מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשס״ו 04.07.2006

הסערה סביב בית-כנסת חב"ד במודיעין: הסיפור המלא

אתמול (שני) דווח ב-COL על הנחת אבן-הפינה לבית-כנסת חב"ד במודיעין, בראשות הרב ברוך סלונים ■ לא רבים יודעים, אך מאחורי הקלעים, התחוללה סערה גדולה שנמשכה למעלה משנתיים, אותה חוללו אנשי 'שינוי' שניסו לגרום לפירוד בעיר ■ COL מביא את הדרמה הגדולה שהתחוללה במודיעין: מהדיון הסוער בוועדת ההקצאות, המהומות והאיומים של 'שינוי', הישיבות הסוערות בעירייה ועד ל'דידן נצח' הגדול ■ לסיפור המלא
הסערה סביב בית-כנסת חב
שער של אחד המקמונים המדווח על הסערה. בקטן: בית-הכנסת
מאת חיים ברון

לא רבים יודעים, אך מאחורי הידיעה שהופיעה אתמול (שני) ב-COL שדיווחה על הנחת אבן-הפינה לבית-כנסת חב"ד במודיעין, מסתתר סערה גדולה שחוללו אנשי 'שינוי'.

תחילת הסיפור הייתה בדיון סוער שנערך לפני שנתיים בישיבת וועדת הקצאות בעיריית מודיעין שדנה בבקשה להעביר מגרש לבית-חב"ד בעיר. מסתבר כי על המגרש קמו קופצים רבים, וביניהם אנשי הקהילה הקונסרבטיבית בתמיכת 'שינוי'. הרב ברוך סלונים רב הקהילה ומנהל בית-חב"ד השיג כשמונה-מאות חתימות בעד הקמת בית-חב"ד ונגד הקהילה הקונסרבטיבית. ימים ספורים לאחר-מכן התקיים דיון של וועדת ההקצאות במטרה לשמוע את טיעוני התומכים בחב"ד והתומכים בקונסרבטיבים.

הפתעת הערב הייתה, שלתומכי חב"ד הגיעו למעלה ממאתיים איש מכל גווני הקשת כולל מהציבור הלא דתי, ולתומכי הקונסרבטיבים על אף פירסומים במודעות בעיתונים לגיוס אנשים, הגיעו רק כ-15 אנשים. בדיון הסביר הרב סלונים את הנחיצות להקצות את המגרש לחב"ד, וגם תומכיו דיברו בחשיבות העניין. סיכום הדיון נקבע למועד אחר.

החשש: מלחמת תרבות

בינתיים, הוקם ועד פעולה נגד הקמת בית-הכנסת וחברי הקבוצה פתחו את מאבקם בהחתמה על עצומה במרכז המסחרי "מודיעין סנטר" וליד בית-ספר "היובל". בועז הרמן ממנהיגי המאבק שלח מכתב לסגן ראש העירייה אלכס ויינרב החבר בוועדת ההקצאות העירונית אשר אמורה להחליט בנוגע להקצאת השטח לבית-הכנסת, והתריע בפניו על ההחלטה אשר לדבריו: "עלולה לגרום להפיכת העיר לזירת התגוששיות ומלחמת תרבות של ממש, אנו עומדים בפני מאבק ציבורי שיבהיר לפרנסי העיר ותושביה מהי הסכנה האורבת לפתחנו במידה וחלילה תאשר ועדת ההקצאות את התוכנית.

בתגובה, ענה הרב סלונים: "בית חב"ד פעיל במודיעין מזה שבע שנים ואין מטרתו להחזיר בתשובה אלא להשכין אחווה ואהבה בין כל שכבות הציבור. פעילות בית חב"ד מתמקדת בשלום בית, עזרה לנזקקים ובכל תחום של עזרה לזולת. זכותה הליגיטימית של תנועת חב"ד לקבל בית כנסת לכל תושבי המקום. לחב"ד יש בית כנסת הקיים חמש שנים והוא צר מלהכיל את מתפלליו, בכל שבת ושבת אנשים עומדים בחוץ ואין להם מקומות ישיבה ולכן מגיע לחב"ד לקבל בית כנסת".

מאוחר יותר, בישיבת המועצה השבועית, התחוללה מהומה. הרמן, המייצג את התושבים ברחוב, המתנגדים להקמת בית-הכנסת, פנה במהלך הישיבה לחברת המועצה עו"ד סיגלית הנדשר-פרקש, שתמכה בהקצאת השטח לחב"ד ואמר לה: "המתלהמים והמסיתים מקבלים מקום של כבוד בעיר בגללך". הרמן, הלוחם מזה זמן רב בניסיון למנוע את בניית בית הכנסת של חב"ד באיזור מגוריו, פנה אישית להנדשר-פרקש ובגרון ניחר האשים אותה כאילו יש לה מניע אישי בהקמת בית הכנסת של חב"ד מכיוון שהיא גרה באיזור ואף איים בפנייה לבג"ץ, דבר שהתברר מאוחר יותר כלא רלוונטי מבחינה משפטית. 

מהומה בעירייה

פרקש בתגובה אף פנתה לראש העירייה משה ספקטור, וביקשה להרחיק את הרמן משום שלטענתה לא מקובל שתושב הנוכח בישיבת מועצה פונה בצעקות ישירות לנבחרי ציבור. חב"ד פועלת כיום בבית כנסת הממוקם במתחם קראוונים בכניסה לעיר, ומתפללים בו מזה מספר שנים כמאה מתפללים, ביניהם גם חברי המועצה חיים ביבס ועו"ד סיגלית הנדשר-פרקש.

במהלך הדיון בהקצאת הקרקע לבית הכנסת, שאושרה על ידי ועדת ההקצאות העירונית בראשותו של מנכ"ל העירייה יום כרמון, התבטאו המצדדים בהקמת בית הכנסת של חב"ד במילים חמות על עבודת החסד, בה מעורב הרב סלונים.

ביבס: "למרות שאיני נוסע בשבת, אני מתפלל בכל שבוע בבית הכנסת זה. המעשים שהם עשו למען אנשים נזקקים ראויים להערכה ולא להשמצה". פרקש: "עד היום אנו מועדים לבית-הכנסת הממוקם במתחם הקראוונים 25 דקות גם בימי החום והגשמים. הגיע הזמן לקבל מקום הולם לתפילה. תגובת עיריית מודיעין: בעיר קמו עד היום מספר בתי-כנסת, חלקם דרך הקצאת קרקע ודרך ועדת ההקצאות. גם המתפללים בבית-הכנסת של חב"ד הם תושבי מודיעין, שהביעו עמדתם בפני הועדה וביקשו את הקמתו".

השנה, בחודש כסלו, בתום מאבקים קשים וממושכים, עיריית מודיעין אישרה הקצאת שטח לבניית בית-חב"ד. "לכל דבר טוב יש מניעות ועיכובים", אומר ל-COL הרב ברוך סלונים ומזמין את הציבור הרחב להנחת אבן-הפינה. 
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הרב סלונים
ט' תמוז ה׳תשס״ו
מה עם האתר של בית חבד מודיעין (i4u) מאיר
2.
חזק וברוך!!
ט' תמוז ה׳תשס״ו
להרב ברוך סלונים
יד החסידים על העליונה
בהצלחה

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.