מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשס״ו 30.06.2006

בעצרת רבת משתתפים צויין יום ההילולא ה-12 לרבי

כחמשת אלפים חסידי ואוהדי חב"ד מכל רחבי הארץ גדשו הערב (חמישי) את רחבת בית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד והשתתפו בעצרת אחדות לרגל יום ההילולא ה-12 של הרבי ■ המשתתפים האזינו שעה ארוכה לדברי התעוררות על היום הקדוש, ניגנו יחד ניגוני חב"ד, ויצאו מתוך תחושה שההתוועדות פעלה לחיזוק האחדות הפנימית והתחזקות של ממש בשליחות הכוללת שהטיל הרבי על חסידי חב"ד - הפצת מעיינות החסידות עד ביאת משיח בקרוב ממש ■ COL מגיש דיווח מלא מאת שרון גושן וגלריית תמונות מאת צלם COL. מאיר דהן ■ לסיפור המלא■ להאזנה לתוכנית ששודרה ברדיו 'קול-חי': קטע ראשון • קטע שני■ לצפייה בקטעי וידיאו מהאירוע: קטע א'  • קטע ב'  • קטע ג'   קטע ד'    קטע ה'
בעצרת רבת משתתפים צויין יום ההילולא ה-12 לרבי
עיבוד מחשב: ישראל דהן

בכל שעות היום זרמו לכפר חב"ד חסידים, תלמידי בתי ספר וסתם עמך ישראל, להתפלל בבית אגודת חסידי חב"ד - אוהל יוסף יצחק ליובאוויטש, שהוא העתק בית מדרשו של הרבי בברוקלין שבניו-יורק, ביום ההילולא ה-12 של הרבי מליובאוויטש.

עם רדת הערב החלה הנהירה הגדולה לכפר-חב"ד. עשרות אוטובוסים פלטו בזה אחר זה את המוני החסידים, שהגיעו מהדרום ומהצפון, מירושלים ומהמרכז להשתתף בעצרת ההתוועדות הארצית והמרכזית לרגל יום ההילולא של הרבי - ג' בתמוז.

את פני הקהל הרב מקבל בדברי פתיחה המנחה הוותיק והחביב על ציבור חסידי חב"ד - הרב נפתלי הכהן רוט, מנהל המרכז חינוכי-חסידותי של צעירי-חב"ד. הרב רוט פותח רת העצרת ומקדיש דברים למעלתו של היום הקדוש, היום שבו מתקשרים רבבות אלפי בני ישראל אל הרבי.

"פותחין בדבר מלכות". דבר מלכות מוקדש היום למאמר החסידות שחסידי חב"ד נוהגים ללמוד ביום ג' בתמוז, מאמר "ואתה תצווה" שאמר הרבי. את המאמר לומד עם הציבור ראש ה'כולל' שבבית אגודת חסידי חב"ד בכפר חב"ד - הרה"ג הרב שלום דובער לפקובסקי שליט"א.

את פרקו של הרבי, פרק ק"ה בתהילים, מוזמן לקרוא יו"ר ועד כפר-חב"ד, הרב בנימין ליפשיץ.

בתום קריאת פרק התהילים, מספר הרב רוט על הבטחתו של הרב שלמה קונין, השליח הראשי של הרבי בקליפורניה שבארה"ב, על קברו של הרבי בג' תמוז תשנ"ד: "אני נשבע בשם חברי השלוחים להמשיך ולפתח את המוסדות הקדושים של הרבי".

"12 שנה חלפו מאז, וכאשר אנו בודקים את ההבטחה שבקעה מתמצית הנפש - ברור לנו מעבר לכל ספק כי ההבטחה קויימה מעל ומעבר", אומר הרב רוט. "ב-12 השנים האחרונות הוקמו מאות בתי חב"ד חדשים, ואלפי זוגות צעירים נענו לאתגר השליחות והצטרפו לצבא האדיר שהקים הרבי. זוהי המשמעות האמיתית של מאמר חז"ל: "מה זרעו בחיים - אף הוא בחיים".

ברוח הדברים, מזמין הרב רוט את הרה"ג הרב לימא וילהלם, ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' ליובאוויטש הפועלת בבית רבותינו נשיאנו ברוסטוב שברוסיה, לשאת את הנאום המרכזי. הרב וילהלם מייחד את דבריו למוסד השליחות המפואר שהקים הרבי מליובאוויטש ברחבי העולם. "הרבי לא עזב את צאן מרעיתו. שלוחי הרבי מהווים את חוד החנית של חסידי חב"ד בעולם ופועלים במסירות נפש במטרה להכשיר את העולם לקבלת פני משיח צדקנו".

"על שלוחי הרבי מוטלת אחריות כבדה מאוד בהיותם "שלוחי הרבי" - שלוחו של אדם כמותו". החסידים המקשורים לרבי הם "אנשי משה", וכל אחד צריך לשאול את עצמו האם אני מרוצה ממה שאני עושה כיאה לחסיד של הרבי. העולם מסתכל עלינו - החסידים והשלוחים לא כאנשים פרטיים אלא "כאנשי משה" - אנשים של הרבי. כשקורה משהו, ל"ע, מיד מגיעים לשלוחים ושואלים את דעתם. אנשים יודעים שמה שבפי השלוחים והחסידים - אלו הם דברי הרבי.

ברוב שירה וזמרה

בעצרת משולבים פרקי שירה וניגוני חב"ד המעוררים את הנפש, והמגבירים את הצימאון והגעגועים לרבי. אל קידמת הבימה מוזמנת מקהלת חסידי חב"ד, עם הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי, בליווי מקהלת חסידי חב"ד, והאורגניסט החב"די ר' יוסף חיים משה המעוררת את הקהל בצרור ניגוגי געגועים שלימד הרבי.

20 שנה לבית הרבי בכפר-חב"ד

השנה, מציינים 20 שנה לבניית בית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד ולציון המאורע חידשה אגודת-חסידי-חב"ד את חדרו של הרבי, וריהטה אותו בהתאמה לחדרו של הרבי במרכז חב"ד העולמי-770 בניו-יורק. בפני הקהל הרב מוצג סרטון וידאו דוקומנטרי על הוראתו של הרבי לבניית בית '770' בכפר-חב"ד, הבנייה המהירה, וחנוכת הבית.

לפני עשרים ואחת שנה הורה הרבי מליובאוויטש לקבוצת עסקנים חב"דיים לבנות בכפר חב"ד בית שייקרא "בית אגודת חסידי חב"ד – אהלי יוסף יצחק". הרבי ביקש כי הבית כזה יבנה בכפר-חב"ד. כחלוף חצי שנה, ביום כ"ו בטבת תשמ"ו נערך המעמד המרגש של הנחת אבן הפינה.

הרבי ציפה שהבניין יקום במהירות. בניית השלד הסתיימה בתוך כשלושה חודשים, ואז הפתיע הרבי והשמיע הוראה מפתיעה ביותר: להשלים את בניית הבית עד י"ב בתמוז באותה שנה, בתוך 33 יום, והדבר נראה בלתי מציאותי. הקבלנים נקראו להגביר את צוותי הפועלים. כשמונים פועלים התייצבו לעבודה מדי יום.

מדי יום-יומיים שינה אתר הבנייה צורה. ההתקדמות פשוט אינה מציאותית. זה נראה לכולם כמו חלום. הימים נוקפים ותאריך היעד – חג בגאולה י"ב בתמוז כבר קרוב מאד. אין מנוס. מתקינים זרקורים רבי עוצמה לעבודת לילה. מספר הפועלים, מכל תחומי המקצועות, עולה למאה וחמישים משאיות אספקה מגיעות אל אתר הבניה ופורקות סחורות, כאילו מדובר בבניית מגדל רב קומות.

תאריך היעד מגיע: יום שישי, ערב שבת י"ב תמוז – הבנין עומד על תפארתו והדרו. תושבי כפר חב"ד וחסידים מכל רחבי הארץ מתקשים להאמין למראה עיניהם. את חגיגת "חנוכת הבית" ערכו בשילוב חגיגת בר-המצווה המסורתית ליתומי צה"ל – ביום ט"ו בתמוז תשמ"ו.

הוידאו המרתק ממחיש לקהל הרב את המעורבות האישית של הרבי בפרטים הקטנים שבהקמת בית '770', ליווי הבנייה והתמיכה, עד לסיום הבנייה המהירה כרצונו של הרבי מליובאוויטש. בסיום הוידיאו באה שיחת הרבי לרגל חנוכת הבית, לפני 20 שנה, שבה חזר הרבי וקבע את ייעודו של הבנין.

"בית '770' - מאחד את עם ישראל"

אל הבמה מוזמן לשאת דברים רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי הנושא דברים על בית '770' המהווה "תל תלפיות" כלשון הגמרא "שהכל פונים אליו". "עיני הכל נשואות לבית זה, והדבר מאחד את כולם יחד עם מי שנמצא בבית הזה - הרבי", אומר הרב אשכנזי. זהו המסר שהרבי מבקש להנחיל לנו: אחדות ואהבת ישראל.

הרב הטיל עלינו שליחות עיקרית להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו, והעניק לנו הוראות וכלים כיצד לזרז את ביאתו. ואכן רואים שכל מי שפועל לפי הוראוות הרבי יש לו הצלחה למעלה מדרך הטבע. המופתים מתגלגים מידי יום. "יש אמנם וויכוחים לפעמים על הדרך בה יש לפעול, וזה טבעו של עולם ש"אין דעותיהם שוות", אך עלינו לזכור את השליחות העיקרית שהרבי הטיל עלינו: הפצת מעיינות החסידות, והפצת הוראותיו ותורתו של הרבי בעולם. יש לנו אוצר גדול וחובתנו לחלוק אותו עם כל עם ישראל", מסיים הרב אשכנזי.

במהלך העצרת מוקרנים מראות קודש מהרבי המעוררים את הגעגועים והצמאון להתגלות הרבי ולביאת המשיח. כעת מוזמן לשאת דברים מזכיר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שמזכיר את דברי הרבי לרב בנימין גורודצקי ע"ה כי "יבוא זמן שאנשים לא יוכלו להגיע ל-770 בניו-יורק, ואז יוכלו להיכנס ל-770 בכפר-חב"ד ולהיזכר".

הרב ירוסלבסקי עומד בדבריו על נקודה חשובה נוספת. בפרשת השבוע שעבר קראנו על חטא המרגלים, שחלקם דיבר סרה בארץ ישראל, ואילו כלב ויהושע היסו את חבריהם, שינו במעט מדברי משה, והכריזו: "עלה נעלה וירשנו אותה". ולמרות שהדברים היו בתשובה לדברי המרגלים שדיברו סרה - לא ראה משה רבינו את תשובתם בעין יפה. "חסידים צריכים להיות בביטול גמור לנשיא הדור. צריכים לעשות דברים בדיוק כפי שקבע "הנשיא" בביטול ובהכנעה. לא לזוז ימין ושמאל, גם אם הדברים נראים לנו נכונים וכשרים". הרב ירוסלבסקי הדגיש בדבריו כי הדרך להתקשר עם הרבי היא על ידי מילוי רצונו, ובייחוד רצונו של הרבי לשמור על המבנה והמסגרות של חסידות חב"ד כפי שהרבי קבע, על ידי המוסדות שהרבי מינה, ובדרך זו יהיה ניתן למלא את השליחות שהטיל עלינו הרבי, כרצונו הקדוש.

"דרך הוויתורים - מגבירה את התעוזה של שונאי ישראל"

לדברי נעילה מוזמן יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד ויו"ר צעירי-אגודת-חב"ד בארץ הקודש, הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב:  הרב אהרונוב דיבר על הדרך לזכות בפועל לברכותיו של הרבי, זאת על ידי שכל חסיד יעשה כלי לקבלת השפע שבברכות הרבי. "כלי" - הכוונה להתחזק בלימוד התורה, קיום המצוות והתקשרות עם הרבי ע"י מילוי רצונו, הסביר הרב אהרונוב על-פי משנת החסידות. "על כל אחד ואחד לקבל החלטה טובה להוסיף בפעילות בשליחות העיקרית שהטיל עלינו הרבי - להכין את עצמנו ואת סביבתנו לקבלת פני משיחו צדקנו. הרב אהרונוב סיפר לקהל על חומר רב שצעירי-אגודת-חב"ד מוציאה לאור בנושא משיח וגאולה וקרא לציבור להפיץ את החומר, וביחוד את החוברת החודשית שמביאה בתמצות יומי ענין ללימוד בנושא הגאולה. הרב אהרונוב בישר לקהל כי החל משבוע זה יהיה ניתן להוריד את החוברת באינטרנט על מנת להפיצה בקרב הציבור הרחב.

בהמשך, נשא הרב אהרונוב תפילה בשם הקהל לשחרורו של החייל שנחטף על ידי המחבלים - גלעד בן אביבה שביט, בריא ושלם. "עלינו להפיק סוף סוף את הלקח המר מדרך הוויתורים והכניעות, דרך שלא הביאה לנו הישג כלשהו. אנו נוכחים לראות במו עינינו, שדרך הוויתורים רק מגבירה את התיאבון של שונאי ישראל ומחריפה פי כמה וכמה את התעוזה ואת האומץ שלהם לפגוע ח"ו בתושבי ארץ ישראל", אמר הרב אהרונוב.

לסיום, מבשר הרב אהרונוב כי בחודשים האחרונים הוחלט על פעילות לחיזוק המתיישבים ביהודה ובשומרון. בין הדברים שייעשו – קיום 'ערבי חב"ד' בכל הישובים והדפסת חומרי הסברה חדשים שיצאו לאור בקרוב אי"ה.

השעה המאוחרת לא נותנת את אותותיה בציבור הרחב, הממאן להיפרד מההתוועדות ומהאווירה המיוחדת. מקהלת חסידי חב"ד פוצחת במחרוזת ניגוני שמחה, ומעגלי ריקודים גדולים נראים ברחבת העצרת המרכזית. שעה ארוכה נמשכת השמחה, "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", שר הקהל, מתוך תחושה שההתוועדות פעלה לחיזוק האחדות הפנימית והתחזקות של ממש בשליחות הכוללת שהטיל הרבי על חסידי חב"ד - הפצת מעיינות החסידות עד ביאת משיח בקרוב ממש.

אתר צעירי-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
קידוש ה
ד' תמוז ה׳תשס״ו
רואים שהילדים לעשרותיהם כ"י יושבים ממושמעים ומאזינים לנואמים המכובדים, זהו קידוש ה
2.
מ ד ה י ם ו מ א ח ד
ד' תמוז ה׳תשס״ו
כאחד מאנ"ש בא בימים הצטרפתי כמדי שנה לשיירת האוטובוסים מדרום הארץ והשתתפתי בעצרת. היה מדהים היתה אחדות לרבי היה הרבה נחת. אשריכם צעירי אגודת חב"ד.
3.
לצלם מאיר דהן..
ד' תמוז ה׳תשס״ו
יישר כח על פרסום חב"ד באה"ק ובכלל.
תמונות יפות מאוד!
עלה והצלח!

אחד מאנ"ש
6.
נשיא דורינו
ז' תמוז ה׳תשס״ו
יפה שחשבו אל כולם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.