה גם אצלם, ככה הם ישרדו יותר שנים בנחת.

גם בכפר מי שהוליך את הפיצול היה הרב אשכנזי בשעתו, זה רק עזר לו להתקדם בדעת הקהל.

39.
הרכז בתלמוד תורה לוד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
ברצוני בהזדמנות זו לעלות על נס את פעולתיו הברכות של הרכז הרב שמואל תעיזי.
הרב שמואל תעיזי משקיע את נשמתו ואפילו ממונו בתלמידינו היקרים, מחבב עליהם את לימודם ושהותם בתלמוד תורה .

ישר כח!
40.
תגובה למספר 13
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
למנהלים גם של הבנות וגם של הבנים יש אלף דברים אחרים , ולא יודעים מה נעשה בכיתות. חבל. ילדים מצוינים , חומר טוב , רק צריך הנהלה צעירה ומסורה.

חבל לעשות בתי ספר חדשים. צריך וועד הורים לבנות ולבנים
41.
מודל כפר חב"ד
י"ג תמוז ה׳תשס״ו
הבידול בכפר חב"ד הוא הצלחה רבה לשני המוסדות,ומכאן שזה מתכון גם לשיכון שלנו,אמנם בשנה האחרונה אחד המוסדות בכפר נמצא בהתרסקות,אבל זה למרות ההפרדה ולא בגללה,העובדה שיש תחרות תחייב את פרנסי הכפר לתקן את הטעות החמורה שנעשתה.
השאלה החשובה היא אם יש לנו משוגע לדבר כעין וישצקי ללא זה חבל"ז.
42.
למספר 40
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
מדוע אתה לא חותם את שמך ממי אתה מפחד?
האם אתה מההנהלה ומפחד שיגיע יומך?!
43.
שכר לימוד בנחלה
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
א - בבתי הספר בקרית מלאכי מופעל יום חינוך ארוך (יוח"א) פרושו שלימודיהם הארוכים של הילדים מתקצבים ואין צורך לשלם עבורם .
בכל בתי הספר וגם בבית ספר של הבנות משלמים 300 ש"ח לשנה מדוע יש לשלם בחידר שכר לימוד של 300 ש"ח כל חודש ,כאשר הם לא לומדים שעות נוספות מעבר לשעות המתוקצבות במשרד החינוך ?האם תפקיד ההורים לממן שעות אוויר של מורים שאינם עושים דבר?
החודש הנוסף שהמורים מלמדים (אם בכלל) לגיטמי לדרוש עבורם סכום מיוחד.
ב - השנה ועדת דוברת נתן תיקצוב גדול של כסף לאן הוא הלך בחידר? לתשלום למורים? לתשלום חובות הישיבה? הרי הכסף היה מיועד ללכתלרווחת התלמידים להביא הפעלות להוזיל עלויות של טיולים כפי שנעשה בכל בתי הספר בקריה וגם בבית ספר של הבנות מדוע ילדינו לא נהנו מתקצוב דוברת?
44.
למספר אנונימי 40
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
א - מי אתה ממי את מתחבא ? ההסתתרות תחת אנונימיות היא מכיוון שזוהיא התנהגות שלכם לאורך שנים ולכן המצב נראה כך. הגיע הזמן שתשנו את התנהגותכם ויחסכם לתלמידים ולהורים וכמים פנים אל פנים.
ב- לידיעתך שיחות הנפש הנעשות בבית הכנסת היא במטרה לעזור לאנשים ולא במטרה לחרר ריב והלוואי וגם אתה הייתה מצטרף לשיחות בירור עם הורים לתועלת התלמידים ואנשי השכונה.
45.
הלכה מפורשת בשו"ע
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
אפילו שיש איסור של השגת גבול הרי שאין איסור השגת גבול בתלמוד תורה משום יגדיל תורה ויאדיר. (עיין תוספות קידושין נט.)
המציאות הוכיחה שבכל שהתחילה תחרות בין שני התלמודי תורה אז פתאות המנהלים האטומים גם למדו להקשיב! בדוק ומנוסה
חבל רק שלא נעשה אותו דבר גם בנוגע לחינוך הבנות!?
הרי זה דבר ברור שאם היה תחרות אז פלוני (פה יכול כל אחד להכניס שם ידוע) כבר מזמן היה מתעסק במקצוע שמתאים לו במקום להרוס את החינוך של הילדים שלנו!
האם ידוע למישהו האם ואיפוה הרבי דיבר בנוגע ההלכה הנ"ל בשו"ע?
46.
איפה הכסף של דוברת לחיידר
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
דוברת נתן עבור ארכת יום לימודים
לטובת התלמידים בס"ך280000
בנוסף לזה עבור יום שישי תקציב
94000
בנוסף לכך היו תקציבים של העיריה
והרוחה חינוחית
לידעך מס40
47.
זו רק דעתי
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
בתור קורא מן הצד.
שווה גם שווה ההכרזה להקמת ת"ת חדש. גם אם בפועל לא ייצא מזה שום דבר, אבל אפילו דיבורים פועלים משהו. וכמו להבדיל, מסירת שטחים הדיבורים בלבד מהווים סכנה כי זה נותן לגיטמציה של מסירת שטחים. אותו דבר בנידון דידן זה נותן לגיטימציה.
ועי"ז יעשה כל מנהל ת"ת חשבון אישי "האם התאמצתי ומה התאמצתי היום לקידום החינוך של ילדי צ"ה".
אם לא בגלל הרבי,
אם לא בגלל אחריות הדור הבא,
שיהיה בשביל שימשיך לשבת על כסאו.
48.
למספר 46
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
אינך תושבת נחלה אלא תושבת לוד מדוע עליך להתערב במקומות שאסור לך להתערב מה הכפת לך . את רוצה להגיב יופי אבל רק בתחום שלך (לוד) אל תשלחי רמזים בדמות שמותם של תושבי הנחלה זה עובר את גבול לשון הרע, וכדאי להזהר מכך. לידיעתך!
49.
ל-49
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
הצחקת אותי.
בתקציב עיריית קרית מלאכי ושעובר דרכה ועוד, ישנם כל שנה כחצי מיליון שקל עבור ת"ת. זה נכון. אולם הרי זה "ממון שאין לו תובעים" וד"ל, ואפילו על שיפוצי קייץ (שמגיע מעיריה) אף אחד לא נותן את דעתו. תשאל כמה פעמים בשבוע ר יוסף מעטוף היקר מגיע לעירייה להתחנן ולבקש וכדו עבור בי"ס בנות - וב"ה חזקה על תעמולה וכו. ישר כח גדול. נכון שמנהל ת"ת לקח עוזרים וכו אבל הם ,לצערנו, משתדלים לקיים את הסעיף הראשון בשו"ע : תהי "נעמער". הכל מתחיל ומסתיים בשאלה מי בישביל מי: האם התלמידים וההורים בישביל המנהל או שהוא שלוחו של ההורים.
וזה אפשר לראות מהיחס שלו אל הילדים וההורים. ולכן אין כסף וגם הערבים וההנהלה מסובכים בבנקים.
כאן המקום לשבח את המנהל החינוכי של הת"ת רי"כ וצוות המורים הנפלא שמתמסרים באהבה וחיבה לתלמידים (ורבות ללא תמורה).
הורה.
51.
קנאת סופרים תרבה חכמה
י"ד תמוז ה׳תשס״ו
בעיר ביתר היה אותו הסיפור,
נפתח ת"ת חדש וב"ה הוא מצליח מעל המשוער ממש.
בנוסף לזה גם הת"ת הוותיק שהיו עליו טענות כרימון (ואף למעלה מכך) השתפר אף הוא מסיבה אחת פשוטה... כשיש תחרות יש שיפורים.
וע"ז אמרו חז"ל "קנאת סופרים תרבה חכמה...."
רק שיהיה באופן מסודר ושהעושים מלאכתם יעשו א"ז באמת לש"ש ולא לשם מחלוקת אישית.
54.
שיהיה בהצלחה
כ' תמוז ה׳תשס״ו
שיהיה בהצלחה מרובה , הורה
56.
אולי שהרכז שלנו הרב שמואל תעיזי
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
שאכפת לו מאיתנו באמת
שמקשיב ודואג לכל ילד בבית ספר
עם כל הלב
לוקח אותנו לטיולים
מלמד אותנו דרך ארץ ועבודת ה
ודואג שגם המורים שלנו ולא רק אנחנו יעשו את העבודה שלהם
כראוי
ושכולנו אוהבים אותו כל כך
ירכז גם את הלימודים של שעות הבוקר
ואז גם אני והחברים שלי גם המורים גם ההורים והבית הספר
יהיו שמחים ומרוצים ולא יהיה מחלוקות
תלמיד בכיתה ח

57.
51 צודק
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
כשיש תחרות משתפרים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.