מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשס״ג 18.06.2003

ירושלים: ספר התניא הודפס ב'בית חנה'

ספר התניא קדישא הודפס במעמד מרשים במתחם בית-ספר העל-יסודי לבנות "בית חנה" חב"ד בירושלים. יוזם ההדפסה ומבצעה היה הרב לייבל זאיינץ מברזיל שמאחוריו הדפסת אלפי מהדורות התניא בכל רחבי תבל, שנעזר בעמיתו הרב אליעזר ליכטשטיין.
ירושלים: ספר התניא הודפס ב'בית חנה'
בימת הנשיאות במעמד הדפסת התניא. מימין: הרב טוביה בלוי (נואם), הרב יעקב שנור, הרב חנוך גליצנשטיין, הרב מאיר-דוד ברגמן, הרב פרץ בלוי, הרב אליעזר ליכטשטיין
בבוקרו של י"ב סיון, יום חתימתם של שבעת ימי התשלומין - הוצבה בחצר בית-הספר מכונת ההדפסה, ולאחר-מכן עלו על הבמה הרב טוביה בלוי, מנהל בית-הספר ורב קהילת חב"ד בנווה-יעקב; הרב חנוך גליצנשטיין, מראשי הנהלת מוסדות חינוך חב"ד בירושלים וכן הרב פרץ בלוי והרב מנחם וייספיש, חברי הנהלת בית-הספר, שניצחו על ארגון האירוע.

בקהל הרב נכחו גם הרב אשר סלומון, מוותיקי המורים של המוסד; הרב מאיר-דוד ברגמן, חבר הנהלת בית-הספר; הרב יעקב שנור, חבר מועצת עיריית ירושלים ונציג חב"ד; והרב אליעזר ליכטשטיין, מידידי המוסד.

מרכזיות מכרעת

המעמד נפתח בנאומו של הרב בלוי, שהצביע על משמעות הפצתה של פנימיות התורה וחשיבותם של הדפסת ספרי התניא ולימודם. בסיום הנאום כיבד הרב ליכטשטיין את כל אחד מהאורחים בזכות להפעיל את המכונה, והדפים המודפסים יצאו בזה אחר זה ממכבש הדפוס.

לאחר ההדפסה, חילקו המחנכות והמורות לתלמידות את דפי פרק ל"ב של המהדורה הטרייה והרב בלוי לימד את הפרק, תוך הבהרת עומק משמעותה של אהבת-ישראל - "לבו של ספר התניא הנושא מרכזיות מכרעת בהבאת הגאולה".

את ברכת העיר הביא הרב שנור, שאיחל לתלמידות שתהיינה נרות להאיר לנחת לרבי ומופת לבנות ירושלים באמונה בקיום הייעוד "אימתי קאתי מר - לכשיפוצו מעיינותיך חוצה".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
סחטיין על ההגדלה
י"ח סיון ה׳תשס״ג
סחטיין על ההגדלה
2.
מאיר דוד כל הכבוד
י"ח סיון ה׳תשס״ג
מאיר דוד כל הכבוד תמשיך במעשי הצדקה והחסד עד 120
3.
mi ze kvar shnur
י"ט סיון ה׳תשס״ג
oshim mimeno elokim kula zaken
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.