מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשס״ו 05.07.2006

רבני קראון-הייטס הלכו לשחוט

חברי בית-דין קראון-הייטס יצאו בשבוע שעבר לבדוק את משחטת העופות "דייוויד אליוט" שזוכה להכשר הרבנים. עבור חבר הבד"צ הרב יצחק זירקינד הנסיעה נשאה אופי אישי שכן משפחתו התגוררה בסקרנטון פנסילבניה, והוא זוכר בני הקהילה היהודית המקומית ■ לאחר מפגש עם צוות השוחטים החב"דיים, הועלה על נס ר' מוטל ברקוביץ' שיצא לפנסיה וממשיך לסייע ■ לסיפור המלא
רבני קראון-הייטס הלכו לשחוט
בשבוע שעבר, חברי בית-דין קראון-הייטס בניו-יורק יצאו לבקר במשחטת העופות "דייוויד אליוט" אשר נמצאת בעיר סקרנטון בפנסילבניה כדי לבדוק מקרוב את תהליך השחיטה וההכשרה שנמצא תחת הכשר הבד"צ.

במשלחת השתתפי חברי הבד"צ הרב אברהם אזדבא, הרב יצחק זירקינד והרב שלמה סגל. אליהם נלוו ר' יוסי ברוק ור' שניאור-זלמן אזדבא מהנהלת מחלקת הכשרות של הבד"צ. הם עקבו מקרוב אחר תהליך השחיטה שנעשה ע"י שוחטים ובודקים יראי-שמיים, וציינו לשבח את סידורי והידורי השחיטה וההכשרה שנעשה במקום.

הרב אזדבא שמתמחה בתחום הכשרות מזה חמישים שנה, עבר יחד עם עמיתיו הרבנים זיקינד וסגל על המפעל והוסיף את הערותיו. החבר הבד"צ החדש הנוסף הרב יצחק רייטפורט לא יכל להשתתף בשל שמחה משפחתית, כך נמסר.

עבור הרב זירקינד, הביקור נשא גם אופי אישי שכן משפחתו מגיעה מסקרנטון והוא זוכר את בעלי המפעל כשהיו ילדים. הרב היה מאוד מרוצה לראות אותם יהודים יראי-שמים שעושים כל מאמץ לנהל "מפעל הכי מהודר שאפשר".

זכרונות לשבח מהשוחט הוותיק

לאחר הסיור התיישבו הרבנים לשיחה עם צוות השוחטים והבודקים החב"דיים - ר' לייבל איטקין, ר' בן-ציון רפפורט, ר' שמואל רימלר ור' אפרים בייטש. חברי הבד"צ אמרו שב"ה הם מרוצים מעבודתם הקדושה של השוחטים אבל 'קדושה מאנט'. ולכן, מלבד היותם עוסקים בכלי קודש, הם מייצגים את חב"ד במקום, ועליהם לראות ולהראות בהופעה נאה, בתפילה בציבור, קביעת עיתים לתורה כיאה לחסידים.

"אלה מצידם נתנו כמה הערות ובקשות אשר הרבנים יטפלו בזה והיו מאד מרוצים מהביקור וביקשו שיהיו יותר ביקורים כאלו", כך נמסר.

בשיחה גם צויין שמו של ר' מוטל ברקוביץ שהיה שוחט במקום קרוב ל–30 שנה ולאחרונה עזב ויצא לפנסיה. ר' מוטל ידוע כשוחט מומחה עוד מהדור הישן ועזיבתו יוצרת חלל ריק שצריכים למלאות מיד. "לשבחו של ר' מוטל שי' יאמר שמידי פעם הוא נכנס לתת יד במפעל כך שלפחות הוא יכול ללמד את האחרים", אחד הרבנים אמר.

בעלי המפעל, האחים ר' משה ושלמה פינק הודו לרבנים על הזכות שהם קיבלו להיות הראשונים שחברי הבד"צ שנבחרו לאחרונה באו לבקר אצלם, והיו מרוצים שב"ה המפעל מתפקד באופן שהרבנים היו מרוצים. הרבנים סיכמו את הביקור, ואמרו שהם מרוצים מסידרי הכשרות המהודרים שבמקום, ומקווים שהדבר ימשיך גם בעתיד ובאופן הכי מהודר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.