מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשס״ו 04.07.2006

בעקבות הקאסם: בית חב"ד אשקלון במבצע בדיקת מזוזות

עליית מדרגה, למרות המבצע בעזה: רקטת קסאם נחתה הערב (שלישי) בלב אשקלון, במתחם קריית החינוך שבו בתי ספר רבים. למרבה הנס, לא דווח על נפגעים למרות שהורים ותלמידים רבים היו באותה שעה במקום. גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, נטלו אחריות לירי בהודעה שפורסמה בעזה. מנהל בית חב"ד בעיר השליח הרב מנחם-מענדל ליברמן אומר ל-COL כי "בית חב"ד פועל לעידוד והגברת חוסנם הרוחני של תושבי העיר ופתח במבצע בדיקת מזוזה בבתי התושבים בשכונת אפרידר בה נפלה רקטת הקסאם" ■ לסיפור המלא
בעקבות הקאסם: בית חב
הקסאם בבית הספר רונסון (צילום: אמיר כהן). משמאל: הרב מנחם-מענדל ליברמן

עליית מדרגה, למרות המבצע בעזה: רקטת קסאם נחתה הערב (שלישי) בלב אשקלון, במתחם קריית החינוך שבו בתי ספר רבים. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום. למרבה הנס, לא דווח על נפגעים למרות שהורים ותלמידים רבים היו באותה שעה במקום. גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, נטלו אחריות לירי בהודעה שפורסמה בעזה.

מנהל בית חב"ד בעיר השליח הרב מנחם-מענדל ליברמן סיפר כי בית חב"ד בעיר פועל לעידוד והגברת חוסנם הרוחני של תושבי העיר ופתח במבצע בדיקת מזוזה בבתי התושבים בשכונת אפרידר בה נפלה רקטת הקסאם.

בית חב"ד יפיץ עלונים בתיבות הדואר ובבתי התושבים על חשיבות בדיקת והחלפת מזוזות כשמירה והצלה לתושבי השכונה החרדים. התושבים יוזמנו להגיע לבית חב"ד, לבדוק ובמידת הצורך אף לרכוש מזוזות כשרות ומהודרות. את המבצע ירכז הרב אורי כהן משלוחי חב"ד בעיר. "חסידי חב"ד בעיר יתגייסו לסייע במבצע על מנת להגיע לכל בית ובית בשכונה שנפגעה", אומר הרב ליברמן.

התורה מייחסת למזוזה סגולה של שמירה והגנה על בני-הבית. הרבי מליובאווויטש הורה שכאשר קורה דבר לא-טוב במשפחה, יש למהר ולבדוק את כשרות המזוזות, כדי שיהיו כשרות ויבטיחו את מלוא ההגנה. מזוזה כשרה אינה נותנת תעודת ביטוח, אבל יש בה מימד נוסף של שמירה והגנה.


מאז תכנית ההתנקות: עלייה במטר הקאסמים

במשטרה מעריכים כי הרקטה צויידה בכמה מנועים וכך הצליחה להרחיק עמוק אל תוך אשקלון. ככל הנראה הרקטה נורתה מצפון הרצועה, מאזור ההתנחלות דוגית שהפך באחרונה אזור שכיח לירי קסאמים. נפילתה אירעה דווקא בעיצומה של פעולת צה"ל בצפון רצועת עזה, שתכליתה בין היתר להרחיק את חוליות משגרי הקסאם מהאזורים שבהם הם פועלים. בימים האחרונים ממתינים כוחות רבים, בהם כוחות שריון וחיילי חטיבת גולני, לפקודת כניסה לאזור התוחמת הצפונית ממנו נורה הקסאם.

בצה"ל זיהו בחודשים האחרונים, מאז תכנית ההתנקות, נסיונות הולכים וגוברים של ארגוני הטרור להרחיב את טווח הקסאם, בין אם בשכלול הרקטה הקיימת או בשימוש ברקטות אחרות כגון "גראד", בעלת טווח של כ-20 קילומטרים. נפילת הקסאם באשקלון עשויה להביא את צה"ל להרחיב את הפעילות בצפון רצועת עזה בצורה מיידית ומשמעותית כבר בשעות הקרובות.

ביום שישי האחרון אותר נפל של רקטת קסאם בשטח פתוח סמוך לבית העלמין של אשקלון, לא רחוק מבתי התושבים. ככל הנראה, הקסאם נורה יממה קודם לכן כחלק ממטח הרקטות מרצועת עזה. כבר ביום חמישי דיווחו תושבי שכונת גבעת ציון כי רקטה נחתה סמוך לבתיהם.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
2.
כל הכבוד לחב"ד אשקלון
ט' תמוז ה׳תשס״ו
על שפעלו בצורה מהירה ויעילה לשמירה על תושבי העיר
3.
אני פוחד לבא
ט' תמוז ה׳תשס״ו
זה הב"ס רלי ו אני פוחד לבא לשם אחרי זה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.