מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשס״ו 30.06.2006

ההתוועדות המרכזית לכבוד יום ההילולא ג' תמוז

אלפי חסידים ותמימים, לצד רבנים ושלוחים מרחבי העולם, מילאו אמש (חמישי) את אולם קמפוס חמ"ש בקראון-הייטס בהתוועדות ג' תמוז המרכזית של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית ■ ראש הישיבה במיאמי הרב יהודה לייב שפירא קרא לאנ"ש להתעסק בהפצת המעיינות, רבה של פרנקפורט הרב מנחם קליין סיפר על השלוחים בגרמניה, יו"ר אגו"ח הרב אברהם שם-טוב קרא "להאיר את המקומות החשוכים", הרב שמואל לו והרב יעקב וואלברג נאמו באנגלית ■ לדיווח מלא, גלריית תמונות ווידיאו קצר
ההתוועדות המרכזית לכבוד יום ההילולא ג' תמוז

אלפיים אנ"ש ותמימים השתתפו אמש (חמישי) בהתוועדות ג' תמוז המרכזית המאורגנת על-ידי אגודת-חסידי-חב"ד העולמית. הערב השנתי לציון יום ההילולא 12 של הרבי נערך באולם 'רוזה' של קמפוס חמ"ש בקראון-הייטס, ניו-יורק.

פתח את הכינוס המנחה הוותיק וגבאי בית חיינו הרב זאב הכהן כ"ץ, שבפתח דבריו עמד על אריכות הזמן של ההעלם והסתר הגדול מאז ההסתלקות.

"אנו נכנסים כבר לשנה השלוש-עשרה שאיננו רואים את הרבי, ועדיין לא נושענו" אמר, תוך שהוא מקשר זאת עם רשימת קודש, בה עומד הרבי על העניין שאין רואים את הרבי הריי"צ שלוש עשרה שנים", הרב כץ ציין.

כמיטב המסורת, אשר פותחים בדבר מלכות, מזמין המנחה את ה'חוזר' של הרבי - הרב יואל כהן, שעומד על הצורך העז של כל חסיד ו'תמים' ללמוד ולהתעסק כמה שיותר בתורתו הקדושה של הרבי הנשיא כמובא בשיחות הקודש, ומוסיף ש"התלמידים צריכים לדרוש מהמשפיע שלהם, שילמדם את המאמרים והשיחות של הרבי".

ד"ש מגרמניה

אחריו עולה לדוכן ראש ישיבת "אהלי תורה" בניו-יורק הרב ישראל פרידמן, שמקשר את מאמר החסידות המפורסם של ג' תמוז "השם נפשנו בחיים" עם הצורך להתחזק בלימוד תורת הנגלה של הרבי. בקהל השתתפו גם תלמידי התמימים.

רב קהילת חב"ד וראש-הישיבה במיאמי, 
הרב יהודה לייב שפירא בוחר לאחד את כלל חסידי חב"ד ואומר ש"כל אחד היכן שנמצא ובמה שמתעסק, קשור ושייך לענייניו והוראותיו של הרבי, וכשיעשה את המוטל עליו גם אם איננו 'שליח' יוסיף נחת רוח לרבי, וממילא על כל אחד מוטל הצורך להתעסק בעניינים קדושים אלו".

אורח מיוחד שהשתתף בהתוועדות, הינו רבה הראשי של פרנקפורט הרב מנחם קליין, שלא הצליח להסתיר את התרגשותו, מפועלם המיוחד של השלוחים בגרמניה במיוחד השליח בעירו הרב זלמן גורביץ' והרב ישראל דיסקין ממינכן.

להשפיע על ההווה

את המשא המרכזי בערב נושא הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית - המארגנת את ההתוועדות.

בראשית דבריו, הרב מבקש להזכיר שני משתתפים קבועים בגופם ובנפשם בהתוועדיות ג' תמוז בשנים שעברו: אחיו הנדיב והעסקן הרב מענדל שם-טוב ע"ה שנפטר לפני כחודשיים, וחבר ועד המורחב של אגודת-חסידי-חב"ד הגאון הרב שלום מרוזוב ע"ה שהלך לעולמו בשבוע האחרון.

ה
רב שם-טוב עוסק בגודל מעלת השליחות, ועל הצורך של כל אחד ואחד להיות חלק ממעגל זה. הוא מספר על טבי טרוי, יהודי דתי שנושא בתפקיד בכיר בבית-הלבן ונאם בפני האירוע המכובד "מורשת חיה" שהתקיים השבוע בוושינגטון בהשתתפות שלוחים ומקורבים. טרוי התקרב ליהדות על-ידי השליח באוסטין טקסס, והרב שם-טוב אמר כי זו דוגמא לכל מיני פעולות מיוחדות של השלוחים ששומעים עליהם רק מ'אור חוזר'.

"איננו יכולים לשנות את העבר ואת העתיד רק הקב"ה יודע, עלינו ללכת בהווה 'מארצך וממולדתך ומבית אביך' להאיר בעולם את המקומות החשוכים ולקרב את ביאת משיח צדקנו". דבריו שנאמרו בתוקף רב כדרכו, ניכר שעשו רושם בציבור השומעים.

התוועדו עד אור הבוקר

עוד נשאו דברים: רבה של קריית גת הרב משה הבלין; הרב יעקב וואלברג, מראשי ישיבת חב"ד במנצ'סטר, אנגליה; הרב יוסף חיטריק, משלוחי הרבי לארץ-הקודש ומנהל סמינר "בית חנה" בצפת; הרב ישראל שמוטקין, השליח הראשי לוויסקונסין וחבר אגו"ח; הרב שמואל לו, משלוחי הרבי בלונדון.

בין גברא לגברא, השליח הראשי לטקסס הרב שמעון לזרוב עם החן המיוחד לו מנגד ניגון חסידי עם הקהל.

את הבמה פיארו בנוכחותם גם משפיע ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 הרב שלמה זרחי; הרב ליפא שפירא, חבר ועד רבני ליובאוויטש הכללי; הרב נחמן סודאק, השליח הראשי לאנגליה וחבר אגו"ח; הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים בכפר-חב"ד; הרב משה קוטלרסקי מראשי המרכז-לענייני-חינוך; והרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב"ד בצפת.

האירוע הועבר בשידור חי באתר COL. על מלאכת הארגון נצח ר' בנימין וולף מאנשי 'בית רבקה'.

בשלב זה תם הכינוס הרשמי, והקהל מתיישב בקבוצות להתוועדויות חסידיות רבות עם המשפיעים והשלוחים, בהם הרב יצחק גולדברג, ראש ישיבת חב"ד במגדל-העמק והרב יוסף גרליצקי, רב מרכז תל-אביב. ההתוועדויות נמשכו עד לאחר השעה 5 בבוקר, כשהמשתתפים ממשיכים לבית-הכנסת לטבילה במקווה ותפילת שחרית של יום שישי.


וידיאו: הרב שמעון לזרוב מנגן לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.