מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשס״ו 05.07.2006

בעידן המצלמות הדיגיטליות

מדריך לאתרי תמונות חדשים ומעניינים, שיסייעו לתצלומים שלכם לעבור דרך קצרה מהמצלמה הדיגיטלית לתפוצת נאט"ו קייד מטץ, PC Magazine ■ לסיפור המלא
בעידן המצלמות הדיגיטליות
שיתוף נוח (צילום: פי סי מגזין)

כולנו מכירים כמובן את Flickr שהחל בתור פרוייקט עצמאי של זוג מקנדה, נרכש בהמשך הדרך על ידי יאהו!, והפך לאחד מאתרי שיתוף התמונות הפופולרים והמצליחים ביותר. האתר החדשני הציג לעולם את שיטת מיון התמונות על פי תגיות, הוספת הערות על גבי התמונות ולצדן, וממשק מסוג Ajax, המאפשר לנהל את האלבומים בקלות מתוך הדפדפן. טיפים על פליקר תוכלו לקרוא במדריך זה .

 Flickr אינו, כמובן, היחידי בתחום. חברות נוספות שקמו לפניו ואחריו מציעות גם הן שיתוף תמונות, ולכל אחד מהאתרים היתרונות שלו. סקרנו מספר אתרים והנה התוצאות. אגב, Yahoo! Photos הישן והטוב נפקד מסקירה זו, אך אם הדרישות שלכם אינן מתקדמות במיוחד, גם הוא בחירה סבירה.

 AOL Pictures - הפשוט

שירות שיתוף התמונות AOL Pictures פתוח לכולם. הוא מציע מקום אחסון בלתי מוגבל, וכלי עריכת תמונות פשוטים ושימושיים. כמו כן, האתר נוח מאוד לשימוש.  

לאחר שתורידו תוסף לדפדפן, תוכלו להעלות תמונות לאתר, פשוט על ידי גרירתן אל תוך חלון הדפדפן שלכם והשלכתן. כלי ניהול התמונות אינם יוצאי דופן, אך הם בעלי עוצמה מספקת, ונוחים למדי להפעלה עבור המשתמש הממוצע.

צילום: פי סי מגזין
 שיתוף נוח (צילום: פי סי מגזין)

 

מה שיוצא דופן הוא האופן בו מאפשר השירות לשתף תמונות. ברוב האתרים האחרים, אתם פשוט נדרשים להעלות תמונות אל הרשת ולשלוח כתובת URL, כדי שמשפחתכם וחבריכם יוכלו לבקר באלבום ולצפות בתמונות.

 

בשירות של AOL אתם יכולים לעשות בדיוק את זה, כדי להציג את התמונות למשתמשים שאינם מנויים על AOL Pictures. אבל עבור אלה שכן משתמשים בשירות, אתם יכולים ללכת צעד נוסף קדימה, ולשלוח את התמונות של הבן והבת ישירות אל חשבון התמונות שלהם ב-AOL, כך שיופיעו לצד התמונות האישיות שלהם.

לאתר AOL Pictures

מחיר: חינם

ציון:

 BubbleShare - תיאור קולי של תמונות

שירות BubbleShare מציג את עצמו כ"השירות הפרטי הראשון להעלאת תמונות לרשת, ללא הרשמה, ועם תמיכה בתיאורי קול לתמונות". זה לא בדיוק נכון, שכן תצטרכו לרשום את שמכם ואת כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, אך זה בהחלט אחד מאתרי התמונות האלגנטיים והאינטואיטיביים ביותר שקיימים ברשת.

באתר תוכלו ליצור ולשתף אלבומי תמונות מרשימים למראה בתוך דקות ספורות, על ידי בחירת קבצים והעלאתם לרשת באמצעות הממשק הפשוט. וכן, אפילו תוכלו לתייג את התמונות בעזרת קולכם.

כלי העריכה המובנים מפתיעים בדינמיות שלהם. אתם יכולים לשנות את כותרת האלבום, למשל, פשוט על ידי קליק כפול על הכותרת הקיימת, והקלדת כותרת חדשה. 

אתם גם יכולים לשנות את סידור התמונות פשוט על ידי גרירתן והשלכתן.

על מנת לשתף את האלבום שלכם עם אחרים, כל שעליכם לעשות הוא להקליק על כפתור "Share Album" ולפרט את כתובות הדואר האלקטרוני אליהן אתם מעונינים לשלוח קישור לאלבום.

החברה מפרסמת את BubbleShare כשירות עם הרשמה אפסית, אך בסופו של דבר, זו נקודת החולשה שלו. השירות אינו יוצר חשבון על, המאפשר גישה לכל האלבומים שייצרתם. במקום זאת, בכל פעם שתעלו אלבום לאתר, תקבלו קישור שדרכו תוכלו להמשיך לערוך ולנהל את האלבום הספציפי, כך שאתם עלולים ללכת לאיבוד בין כל הקישורים לכל האלבומים השונים.

לאתר BubbleShare

מחיר: חינם

ציון:

 FilmLoop   - שיתוף משולחן העבודה

 FilmLoop היא תוכנת עזר חינמית להורדה, שמאפשרת לצפות בתמונות ברצף על גבי שולחן העבודה שלכם ואנחנו מאוד אוהבים אותה. התוכנה מציעה אפשרות נהדרת לדפדוף בתמונות הנמצאות כבר על המחשב,

אולם, בכתבה זו אנו מתעניינים יותר ביכולות השיתוף שלה: היא מהווה כלי נוח למשלוח וקבלה של תמונות דיגיטליות. בדומה ל-Flickr, גם FilmLoop מאפשרת לשתף זרים מוחלטים בתמונות, בנוסף לשיתוף יקיריכם. על בסיס שיתוף התמונות מטפחת התוכנה קהילה מקוונת של חובבי תמונות.

בעוד שתוכנות אחרים מארגנות תמונות לתוך אלבומים וירטואליים, FilmLoop מסדרת אותן לתוך לולאות (מכאן השם Loop) - רצועות ארוכות של תמונות, שנעות ללא הרף לאורך מסך המחשב. אתם יכולים לצפות באחת מהלולאות או לחבר אותן יחדיו. באופן טבעי, בזמן שהלולאה חולפת על פני המסך מוצגות התמונות בגרסה זעירה, ולא כתמונות בגודל מלא. אם אתם רואים תמונה שאתם אוהבים, אתם יכולים להגדיל אותה לגודל מלא, להדפיס אותה או להוסיף תגובות.

צילום: פי סי מגזין
 משתפים תמונות משולחן העבודה (צילום: פי סי מגזין)

יצירת הלולאה הראשונה היא משימה קלה מאוד: גררו מספר תמונות אל תוכנת העזר FilmLoop והשליכו אותן. כשתעשו זאת, תעלה התוכנה את הלולאה המתהווה אל שרתי החברה, ותוכלו מיידית לשתף את תמונותיכם עם משתמשים אחרים.

 

אתם יכולים להגדיר את הלולאה כציבורית, וכך לאפשר גישה לכולם. תוכלו גם לספק כתובות אלקטרוני ספציפיות, כך שרק יקיריכם יוכלו לצפות בתמונות.

אם תרצו, תוכלו לאפשר לחבריכם לערוך את הלולאות שלכם ולצרף את הערותיהם ותמונותיהם. למשל, אם עשרה אנשים נכחו במסיבה, הם יכולים ליצור לולאה של תמונות המסיבה, המועלות ממצלמותיהם הדיגיטליות, וכל אחד מהם יכול להגיב על תמונות האחרים.

 להורדת Filmloop

מחיר: חינם

ציון:


 Phanfare - ניהול נוח משולחן העבודה

אין ספק ש-Phanfare אינו מתאים לכולם. לחלק מהאנשים תפריע חוסר היכולת לקטלג אותו. האם הוא תוכנה להורדה או שירות אינטרנט? אחרים ירגישו שחסרים כלי ניהול תמונות טובים יותר. אם אתם רוצים לשתף תמונות וקטעי וידאו, הרי שפתרון זה מהיר להפליא וקל לשימוש.

בדרך כלל, שירות לשיתוף תמונות נוטה להיות מבוסס דפדפן לחלוטין או יישום להורדה, שמחייב גם את האנשים עמם תחלקו את התמונות להוריד ולהתקין. אתם באמת תצטרכו להוריד את יישום Phanfare ולהתקינו, אבל המשפחה והחברים לא יצטרכו להתקין דבר.

תמורת דמי שימוש שנתיים בסכום של 55 דולר (או 7 דולר לחודש), תספק לכם החברה אתר אישי מעוצב להפליא, בו תוכלו להציג תוכן בנפח של עד גיגהבייט בכל חודש. כדי לעשות זאת, עליכם פשוט לגרור תמונות או קבצי וידאו אל תוך היישום, שיעלה אותם כמקשה אחת אל האתר האישי שלכם.

צילום: פי סי מגזין
 לא מתאים לכולם, אבל נוח למדי (צילום: פי סי מגזין)

כשיש כל כך הרבה שירותים אחרים מבוססי רשת, מדוע לטרוח ולהתקין תוכנה על המחשב האישי? ראשית, משום שהיישום מפשט ומזרז את מלאכת ארגון התמונות באלבומים שונים. ושנית, מכיוון שהיישום מעלה את הקבצים לרשת ברקע, ואינכם צריכים לכסוס ציפורניים בציפייה שהתמונות יפורסמו.  

עם היישום הזה, תוכלו לבצע עריכת תמונות בסיסית, להוסיף הערות, לשנות את מראה האלבומים המקוונים, ולשלוח הודעות דואר אלקטרוני כדי ליידע את ה"קהל" על פרסומים חדשים באתרכם. אם תרצו, תוכלו אפילו לשלוח הודעות באמצעות RSS. 

Phanfare דוחס באופן אוטומטי את התמונות ומפרסם אותן באתר בזריזות, כך ששניות ספורות אחרי שיצרתם אלבום, תמונותיכם כבר מופיעות בו. מיד אחרי שהגרסה בעלת האבחנה הנמוכה מתפרסמת, שולח המחשב גם גרסה באבחנה גבוהה אל השרת, ובכך מגבה את לאוסף התמונות.

לאתר Phanfare  

מחיר: 55 דולר לשנה, או 7 דולר לחודש

ציון:

 Riya - זיהוי המצולמים

אתר שיתוף התמונות Riya מתעתד להיות הדבר החם הבא ברשת. גירסת בטא פתוחה של השירות הושקה לפני כשלושה חודשים. ההבדל העיקרי בינו לבין אתרי השיתוף האחרים הוא בטכנולוגיה חדשנית שהוא מציג לזיהוי פנים וטקסט מתוך התמונות. הוא הוקם על ידי חבורת מפתחים שמסבירים כי מאסו מכך שכל התמונות מקוטלגות בשם דומה ל-DSC0009.jpg.

 יזהה את המצולמים

לאחר שתעלו את כל התמונות שלכם לאתר באמצעות תוכנה יעודית, האתר ינסה לזהות פרצופים בכל התמונות ותוכלו להתחיל בתהליך האימון.

 

תוכלו לעשות זאת עבור כל תמונה בנפרד או עבור כל התמונות ביחד. הוסיפו שמות למאגר שלכם, ועבור כל תמונה אמרו מי הוא זה שמצולם. בשלב מסויים, האתר אמור להתחיל לזהות באופן אוטומטי את הפרצופים בתמונות הבאות שתעלו.  

חשוב לזכור שהאתר עדיין בשלבי בטא, וסובל מהאטות בשרת ומבאגים רבים. עוד על Riya בקטעי קישור. 

לאתר Riya

מחיר: חינם

ציון:

 Zooomr - שיטוט בתמונות מהעולם

גם Zooomr מכריז על עצמו כשירות מהפכני וחדשני. האתר פותח על ידי הצלם והמתכנת כריסטופר טייט, והוא דומה מאוד בממשק ובאפשרויות המתקדמות לאתר Flickr, אך מציע גם מיון תמונות לפי אזור גיאוגפרי. 

לאחר שתעלו את התמונות שלכם לאתר ותוסיפו להם תוויות, תוכלו לפתוח את המפה באמצעות כפתור LightMap, ועל גבי עמוד התמונות שלכם תיפתח מפה של גוגל. גררו עם העכבר את המפה, ונסו למצוא את המיקום המדוייק בו צולמה התמונה. הקליקו על המיקום, ובבועה שתיפתח הקלידו את התוויות שהענקתם לתמונה.

צילום: פי סי מגזין
 ספרו היכן צילמתם כל תמונה (צילום: פי סי מגזין)

ניתן אחר כך לשוטט במפה ולמצוא תמונות של גולשים אחרים (חפשו את הסיכות). בשיטוט רגיל בתמונות תוכלו לגשת מכל תמונה למיקום שלה במפה, או לעיין לפי תמונות של משתמשים אחרים שצולמו בסביבה.

 

האפשרות הזאת מוספיה זווית נוספת לאלמנט הקהילתיות סביב שיתוף תמונות ברשת, ומעניין לראות את אותו מקום מצולם על ידי גולשים שונים ובזמנים שונים.

האתר עדיין חדש מאוד, ודי קשה להתמצא בו. המפתח חסך בקבצי העזרה, ואת רוב הפעולות שתרצו לעשות שם עם התמנוות שלכם ושל האחרים תצטרכו ללמוד לבד, או לחפש מדריכים חיצוניים שגולשים כתבו. נראה שאחרי מקצה שיפורים, האתר בהחלט יוכל להיות מתחרה ראוי ל-Flickr.

לאתר Zooomr

מחיר: חינם

ציון:
 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו !!!
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
פשוט מדהים..........
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.