מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תשס״ו 29.06.2006

תלמידיו של אברהם אבינו / עמנואל שילה

לא כל אחד זכה להכיר מקרוב את הרבי מליובאוויטש. לא כל אחד זכה לשמוע את שיחותיו, לקרוא את תורותיו או להגות בספריו. גם לא כל אחד נכח בהתוועדות, זכה ללחיצת יד וקיבל את הדולר לצדקה. אבל נדמה כי קשה למצוא בעולם יהודי שלא פגש את תלמידיו-חסידיו של הרבי. וגם זו אחת הדרכים להכיר את הצדיק, כי מה שיש בהם קיבלו ממנו ■ עמנואל שילה, עורך העיתון הפופולרי 'בשבע' במאמר מיוחד ל-COL לכבוד יום ההילולא ג' תמוז ■ למאמר המלא
תלמידיו של אברהם אבינו / עמנואל שילה
מאת: עמנואל שילה

המשנה באבות מתארת את הניגוד בין תלמידיו של אברהם אבינו - המתאפיינים בעין טובה, רוח נמוכה ונפש שפלה, לבין תלמידיו של בלעם הרשע – שהם בעלי עין רעה, רוח גבוהה ונפש רחבה.

למדנו מכאן שהצדיק, ולהבדיל גם הרשע, ניכר בתלמידיו. מה שיש בתלמידים - מרבם קיבלו, לטב ולמוטב.

לא כל אחד זכה להכיר מקרוב את הרבי מליובאוויטש. לא כל אחד זכה לשמוע את שיחותיו, לקרוא את תורותיו או להגות בספריו. גם לא כל אחד נכח בהתוועדות, זכה ללחיצת יד וקיבל את הדולר לצדקה. אבל נדמה כי קשה למצוא בעולם יהודי שלא פגש את תלמידיו-חסידיו של הרבי. וגם זו אחת הדרכים להכיר את הצדיק, כי מה שיש בהם קיבלו ממנו.

הרבי הפך את עדת חסידיו לחיל חלוץ המגויס להבערת הניצוץ היהודי בכל מקום בעולם. באמצעות מסירותם המופלאה של שלוחיו, הוא יצר בכל רחבי הגלובוס רשת מסועפת שההתלהבות היהודית הבוקעת מבניין מס' 770 עוברת בה כמו זרם חשמלי. החסידים למדו מהרבי את הארת הפנים והאכפתיות לכל יהודי, ובזכות זאת הפכו באמת כתובת לכל עניין יהודי.

ולא רק חסידיו. כולנו למדנו מהרבי.

למדנו מהרבי איך לא להתייאש משום יהודי. אף על פי שחטא - ישראל הוא, והניצוץ היהודי בוער בעומק לבו אפילו כאשר קשה מאוד לראות זאת.

למדנו מהרבי איך לא לזלזל בשום ניצוץ קטן של יהדות. להעריך אפילו הנחת תפילין חפוזה. גם אם אין היא אלא גיחה קצרה אל הקודש מתוך עולם של טומאה, פועלת היא את פעולתה בעומק הלב היהודי.

למדנו מהרבי להוציא מהרעיונות הגדולים משימות קונקרטיות ומעשיות. הדרך לקבלת עול מלכות שמיים ועול מצוות מתחילה מצעדים קטנים שפותחים את הלב היהודי: הדלקת נרות שבת, תפילין, מזוזה, צדקה.

למדנו מהרבי איך למלא קנקן חדש ביין ישן, ולהיעזר בטכנולוגיה חדשנית להנחלת ערכי הקודש העתיקים של תורת הנצח.

ולמדנו מהו דיבוק חברים של עובדי ה' המגויסים יחד למשימה הקדושה של גילוי שמו בעולם.
ולמדנו עוד הרבה, והרבה מזה עוד יש ללמוד.

כמה חסר לנו היום קולו הצלול של הרבי בנושא מיהו יהודי, כאשר ארץ ישראל מוצפת במי שאינם בני ברית. וכמה חסר לנו קולו הצלול בנושא שלמות הארץ. מי לא רואה היום כמה צדק הרבי כשהתריע וחזר והתריע שאין לוותר אפילו על תבן וקש, שלא תהא הארץ נוחה להיכבש לפניהם. מסירת שטחים תביא סכנת נפשות ולא שלום - את האמת הביטחונית הזאת שכולנו רואים הרבי לימד מתוך תורה, מתוך השולחן ערוך.

הרשת המסועפת שהקים הרבי משפיעה את השפעתה הברוכה, 365 יום בשנה, 24 שעות ביממה. דמותו והשפעתו של הרבי ממשיכים להפיח חיוניות יהודית בכל קצווי תבל, ללבות את הניצוץ היהודי ולהאיר את חשכת הגלויות.

במהרה ייגלה אור משיח צדקנו, וה' יוליכנו קוממיות לכל ארצנו, ייבנה בית המקדש וייגלה כבודו עלינו בארץ אשר עיני ה' אלוקינו בה.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
עמנואל ישר כח
ד' תמוז ה׳תשס״ו
קצר ולענין.
דובער
2.
יישר כח
ד' תמוז ה׳תשס״ו
יישר כח לעיתון בשבע, מעניין וחביב כל שבוע!!
מציג את חב"ד בצורה יפה ביותר!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.