מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשס״ו 06.07.2006

הטייס החב"דניק מדבר על השבי במצרים

המקומון 'קול-העיר' קיים רב-שיח עם ארבעה ישראליים שהיו בכלא האויב, בעקבות החטיפה של החייל גלעד שליט ■ "אז, כטייס חילוני לא יכולתי שלא להבחין כי הדתיים מבין השבויים לא איבדו את הפרפורציות", סיפר הטייס לשעבר, חסיד חב"ד ר' גדעון שרון המתגורר כיום בקריית-טבעון שהוחזק בכלא המצרי ■ לסיפור המלא
הטייס החב
ממעט לדבר על העינויים. שרון (צילום ארכיון: COL)
COL מביא את הקטעים הרלוונטיים מאת לאה קדם, 'קול העיר':

גדעון שרון, טייס קרבי שנפל בשבי במצרים במלחמת יום כיפור אמר ל"קו עיתונות דתית" כי החיילים הדתיים בלטו באופן ברור בחוסן עמידתם. "אז, כטייס חילוני לא יכולתי שלא להבחין כי הדתיים מבין השבויים לא איבו את בפרופורציות, מה שאין כך עם החברה האינטלגנטים, שחלקם איבדו את שיווחי משקלם". אגב שרון שגדל בבית ישראלי חילוני, חזר בתשובה שנים מספר לאחר חויית השבי והפך לחסיד חב"ד.

"המספר העצום של השבויים וההרוגים ב-73", מספר שרון, "נובע מההסנות המדינית של הממשלה דאז שבראשה עמדה גולדה מאיר. אין ספק שכל תוצאות המלחמה היו נראות אחרת לו פעלה הממשלה בנחישות ובצעה את המשימות הצבאיות ללא התערבות הדרג הפוליטי. אז, בשבת בבוקר, כל חיל האוויר כבר עמד מוכן לתקיפה.

"ידענו שהולכת לפרוץ מלחמה והיינו בתוך המטוסים הטעונים בפצצות כשנקודות התקיפה ברורות. הלכנו למחוק בצורה רוחבית את מערך הטילים הסורי והמצרי ולחסל את יכולת סוללות הנ"מ שלהם. אבל אז, 10 דקות לפני היציאה, החליטה גולדה מאיר שישראל לא תתקוף ראשונה ותחכה.

"תקיפת חיל האוויר במלחמת יום כיפור, החלה כשהמלחמה כבר הייתה בעיצומה ואז המשימה העיקרית של החיל, הייתה לכבות שריפות ולהציל אנשים. רק אחרי שבועיים שלמים, הצלחנו להיערך למשימה של הפצצת הטילים בתעלת סואץ, משימה ששינתה את החזית הדרומית הייתה זו שהביאה לשינוי במדמות.

"זו הייתה המשימה שבה נפגע מטוס הסקייהוק שלי מטיל. ב-18.6.73 נפלתי בשבי המצרי והובלתי לכלא בקהיר ביחד עם טייסים נוספים". על העינויים והחקירות ממעט גדעון שרון לדבר כמו הרבה שבויים אחרים שנעלו את אותה תקופה רעה בקופסה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.