מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשס״ו 05.07.2006

'הארץ' על המקווה החדש של חב"ד במזרח מנהטן

עיתון 'הארץ' מדווח על המקווה הראשון במזרח מנהטן שהוקמה על-ידי בית חב"ד בהנהלת הרב בן ציון קרסניאנסקי. "כאשר הרב קרסניאנסקי ואשתו חני הגיעו לפני 12 שנים לאפר איסט סייד כשליחי תנועת חב"ד הם לא הכירו איש בשכונה. היום הם הורים לתשעה ילדים אבל חייהם מתנהלים סביב המרכז הדתי שהקימו, שפועל מתוך בית בן ארבע קומות במזרח רחוב 77", נכתב בכתבה ■ לסיפור המלא
'הארץ' על המקווה החדש של חב
המקווה החדשה
פתיחתו של המקווה החדש - הראשון שנפתח במזרח מנהטן - עוכבה במשך כמה ימים בשל קשיים טכניים בלתי צפויים. "כבר בעת התכנון ואחר כך בשלבי הבנייה צצו מדי פעם קשיים ועיכובים", סיפר הרב בן ציון קרסניאנסקי. לדבריו, התקלות והשיבושים הם סימן לכך שקידום טהרת המשפחה - במיוחד בסביבה שאיננה ידועה דוקא כריכוז של אוכלוסייה יהודית - הוא יעד שדורש יגיעה ומסירות נפש.

הקמת המקווה היא יוזמה של הרב קרסינאנסקי ורעייתו הרבנית חני. "מאז שהפתיחה נדחתה הטלפון במשרדי אינו מפסיק לצלצל", מספר קרסניאנסקי. "הטלפונים לא מפסיקים לצלצל ולברר מתי ייפתח המקווה". מועד הפתיחה נקבע ליום רביעי שעבר, ג' בתמוז, יום הזכרון ה-12 לפטירתו של הרבי מלובביץ'. "רציתי מאוד לחנוך את המקווה הראשון באזור ביום הזכרון לרבי", סיפר קרסניאנסקי.

כאשר הוא ואשתו חני הגיעו לפני 12 שנים לאפר איסט סייד כשליחי תנועת חב"ד הם לא הכירו איש בשכונה. היום הם הורים לתשעה ילדים אבל חייהם מתנהלים סביב המרכז הדתי שהקימו, שפועל מתוך בית בן ארבע קומות במזרח רחוב 77. סמוך למבנה פועלות מסעדות יוקרתיות ובוטיקים יקרים לבגדי נשים. הוא נרכש במצב מוזנח ונבנה מחדש בעלות של 12 מיליון דולר שנאספו מתרומות ומענקים של בעלי הון המתגוררים בסביבה. הבית מכיל בית כנסת אינטימי ומהודר, חדרי לימודים, גנון לפעוטות וגן ילדים.

החל מהשבוע ייפתח בקומת הקרקע המקווה הראשון, שיפעל בלב מרכז אורבני של יאפים ובעלי הון, מהם שועי הוול סטריט ובעלי חברות ענק. הרב קרסניאנסקי מעריך כי ההוצאות הסופיות יעמדו על כמיליון וחצי דולר.

המקווה, הנקרא על שם יעקב וחנה שוואלבי שתרמו סכום נכבד לבנייתו, כולל כעשרה חדרי טבילה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.