מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ד 17.11.2003

הגבינות בקראון-הייטס ממשיכות להצהיב

במהלך השבוע שעבר דיווחנו על פרשת כשרות הגבינות בהכשר הבד"צ בקראון-הייטס. הפרשה תוארה ב-COL בשלוש ידיעות נפרדות [כתבה ראשונה, כתבה שניה, כתבה שלישית], שכל אחת זכתה לתגובות רבות של גולשים, בעיקר מתושבי קראון-הייטס. כעת מתגלה שהפרשה עדיין רחוקה מסיום, אחר שלאחרונה הופצו בשכונה דפי הסבר על צדדי הבעיה. ושוב סוערות הרוחות.
הגבינות בקראון-הייטס ממשיכות להצהיב
את הגבינות המדוברות ייצרו באמצעות חומר מעמיד שנעשה במפעל בבעלות לא יהודית הנושאת את השם "ויבולק" (Vivolac). במפעל הזה נעשה שימוש ב"אנזים" (ENZYME), שהוא חומר חלבוני (פרוטאין) המופק מחזיר. פסק ההיתר, עליו חתם הרב אברהם אזדאבא, אמנם אינו מנומק, אך בעל-פה נמסר כי ההיתר נסמך על כך ש"אנזים" אינו החומר המייצר ("מעמיד") את הגבינה, אלא רק מאפשר הפרדה כימית מהירה של החומרים, ועל כן אין דינו חמור כדין "דבר המעמיד" – שעליו אומרת ההלכה שאינו בטל. כעת מתגלה שהיתר זה כלל אינו פשוט. ב'אנציקלופדיה לכשרות המזון' נפסק להחמיר גם כאשר רק ה"אנזים" עשוי מנבלות וטרפות, שכן גם אז יש לו דין של "דבר המעמיד". האיסור מובא שם בשם הראשון-לציון הרב מרדכי אליהו שליט"א, לשעבר הרב הראשי של ישראל, הידוע כגאון עצום ומכובד ומוערך מאוד בקרב חסידי חב"ד. ה'אנציקלופדיה לכשרות המזון' היא סידרה בת שלושה כרכים שזכתה להסכמות גדולי הפוסקים בדורנו, והיא נערכה ע"י הרב עמרם אדרעי, מומחה לענייני כשרות שחיבר גם את הספרים 'הכשרות כהלכה השלם' ו'מוצרי עזר בתעשיית המזונות וכשרותם'. וכך כותב הרב אדרעי להלכה: "אנזימים המופקים מאיסור הרי הם אסורים ואוסרים את תערובתם, אפילו ששמו מהם כמות מזערית במזון הם אוסרים אותו ואינם מתבטלים". הרב אדרעי מספר על "שאלה שנתקבלה מרבנות מחו"ל המבקשים עמדת כבוד מרן הראשון-לציון הגאון רבי מרדכי אליהו שליט"א" והיא בעניין אנזים שמופק מאיסור, "האם הוא יחשב מעמיד או לא?". הרב אליהו העביר את השאלה לרב אדרעי, וזה מספר שלאחר משא-ומתן ארוך, בו היה מי שרצה להציע להקל, פסק הרב אליהו לחומרה, בראותו באנזים "דבר המעמיד". בסיכום דבריו פסק הראשון-לציון: "ולפיכך אין להקל. מרדכי אליהו". הרב אדרעי מספר שעל פסק-דין זה של הרב אליהו הוסיף גם הוא והוכיח לאיסור, מפני שה- ENZYME "יש לו דין שאינו בטל אפילו באלף. ולפיכך אין להקל כמו שפסק מרן הראשון-לציון שליט"א". דברים אלו הועברו אף הם לעיונו של הרב אליהו, שהסכים וכתב: "נכון, אין להקל. מרדכי אליהו". לתועלת המעיינים מצורף בזה צילום מספרו של הרב אדרעי. בראש הצילום מופיע קטע ממכתבו של הרב באב"ד מבורו-פארק, שאף הוא הצטרף למכשירים והגדיל וכתב ש"אין אפילו מקום לדון על זה". כעת, עם פרסום פסק האיסור של הרב אליהו, מסתבר שהשאלה בכל זאת הייתה בהחלט ראויה לדיון, גם אם בסופו נפסק שיש להקל. נחזור ונזכיר כי השאלה התגלתה בזכות בדיקה קפדנית של הרב הרשל קרינסקי מאירגון הכשרות OK – אחד מאירגוני הכשרות הגדולים בעולם.
לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
75 תגובות
1.
סוף סוף הכרה במעמדו הרם
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
של הרב מרדכי אליהו...

ולגופו של עניין:

כדאי מאוד לבדוק האם משתמשים באנזימים דומים, בתעשיית הגבינות הארצישראלית.

אני סבור ש"שטראוס" משתמשת בהם, אלא שאיני יודע *כלל* האם מדובר באנזימים מחיה שאינה טהורה.
2.
צדק הרב דווארקין .
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
כפי הנראה מדובר בעם ארצות מהמדריגה הגרועה ביותר .עד כ"כ שהרב אזדבה הוכיח שאין לו שום הבנה בייצור מוצרי חלב .
מילא בגבינות רקות אולי אפשר להתיר ע"י מעמיד ודבר אחר כי יכולה להיווצר גבינה בלי האנזים .
אך הגבינות הקשות מייוצרות ע"י האנזים והמחמצת הוא רק לתוספת טעם ועיקר המעמיד הוא האנזים ובלי האנזים לא תיווצר הגבינה והרי מובן שהמעמיד אינו כשר וכך גם המוצרים .
ויה"ר שיערה עליהם ועל כל העוסקים בהכשרים ע"מ קבל פרס רוח ממרום ויתחילו עכ"פ לשמור תורה ומצוות .
3.
יישר כח. זה מחזק את הזהירות בכשרות
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
יישר כוחכם על המידע המקצועי.
ברור שזה מראה שיש לפקוח עיניים ולבדוק תמיד.

ולהעיר שאנזים בכלל מופק מכל מיני בעלי חיים ולאו דווקא מחזיר, אלא שרק במקרה דנן הוא הופק מחזיר, ו

בכתבתכם :
"במפעל הזה נעשה שימוש ב"אנזים" (ENZYME), שהוא חומר חלבוני (פרוטאין) המופק מחזיר" ע"כ.

ניתן לטעות ולהבין, שכל אנזים מופק רק מחזיר, וכדאי שתחדדו את כתיבתכם בנושא.
4.
יישר כח על הפרסום, נידע וניזהר
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
לא בושה לברר ולחקור על כשרות

וכשרב פוסק שזה כשר ללא פקפוק
טוב יעשה אם גם ינמק ויביא מקור לפסק דינו
5.
השאלה...........
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
השאלה העיקרית היא, האם רבנים מודים על טעויות או שמה הם מפחדים מגילוי הטעויות וממשיכים אם אותו טעות?
7.
אביר שבאבירים
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
מי זה אדרעי או אפילו הרב הראשי -- כבודו במקומו -- נגד "אביר שבאבירים"

גם אם אומר על שמאל ימין...
8.
ENCYCLOPEDIA
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
DON'T BELIEVE A WORD RABBI EDREI WRITES. HE'S ANTI RABBONOM ANTI YOSSI BROOK AND ANTI VAAD HAKASHRUS. HE WROTE THIS MANY YEARS AGO AND WITH HIS RUACH HAKOIDESH SAW THAT THERE WILL BE A POLITICAL SITUATION AND TOOK SIDES.
9.
בושה וחרפה!
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
מה קרה פה, מחפשים להבעיר מחלוקות?! הישמע דבר כזה, כמה רבנים חב"דיים פוסקים מה שפוסקים - כמובן שזה לאו דווקא לכתחילה, רק לאחר המעשה (ועל להבא בודאי ישנו החומר למשהו מהודר (בתכלית ההידור)) - ופתאום מפרסמים "פסק" של רבינים ספרדיים - אע"פ שהם גאונים וחשושים - ועל סמך זה משמיצים רבנים חב"דיים ואחרים?!
כל אחד מחוייב מעתה ועד עולם לפסוק כמו הרב עמרם אדרעי?! זה נהי' "הלכה למשה מסיני" שאי אפשר לפסוק אחרת?! (ובפרט במקרה מיוחד...) מי המציא 'חידוש כזה'?!. מספיק כבר לחפש להבעיר מחלוקות עם סברות שתויות כאלו.
צריך 'לחפש' לפרסם כתבות שיביא כצת "אהבת ישראל".
10.
למר בושה וחרפה
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
כשפוסקים עם טעם ברור לכל בבחינת ראו מאיכן דנתי אז יש להתרעם שמביאים פסקים הנוגדים לפסק זה אבל כאן מדובר בפסק שרירותי בלא לשתף את הקהל לטעם הפסק אז אין כל חיוב להאמין לרב שכבר איתחזק במכשולים שונים במשך השנים בפרט שיש פסק מנומק להיפך
11.
ל9
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
האם על ידי אכילת טריפות יתוסף באהבת ישראל?

ול7 שמאל וימין לא איסור גמור מדאורייתא. (בכל אופן ספק).
12.
אולי????????
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
אולי יסבירו מי זה הרב אדרעי ומה הקשר שלו לכל העניין ולמה אנחנו חייבים ללכת על פי דעתו ולא על דעת בד"ץ קראון הייטס
13.
מה הקשר "מחלוקת"?!?!?!
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
השאלה נשארת: האם אני אוכל חזיר או לא?
14.
המחלוקת נגד הרבנים מהוה אסון ממדרגה ראשו...
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
זה לא סוד שקיימת קבוצת אנשים בקרונהייטס שמנהלת מלחמה נגד רבני השכונה מאז שנים ומחפשת מתחת לשולחן עובדות שיש בהן להשמיץ את חברי הבד"ץ. אינני יכול לכתוב שמות אבל ברור הוא שהמניע למלחמה מלוכלכת זו היא התיחסותו של הבד"ץ לאדם ידוע שגזל מיליונים מאנ"ש וסירב להישמע לרבנים ולרבי!!!!!! כידוע ומפורסם וכל הפשקוילים המופצים עתה בקשר לחלב מקורן באותה קבוצת המנודים ולכן אני מציע לגולשים היקרים לא להתרגש יתר על המדה מההתקפות הנבזות על בית הדין של הרבי וד"ל
15.
תודה
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
אני מודה שרק עכשיו הבנתי מה זה הדפים האלה. ראיתי את זה ב770 בליל שבת ולא הבנתי כי אף אחד לא אמר לקהל עד עכשיו על סמך מה היה מבוסס ההיתר. עכשיו בזכות הכתבה פה הבנתי את הענין ואיך להגיד המצב לא נעים בכלל. לא נחמד לחשוב על זה שאשתי מנסה שהילדים יכניסו לפה גבינה ועכשיו מתברר לה שהיא ניסתה להאכיל אותם... עדיף לא לחשוב.
17.
יצאתי לגמרי מבולבל
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
בכתבה השניה של col בסוף תגובה מיספר 88 {מתוך 140 לכתבה ההיא} כתב מישהו:
"גם הרב שלמה סג"ל מסר שיעור ב770 לאברכים והסביר את הענין בטוב טעם שאין כאן שום שאלה לכתחילה"
ואני מבולבל ולא מבין אם דבר כזה לא כתוב באיזה ספר שו"ת נידח אלא באנציקלופדיה, איך יכל הרב סג"ל להגיד "שאין כאן שום שאלה לכתחילה"?
אף אחד מהאברכים לא יכל להגיד לו שזה ועוד איך שאלה ועוד שאלה חמורה?
נראה לי שיש טעות בכותרת של הכתבה פה והגבינות כבר לא צהובות אלא ירוקות!!!!!!!!!!!
ה' ישמור
18.
ל2 מה הקשר להרב דווארקין?
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
פתחתי ב"קובץ רז"ש" ולא ראיתי שהוא דן על זה.


אולי טעית ורצית לכתוב "צדק הרב אליהו" במקום "צדק הרב דווארקין".
19.
האביר שאבירים - היתכן?
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
כשכותבים מכתב ביום א' שיש שאלה, ולאחר כמה ימים כותבים שזה כשר "בלי שום פקפוק", אף שהם בעצמם פקפקו בזה, צריכים הם להסביר למה זה כשר ולמה אין פה שאלה ומהיכן דנתוני. ואם לאו, גדול כוחו של הרב הראשי אפילו נגד "אביר שבאבירים"
20.
Very Good
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
I am very pleased to see that many of the G-d fearing people of Crown Heights have gotten together to express themselves. Last week at a meeting of Gedolim and Talmidei Chachomim, in Lakewood, NJ, this issue was mentioned and much praise was given to all the dedicated writers of Teguvot on Chabad On Line. Yaasher Koach and Chazak V'amatz
22.
תגובה ל- 10 \ 11
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
א. אתה רוצה לומר שהרבנים החשובים החסידיים שוויי, צירקינד, סגל, אזדאבא וכו', מאכילים - ביודעין ובידים - 'דבר אחר' ליהודים?! מאיזה פלנטה אתה מגיע?!
אני לא אומר שהם אומרים שזה מהודר, וזה 'היתר' שיכולים להשתמש בו לכתחילה וכו', (ואולי הי' צריך להיות בדיקות יותר יסודיות לכתחילה - לזה אני מסכים מאה אחוז). אבל תראה מה אתם אומרים: אתם מאשימים רבני חב"ד שהם - בדם קר - מאכילים טריפות! ועל סמך מה? על סמך ההבנה 'שלך' בטעם ההיתר (-הגם שכמפורש בהכתבה הזו הם 'לא' פירסמו טעמם להיתר) וההשוואה ל'פסק דין' של הרב אדרעי.
מסכנה: הרב אדרעי הוא "תורת משה", וכל פסק דין - מעתה ועד עולם - שנראה בעיניך (בלי לשמוע שזהו אכן טעמם) שלא מתאים בדיוק לפסק של אדרעי - אחת דתו שהוא מאכיל ח"ו טריפות לישראל!
איפוא האנושיות פה? למען הפוליטיקה הכל מותר?
דרך אגב, אני עצמי הפסקתי לאכול הגבינה לע"ע, כי אני לא בטוח שזה "מהודר ביותר", אבל לשמיץ רבנים ב"האכלת טריפות"? האם אדם שפוי 'יקנה' א"ז (בלא סיבה פוליטית).
בברכת אהבת חסידים
23.
תשובה על שאלת 18: זה לא טעות
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
הוא באמת התכוין לרב דבורקין ע"ה
ותלך לכתבה השניה ושם תקרא המכתב שכתב הרב דבורקין לזקני אנ"ש.
24.
אודות - 20
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
תראה מי זה משמח.... שונאינו (בלייקוואוד) אומרים שהם שמחים מאוד ממה שהם רואים פה בהכתבות והתגובות של חב"ד און ליין.
ועוד אומרים לנו "חזק ואמץ"!
25.
HECHSHER
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
LEMAAN HASEM!!!!!!!!!!! WHERE ARE THE PEOPLE. WHY CAN'T WE GO FULL FORCE TO SUPPORT THE BADATZ AND GET RID OF THE UNTERVELNIKES WHO SURROUND THEM. PEOPLE!!!! ARISE AND ACT!!!!! THE BADATZ HAS THE REBBES BLESSING, NOT THE VAAD HAKASHRUS!!!
26.
Rabbi Bleich
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
I've read in some teguvot about a letter from Rabbi Bleich revoking his alleged support for the heter, is the letter available for all to see?
27.
ל:9 ו:12 ולכל מגיני האבירים,
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
א.
זה לא משנה מי פסל את הכשרות ספרדי או אשכנזי! משנה אם הוא כותב לגופו של ענין ועל פי דין.
כשמנגד אישור הכשרות של קראון הייטס לא מנומק-בחינת כזה ראה וקדש! ואם יש לך הערות או שאלות
ב.
אני אתייחס לכל הערה על הכשרות, גם ממשגיח כשרות רגיל וגם מאברך פשוט, ועאכו"כ במקרה דנן שגם ארגון הכשרות OK ה 3 בגודלו בעולם ובעל מוניטין מקצועיים* (ומתומכיו הידועים של הרבנים האבירים) גם הוא יצא נגד ההכשר-תחילה באופן שקט בפניה בכתב לרב אזדאבא , ומשלא נענה פרסם את הדברים. ולכן העניין צריך בדיקה וחקירה, ושיימסר פס"ד, עליו להיות מנומק ומפורט.

*הגיע הזמן שנסכים שארגון כשרות חייב להיות מקצועי ודייקני זה לא קשור ל"אביר ואבירים" כבודו של הבד"ץ** במקומו מונח
אך וועד הכשרות שלהם לא מוסיף כבוד מקצועי , ובחוגי כשרות מקצועיים בעלי מוניטין דוגמת בד"ץ העדה החרדית (מה לעשות הוא מקצועי מאוד) והכשר הרב לנדאו, והכשר OK (החב"די מתומכי בד"ץ קראון הייטס), ועוד, אינם סומכים בעיניים עצומות על הכשר קראון הייטס!!! מה לעשות?!

**אגב "בד"ץ" מי זה בדיוק הבד"ץ היום?
הרב מארלאו זצ"ל איננו, הרב העלער יבדלט"א התפטר מהבד"ץ, אז מי זה הבד" הרבנים אוזדאבא ושווי שליט"א???
מה נסיונם בכשרות? וכי כל רב הינו מומחה לכשרות
28.
תגובה ל17
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
מכיון שפסק של דרעי נדפס ב'אנסקלופדיה' - ברור לפי דעתך- שזהו מה שנאמר ע"י משה רבינו בסיני. אבל רבנים אחרים לא יכולים לומר שו"ד שונה - שהרי זה נדפס ב'אנסקלופידה' ולא פסק 'נידח'...
עכשיו כבר אין שום מקום לסברות אחרות ואולי שונות.... :)
29.
To 22
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
You admit that you stopped eating the cheese. You are not embarrasses to go against the rabbonim who where matir it bli shoom pikpuk?? this is the crux of the problem, we have no clear direction. ulgoofoi shel inyan, the cheese is mooter al oee halacha, that's it!!!!!!!!!!. when paskening, the rabbonim don't take into cosideratin if yechidim will be mehader or not. it's what the shulchan aruch paskins me'eekor hadeen. Especially if there will be a hezek to a third party by assering it. No rov will tell you that it is mehadrin. it can't be. maybe we are deficient in ahavas yisroel because we are eatinf cheshas cholov akum etc. look into it. the gemoro says that certain things are metamtem halev v'hamoach. v'sholom al yiroel
30.
תגובה ל-24 ו-20
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
שונאים (בליקווד או במחוזות אחרים) לא ישפיעו עלינו כהוא זה מלעמוד בעיקשות על יסודות התורה והחסידות. הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולעשות סדר וניקיון בעניינים. לשים קץ לשחיתות ומדיניות של לטאטא דברים מתחת לשטיח.

אם התגובות בCOL הן אלה שיעשו את העבודה, אז אדרבה. שעסקנים (והרבנים אפילו) ידעו שיש דין וחשבון והם אינם יכולים להימלט מלתת דין על עסקיהם האפלים (ופסקי-הדין שלפעמים נגועים בסיבות אישיות וכו').

יש דין ודיין בליובאוויטש!
31.
תגובה ל-28-
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
"רבנים אחרים " יכולים ומצווים להביע דעה שונה -אם יש להם- ואף לחלוק בתוקף!
אך, בתנאי אחד: ל נ מ ק! לפרט את הנימוק לפרט מה יסוד הדעה השנייה ומה יסוד הדעה החולקת!

ולצערינו נימוקים ומקורות לפס"ד נדירים הם במחוזותינו וחבל.

אגב: האם לדעתך מגיב -28- ההכשר של
"וועד רבני חבד באה"ק" הוא הטוב המהודר
ו ה מ ק צ ו ע י ביותר???

וזה לא גורע מכבודו של וועד רבני חבד כי אין ענינו העיקרי לתת כשרויות-אלא להנהיג את עדת חב"ד באה"ק.

ואגב: ההכשר של הרב אשכנזי מכפ"ח לדעתך הוא
"המהודר ביותר" ?? מבלי לפגוע בכבודו אני חושב שלא.
וכנ"ל לגבי הרב יורקוביץ מלוד שנתן ונותן הכשר למלון בפסח לחב"ד. אני לא יאכל שם.

ולדוגמא הרב ביסטריצקי ע"ה היה בעל מוניטין בכשרות! למה? כי הוא ע ס ק בזה ורכש מומחיות בזה!
32.
אגב: מי משגיח בכפ"ח על שחיטות??
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
מי? אני פשוט לא יודע
אהראלע הלפרין עדיין משגיח? טוב הוא נראה יר"ש ומומחה.

מי עוד משגיח בכפ"ח???
33.
to 30
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
the din and dayan in lubavitch is the Rebbe!!!!!!!!!!
he gave the samchut to the badatz to mediate issues and to the vaad hakohol to be responsible for community affairs. in fact he gave dollars to those that participated in both those elections. the vaad hakashrus is under the auspices of the vaad hakohol and the vaad hakohol has the right to hire and fire them at will.
34.
To 22
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
What's the matter with you? Did you not read the heter? bli shoom pikpuk!!!!!!!!!!that means that there are no cheshoshois, period. In other words, you can use it l'chatchiloh!!!!!!!!!
35.
Hechsher
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
One trhing is certain, the parties involved better make a klorkeit with honesty and truthfulness the prevailing factor otherwise there will be a major flight and exit from eating the products certified by them.
36.
hecsher
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
The way to guarentee that the hechsher will once again be reverted to it's lofty status it had before this parsha is to replace the vaad hakashrus and the mashgichim. nobody ever doubted the sincerety and the capabilities of the Rabbonim. The air must be cleared and those resposible for the chaos this issue generated must be cleaned out.
37.
Encyclopedia
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
thye purpose of publicizing the piece about the enzymes from Rabbi Edrei was to negate the preposterous letter penned by Rabbi Babad that there was ein makoil lodun. Seems that ther is harbe makoim ladoon. I am rethinking my stance whether to rely on Rabbi Babad's certification since it tends to show that he has limited knowledge in this field
38.
Yoichlu anovim v'yisbo'u
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
eat grapes and be satiated
39.
תגובה לCOL
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
מי עושה את הביעות עוד פעם ברוק(קרוק)
40.
ל - 2
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
הנה העתק מכתב הרב דווארקין רק תמלא את החסר בעצמך וכפי הנראה לא השתנה שום דבר ועדין צודק הרב דווארקין .

24. הרב זלמן שמעון דווארקין ז"ל כבר כתב על זה במלים ברורות:
11/10/2003 9:48:28 PM
אל זקני אנ"ש דקראון הייטס יחי'
שלום וברכה!
זה כשנה לערך שנעשה נבלה גדולה במחנה העברים דמחננו ואני צועק ככרוכיא ואין שומע לי, והוא שר' ..... ...... נתן הכשר על תוצרת חלב הנעשה בקאפ. אחת הנקר' בשם "אהבה" מבלי להתייעץ וגרם בזה הרבה ענינים לא טובים במחננו כמו שאבאר.......
..............
..............
..............
..............
כל הנ" הי' אצלי ע"ע השערה. לפני יומיים בא אלי שליח מבעלי "אהבה" ואמר אלי משמם זה"ל אנו מודים שעד עתה הי' הכשרות לא לפי דרישת ליובאוויץ, אבל לעתיד אנו מתחייבים לעשות כל מה שאדרוש מהם בתנאי שארשה להם למכור בפה בפהרסיא. אמרתי שישו בני מעי אם ספקות שלך כך עאכו"כ ודאיות שלך.
הסיכום בזה:
שהתוצאות גרם שלשה דברים א) הכשילו וגם עתה נכשלים חלק גדול מאנ"ש וגם מ"שפיץ חב"ד" באכילת דברים שאינם כשרים עפ"ד.
ב) הרבו מחלוקת בקרב אנ"ש דפה.
ג) השפילו עד לעפר ענין הרבנות דמחננו ע"ד כפרש"י מאמבטי רותחת וכו'
והקולר תלוי בצוארי זקני אנ"ש, ואני את נפשי הצלתי ודי בזה
המודיע והכותב זלמן שמעון דווארקין
41.
תגובה ל12 - הבד"צ של קרון הייטס
כ"ב חשוון ה׳תשס״ד
לעת עתה - אין ועד הכשרות של קרון הייטטס תחת הבד"צ של קרון הייטס רק תחת ההכשר של הרב אסדאבא שליט"א. כידוע לא נתנו (עדיין) להרב שוויי שליט"א להיכנס לועד הכשרות.

ה' ירחם עלינו וישלח לנו את משיחנו שיגאלנו מגלות המר בב"א!
42.
עד שלא יעשו סדר בהנהלת ההכשר
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
אני עם ההכשר הזה גמרתי, לא מכניס יותר הביתה.
43.
רבותי אני מרגיש את ההיסטוריה.
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
כל מי שקורא את ההודעה הזאת שלי ואת כל ההודעות של כל הכותבים האחרים כאן בCOL, משני הצדדים, שידע שאנו נמצאים במהלך הסטורי.
מי שבמשך 17 שנה הוליך שולל את תושבי קראון-הייטס ורבניה הולך לסיים את תפקידו. לאור כל הפרשיות האחרונות (המלחמה נגד OK, קטניות בפסח, גבינות שנעשו מאנזים הבא מחזיר) בודאי יחליט הרב אזדבא שככה זה לא יכול להמשך ו....... חייב לעזוב את הג'וב. אנו מאחלים לו הצלחה שימצא פרנסה ישרה וכו'.
וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר.
44.
כשר למהדרין בלי שום פקפוק
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
חתיכה של עוף "בהכשר" של "הרב" י.ב. שנפל ביורה של "קאפי" עח לב, מותר "בלי שום פקפוק" מצד הטעמים דלהלן:
א. יש שישים כנגד הבשר.
הב. יש תנא שסובר "עוף" אינו בשר.
וזה כשר מן מהדרין.
48.
to 32
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
מי משגיח בקראון הייטס על שחיטות?

ה' ירחם
50.
רבותי זה לא צחוק!
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
דבר אחד אפשר לומר בלי שום פקפוק:
הסיפור הזה עם הכשר הגבינות לא יגמר כ"כ מהר ועוד נשמע עליו. אם נכונים הדברים ששמעתי היום בין מנחה למעריב בביכ"נ אז ממש אנחנו בקראונהייטס נמצאים בבעי'.
51.
לכל מגיני הבד"ץ אבר שבאברים
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
לכל אלו שרוצים --ובשם הבד"ץ-- לאכול ולשתות בשר חזיר וכו' וכו' הרשות בידכם.
אבל אל תטהרו השרץ שבידכם, שעכשיו כבר גלוי לכל שהאכילו הבד"ץ לכל הקהילה בשר חזיר ולא רק שאינם עושים תשובה כדין, וקוראים לתענית ציבור, אלא עוד ידם נטוי'. וכאילו זה לא מספיק, יוצאים אנשי דלא מעלי, אנשי בליעל ואומרים שכל מי שלא אוכל מאכילי החזיר שלהם "לוחם" נגד הרבי ח"ו (עפ"ל). הרבנים באם היו יראי שמים היו קוראים מיד תענית ציבור. החוצפה לקרוא לזה "בשם הרבי" הוא חוצפה נבזלת!!!!!!
ואין פוצה פה ומצפצף!!!!
52.
מי בודק את סכיני השחיטה
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
מי בודק את סכיני השחיטה במשחטה של רובשקין בזמן שהם שוחטים לבד"צ אחד השוחטים העיד (מפני הפרנסה לא נזכיר את שמו) שי.ב. הוא ראש המשגיחים והוא זה שבודק את הסכינים מידי פעם ..... ממתי???? ולמה???
התשובה היא.....
כסף......גאלט.....מוני.......ועוד
54.
השערוריה הגדולה
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
אתם צודקים בזה שאתם כותבים על השערוריה הגדולה בכשרות.
נכון, ההשגחה נכשלה ולא מצאה שעושים חלב ע"י חזיר.

נכון, מהרגע שנודע לו הדבר הוא העלים ולא הודיע לקהל ורק היה מוכרח לעשות זאת כשזקני אנ"ש יצאו ופרסמו לכל התושבים את המכתב של OK.

נכון שגם אז לא טרח לגלות לתושבים מהו החשש, ונכון שכעבור יום חתם על היתר מבלי לגלות שהמהדרין ראוי שיחמירו בדבר שחלוקות בו הדעות.

נכון גם שלא הודיעו לקהל את ההחלטה שלא להשתמש יותר בחומר העשוי מחזיר כדי שהקהל לא יתפוס את חומרת הבעיה.

בכל זה אתם צודקים. אבל השערוריה הגדולה ביותר היא מה שנעשה לרב שוויי:

כולם יודעים שהרב שוויי לא רצה להכנס לכשרות עד שזו תוחזר לבעלות הקהילה. אבל כשנודע החשש של החזיר ורוב התושבים באו לשאול אותו מה לעשות אז כנראה כדי לדעת מה לענות הוא הסכים לבקשה לבא גם לאסיפה שתדון בזה. כשהתירו באסיפה (הרבנים הנוגעים בדבר – כי אם היה נגרם הפסד לבעל חברת אהבה הם היו צריכים לשלם) את הגבינות הרב שווי לא חתם על זה. ואז עשו את השערוריה הגדולה כשכתבו את השם שלו כאילו גם הוא התיר! זה לא נכון כי איך הרב שוויי יכול להתיר אם הוא לא בעסק של הכשרות ולא בדק בעצמו איך עושים את הגבינה? זה נכון ששאלו אותו אחרי זה אנשים הוא אמר שפסקו שזה כשר (הוא אמר את האמת כנראה הוא לא מחפש מלחמות והרוב רצו לפסוק שזה כשר) אבל הוסיף שזה לא למהדרין!

אם אתם לא רוצים להיות שותפים לשערוריה הגדולה הזאת אתם מתבקשים להוציא את הרב שווי מהסיפור כי הוא לא בסיפור!

אם יש לכם טענות לרב כלשהו, אתם יודעים טוב מאד שזה לא הרב שווי.
59.
תודה ל22
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
אתה כותב:

"אתה רוצה לומר שהרבנים החשובים החסידיים שוויי, צירקינד, סגל, אזדאבא וכו', מאכילים - ביודעין ובידים - 'דבר אחר' ליהודים?! מאיזה פלנטה אתה מגיע?!"

שימו לב ל"תחכום" שלו:

את הבוס, זה שנותן את ה"הכשר" וחתם על ה"היתר" "בלי שום פקפוק" – אותו הוא מזכיר בסוף. את הרב שלא חתם על ההיתר, שמונע עצמו מאז ומתמיד להכנס לכל הכשרות עד שהיא תוחזר לבעליה (תושבי שכונת ק"ה), אותו הוא מזכיר ראשון. ואח"כ מזכיר שני רבנים מו"צ שאינם חברי הבד"צ.

לכו תשאלו את הרב צירקינד ויתברר לכם שהוא בכלל לא אוכל מוצרי חלב בהכשר של ה"מתוחכם". הצירקינד'ס (משפחה חשובה ומענינת) ידועים כמחמירים מאד ושנים רבות הכל עשו לבד.

לכו תשאלו את הרב סגל האם במקרה הזה שיש מקום להחמיר אפשר לומר (כפי שכתוב במכתב שהפיץ ה"מתוחכם" בכל ק"ה) שאין מקום בכלל לדון בשאלה?

אין מקום לדון??
אין מקום לדון??

חב"ד און ליין מראים לך שחור על גבי לבן שהרב אליהו כותב להחמיר, ואתה הולך ומפיץ שאין מקום לדון??

אם זה לא היה האוכל שאנו אוכלים ונותנים לילדים שלנו לאכול הייתי צוחק.
60.
ל 48 בענין השחיטה
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
שמעתי ש"הרב ברוק" הוא הוא הנוסע במקום הרב אזדבא בכל חדש ל"פאסטוויל" לבדוק ההשגחה והשוחטים והחלפים,
צריכים להוודע מאת רובאשקין כמה פעמים היה שם הרב אזדבר וכמה היה שם הרב המשגיח "ברוק"

הסיכום
ה' ירחם -
62.
אי אפשר להשוות בכלל
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
הרב של טארטיקוב פוסק כמנהגנו מנהג חב"ד להקל כמנהג האשכנזים בגלילות גליציא, כידוע שמאז ומתמיד נהגו בקראון-הייטס כמנהג גליציא וגלילותיה וכפסקי דין של הגאון מטארטיקוב הנודע לשם ולתהלה.
הרב מרדכי אליהו ס"ט פוסק כמנהג אחינו בני ישראל הספרדים להחמיר, כידוע שהם פוסקים על פי הקבלה, ולאו כל מוחא סביל דא.
אנחנו מקרבים בקראון-הייטס הרבה אנשים ואי אפשר להחמיר בשבילם. ומי שמחמיר יש בו חשש מינות, כידוע שבמחלוקת האשכנזים והספרדים אנחנו עם האשכנזים, ואין מקום לדון בשאלה זו.

גאליצייאנער
63.
פעם ראשונה בחיים שלכם שנתקלתם במחלוקת הפ...
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
הרב הראשי לשעבר בארץ הקודש מחמיר.

והרב הראשי בהווה בכאן צוה ד' את הברכה (לשיטת יש רב ראשי בחב"ד) החליט להקהל.

ויש לסמוך עליו בשעת הפסד מרובה, כי אם נתיר אפשר לאבד את כל הכשרות, ואז מי יתמוך את הרב?
64.
Warning!
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
This pass friday Brook said that Ahava is still using the cultures from Vivolac. shabbos Harav Zirkind said that they stoped right away to use it. Ahava said that they stoped right away and they using the cultures under the hechsher of the OK. Who we should believe?!!!I think Brook knows better because he runs the show and he orders what to do!!!
65.
ל 62
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
ראשית אני רואה שאין אתה מבין כלל, ואין אתה חושש לאכול דבר שנעשה ע"י חזיר. ואתה רחוק מאוד "מהידור" כרחוק מזרח ממערב,
איפה למדתה?? מי הוא המשפיע שלך אם יש לך,
מאיפה אתה בא
שמעו שמים, מי שמחזיק עצמו לחסיד או מקושר לחב"ד שיחשוב ככה!!
ומה שאתה כתבתה רואים איפה שאתה מחזיק ביהדות!!

הראשון לציון "מרדכי אליהו" איש ההלכה והקבלה, איש אמת מהדר במצות, אתה כותב שהוא "מחמיר", אין אתה יודע מה זה כשר או מה זה "הידור"

מה אתה חושב שאם אתה "מקיל" ואינו מהדר בחשש בשר "חזיר" יהיה הכל בשלום. האם זהו "דרך החסידות" זה מה שבאת להמסקה אחר לימוד המשך "תרס"ו", וזה המסקנה שלך אחר התפלה, שמותר "לכתחילה" להאכיל לאלפי בני ישראל בשט "נפש" חשש בשר חזיר.
דבר זה יכול לכתוב רק מי שיש "טמטום הלב והמוח", און א מושחת און "פארגרעבט",
ואין לספק שאתה הוא מחסידי "ברוק" שהכל כאן מהדרין מן המהדרין.


ואם כמו שאתה כותב למה לנו "בכלל" רב המכשיר ולמה אין אנו סומכים על הכשר של רבנים אחרים, ויהיה יותר בזול,
66.
ל 62 צא מעדת החסידים
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
ההתיר שאתה נותן לההכשר, בודאי שאתה אוכל "חלב עכו"ם" בכל יום יום ויש לך טמטומם הלב והמוח.
ובכלל אינה יודע מה שמדברים כאן.
67.
לכל הכותבים תגובות
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
הרב אזדבא אינו קורא COL לכן כל מה שכותבים כאן, הוא דברים בטלים.
ליכנס בויכוח עם "הרב" ברוק, מה יואיל הוא כבר הכשיר השרץ בק"ן" טעמים, ןנאכיל אלפי יהודים "הכשרות" שלו,

לכן ההצעה שלי הוא

א. להפסיק ולקנות כל דבר שיש ההכשר שלא, ולא קנות שום דבר אפילו "בשר" על כמה זמן.

ב. לעשות ועד כשרות "חדש" ולצלצל לכל המפעלים שחב"ד יוצא עם רעש שלא לאכול מההכשר" הנ"ל.
אף שזה חילול שם שמים וחילול שם חב"ד.
אבל להשאיר הענינים ככה, רק לכתוב תגובה, זה יותר חילול השם, שזה מראה ש"אבדנו" כל ענין הרגש "חסידי".

ואחרון אחרון "חשוב" שכל אחד ואחד יסביר לבני ביתו, שזה לא ענין של הידור, אלא דבר שנוגע ב"נפש" לכל אחד ואחד, שרוצה לליך בדרך שהרבי למד לנו.

ולעשות קביעות בעניניי הלכה ויראת שמים עם בני המשפחה. וגם לעצמו.
68.
רין כל חדש
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
קבוצה קטנה צנוע וחרישי ידע זאת מכבר, ולא אכלו מהכשר הבד"צ. על מחלוקותם נגד הרב חדקוב בשעתו, ובמיוחד כאשר הרבי לא השתמש בהם למכירת חמץ רק בחר לו את הרב משכונה אחרת --הר"י של תותל הרב פיקרסקי. ואלו שיודעים סיבת ומהלך הסיפור, בטח שמען את זה מהר"י הרב מענטליק בשעתו.

אז באמת אין חידוש.

אגב, האחד מהבד"צ הרב המכשיר, עדיין נמצא בגדר מסורב לדין ע"י הב"ד של אגודת הרבנים (גם אם יש שצוחקים ע"ז, בכל זה הרי זה עובדא, והישמע כזאת בישראל?)
69.
קראון הייטס צריכים הכשר הגון חדש שיהיה ב...
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
כמו שכתוב בחוזה שהרב אזדבא חתם עליו.
אם הוא ירצה להשתתף בזה, מה טוב ומה נעים. העיקר שזה יהיה של הבד"צ ולא הכשר פרטי שלו.
אם הוא לא ירצה שיבקשו את הרב שוויי שיתן הכשר. כל הקהל סומכים עליו. למה מחכים?
70.
דתני ר"ש בן יוחי בו ביום גזרו על פיתן וע...
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
תלמוד ירושלמי מסכת שבת פרק א הלכה ד דף ג עמוד ג
מתניתין: אילו מהלכות שאמרו בעלית חנניה בן חזקיה בן גרון כשעלו לבקרו [ושמונה עשר דבר גזרו בו ביום]: [גמרא]: אותו היום היה קשה לישר' כיום שנעשה בו העגל… תנא רבי יהושע אונייא תלמידי ב"ש עמדו להן מלמטה והיו הורגין בתלמידי בית הלל תני ששה מהן עלו והשאר עמדו עליהן בחרבות וברמחי' … דתני ר"ש בן יוחי בו ביום גזרו על פיתן ועל גבינתן ועל יינן ועל חומצן ועל צירן ועל מורייסן על כבושיהן ועל שלוקיהן ועל מלוחיהן ועל החילקה ועל השחיקה ועל הטיסני ועל לשונן ועל עדותן ועל מתנותיהן על בניהן ועל בנותיהן ועל בכוריהן…

71.
to 60
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
Please, don't talk about the meat, that is the only thing left for us to eat. b"h there are ehrliche yidden who responsible for the meat. I am happy that they don't go the the beis hashchitah, once they start going they are going to take that down as well. keep bruk and his cohorts as far away as possible. I don't want to become a vegetarian
72.
to 52
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
yb does not check sakinei schechitoh. the only knives he checks are those he uses to do his retzicho
73.
תגובה ל 17
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
כפי שאתה אומר שהרב סגל הסביר בטוב טעם מדוע זה מותר אז מדוע אחרי שהוא גמר לדבר ניגש אליו ינקי הרצוג ממובילי המחלוקות בקרון היטס ואיים עליו שבאם הוא ימשיך לדבר טוב על הכשרות אז הוא יטפל בו אישית וידאג שבעתיד ישמעו עליו דבר נוסף ניסיתי לעיין בספר של הרב אדרעי ולא הצלחתי לקשר בין מה שקרא פה לבין מה שהוא כותב אולי יסביר לי הגאון הגדול שמצטט את הרב אדרעי מה הקשר בין הדברים? ידוע כשרב פוסק אז לא הולכים לרב אחר לשאול את אותו שאלה, וכששואלים רב שאלה ואחרי שפסק מחליטים שהתשובה לא מספיקה ועושים אחרת זה נקרא אפקורס, די מספיק לתת חומר לשונאים שלנו מספיק לנו עם הידידים
74.
To 73
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
"rav" segal does not have an inkling about the complexities of kashrus. He is not a Rov. He is a Reish Mesivta. He is being used by the Vaad Hakashrus to support their shmutz. herzog is the only one in the shchunah who is doing anything for the benefit of the shchuna. GEVALD!!!!!!!!!! WHEN WILL THE PEOPLE REALIZE THAT THE WHOLE HETER WAS CREATED TO COVER UP THEIR INADEQUACIES. GEVALD GESHRIEN!!!!! OUR CHILDREN ARE EATING THIS GARBAGE V'NAASE DAM UBOSOR KIBSOROM. HUR RACHMONES, ZOGT DEM EMES!!!!!!!!!! ATEM ASIDIN LITAIN ES HADEEN.
76.
Hechsher
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
Fathers, Mothers roshei yeshivos principals, teachers, demmand that ZAY ZOLEN RACHMONES HUBEN AF UNZERE KINDER
77.
To 63
כ"ג חשוון ה׳תשס״ד
The Rebbe wrote: "EIN RAV ROSHI BELUBAVITCH"
80.
ל77: זה היה לפני ג' תמוז
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
אבל עכשיו אתה רואה שיש רב שמתנהג כרב הראשי. אז חובת ההוכחה עליך להוכיח שאין. ואם תביא את התשובה, אני אומר לך שזה לפני ג' תמוז. ושוב חובת ההוכחה עליך.
ובינתיים ההכשר בידיים שלנו...
81.
שבעים ושלש: אתה לא מבין מה שכתוב בכתבה
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
אז תחפש לידך בנאדם מבוגר שיסביר לך לקרוא בלי נקודות. זה מה שכתבו בCOL ואין פה הרבה מה להבין:

הרב אזדבא מסר שההיתר "נסמך על כך ש"אנזים" אינו החומר המייצר ("מעמיד") את הגבינה, אלא רק מאפשר הפרדה כימית מהירה של החומרים, ועל כן אין דינו חמור כדין "דבר המעמיד" – שעליו אומרת ההלכה שאינו בטל."

בפועל מתברר שאלו שמבינים בכשרות ומומחים בזה, כמו מי שכתב את האנציקלופדיה לכשרות המזון (בCOL כתבו: " שזכתה להסכמות גדולי הפוסקים בדורנו". מענין לראות מי זה הפוסקים ששם, אבל אני מתאר לעצמו שהגאונים העצומים וכו' וכו' באבאד וברוק הם לא מהמסכימים), חושבים אחרת מהרב אזדבא. הוא מקל "בלי שום פקפוק", והם – ובראשם הרב מרדכי אליהו שליט"א – כותבים שצריך להחמיר.

מה הסיפור שלך עם הרב סגל? מתקרב לרב אליהו בלמדנות?
סגל אמר שזה בסדר או שלא? לא הבנתי מה אתה רוצה. ואני גם לא מאמין לספורים שאתה ממציא בשם סגל.

לפי סגנון הכתיבה שלך נראה לי שאתה הבעל מחלוקת נגד הועד הקהל שנבחרו ע"י התושבים. לא מוצא חן בעיניך? בעיה שלך. נראה לי שאתה קשור לועד הכשרות. אוי ויי לנו אם זה נכון. אנשים שאחראים באופן אישי להאכיל את תושבי קראון-הייטס באוכל מפוקפק. עד מתי???
82.
To Post 81
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
All that the anti rabbonim strove to do for many years, to destroy the Badatz, the Va'ad Hakashrus succeeded to do in a short while. The strongest of the strongest smolanim where powerless to do what the vaad hakashrus brought about. mhorsaich umachrviech momcho yetzeu. YASHER KOACH BROKK AND KATZMAN, Zol eich zien tzoo mitzveh
83.
eich noflu giboyrim
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
rak ein irath elokim bamokom aze arav ozdobe ein loy siate desmayo
84.
מכתב חדש
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
מצאתי היום יום ג' תחת הדלת מכתב מה שכתב הרב דווארקין ע"ה לפני עשרים שנה בשנת תשמ"ג. שלא לאכול מהשגחה של "התאחדות הרבנים".

כנראה שיוסי ברוק ראה שהתחילו לפרסם שלא לאכול מנ"שגחה" שלו, רוצה לפרסם מכתב.

לכאל אדרבה ואדרבה צריכים להתחיל "לחץ" על החניות שלא יחזיקו המוצאים בהכשר שלו.
וללחוץ על ועד הקהל שיארגנו ועד חדש "מיד" ולא לחכות אף יום אחד.

ועד הקהל צריכים להיות החלוץ בזה,
ולא לחכות עד שיהיה מאוחר.

זה מה שברוק מחכה שענין זה יורד מעמוד הראשון של COL לעמודים אחרונים.ו



91.
To 84
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
I am in total agreement with you,pressure has to be put on the Va'ad Hakohol to dissolve the present Va'ad Hakashrus. The Va'ad Hakohol was elected by the people for the people. If they put up ma deaf ear to da'as hokohol, they should be called to a Din Torah and be forced to act. The Va'ad Hakohol should be given an ultimatum by the Netzigim of CH, either you get rid of the Va'ad Hakushrus or we will force your hand by calling you to a Din Torah, v'yoofo sho'oh achas koidem!!!!!!!!!
92.
Va'ad Hakashrus
כ"ד חשוון ה׳תשס״ד
The ziknei anas, the mashpi'im and the Roshei Yeshivos should band together and demand of the Va'ad Hakohol to act. In the event the Va'ad Hakohol refuses, they should be called to a Din Torah and force their hand to act. The present situation cannot, I repeat, cannot be left to takes its course. This situation must be rectified. We can control what we bring into our homes, we cannot control what the moisdois bring into the kitchen and feed our children, the future of Lubavitch. Re'eh hizharticho, don't rely on ani es nafshi hitzalti. You will have to pay the piper
93.
TO 91
כ"ה חשוון ה׳תשס״ד
THE NEZIGIM WORK FOR Y.B. IT IS KNOWN THAT RABBI OZDABA CAME TO A MEETING AND TOLD YANKE HERZOG TO GO OUT OF VAAD HAKOHOL' HE WAS THE ONLY ONE AND THE FIRST ONE TO GO AGAINST Y.B.
WHERE ARE THE OSDOS OHOLI TORAH YESIVAH' WHAT KIND OF CHEESE THE BACHURIM EAT' חלב עכו"ם מטמם הלב והמוח, it is over 2 weeks and we did not hear from any one of the mashpieim' "gevvald"
now i understand why our childern go away from the derech/
94.
facts
כ"ה חשוון ה׳תשס״ד
The culture is a " bacteria" that gives a taste to the hard cheeses and makes the yogurt and leben hard. It is grown/produced by giving it "food" in a lab and letting it grow under a special environment. After it multiplies and grows, it is packaged and frozen to be sent to dairies for their productions. One of the "foods" it is given in it's first stages of growth is milk powder.
Kosher cultures are given kosher milk. The cultures that they made were given milk that was treated with an enzyme made from pig (pancreas).
The enzyme breaks down the molecular size of the milk particles and makes it easier for the milk to be injested by the bacteria.
The culture company claims that the bacteria grows faster and stronger when it "feeds" on enzyme treated milk rather than plain milk.
This is why many cultures not produced for kosher are "grown" on this pig derived enzyme treated milk.
These cultures were also given non kosher gelatin to "grow on" in it's first stages of growth.
The enzyme treated milk and gelatin are the protein sources for the bacteria. Without protein, the "bug" will not multiply and will die out.
95.
vaad hakohl
כ"ה חשוון ה׳תשס״ד
we want to sse from the vaad hakohl a stronger stand/
to send out one letter is "goornist" do somthing' learen from y/b/ he is not waing for picture opp'
is the vaat waitning tiil y.b. will tell take it??
call on the yeshivos to take a stnd' .
I remember when theis was a chshash d'chshash on tuna the yeshiva in 770 haD NO TUNA FOR WEEKS/
what is goining on/ שמע ישראל כלו כל הקיצים, מיר באגראבעבין זיך אליין.
וואו איז דער ראש ישיבה הרב לאבקאווסקי [ער אליין עסט זיכער ניט ער איז יר"ש] האלט ער אז מען מעג מבטל זיין חלב עכו"ם בשישים???
97.
message to 94
כ"ה חשוון ה׳תשס״ד
so what you are saying is that the cheese is chazer treif, do you realize the ramifications of your statement?
98.
Response to 93
כ"ה חשוון ה׳תשס״ד
Yanke Herzog was elected by the kohol. The only way he can be removed from office is that the Netzigim have to recommend the Badatz, I reiterate all the members of the Badatz to remove him. The above has to be done only under due process. Nobody has the power to remove any member of the Va'd hakohol on his own. There is no dahn yechidi. the power of the Badatz is in their plural numbers. It is not a sole propriertorshipl
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.