מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תשס״ו 29.06.2006

בוושינגטון ביקשו מחב"ד להשפיע על המוסלמים

השפעת הרבי נחשפה השבוע כשאישים ובכירי ממשל בוושינגטון קראו לחב"ד להביא את "המסר החיובי" שלהם לדתות אחרות, כמו האיסלאם ■ "חב"ד מביאים את ערכים, אתיקה ומוראל למנוע את פיגוע הטרור הבא ", שר ההגנה האוסטרלי ברנדאן נלסון ■ הסופר אלי ויזל סיפר על יחסים עם העם הטיבטי, והרב אברהם שם-טוב גילה על דאגת הרבי למוסלמים המקופחים, והשר האמריקאי לביטחון פנים מייקל צ'רטוף אמר "חב"ד צריכה לחנך נגד דחיית האיסלאם", ושדרן הרדיו דניס פרייגר שמח על מבצע 7 מצוות בני נח ■ לדיווח מלא וגלריית תמונות
בוושינגטון ביקשו מחב
צילום: אשר ליצמן, וושינגטון

מאת כתב COL בוושינגטון
צילומים: אשר ליצמן


במהלך ועידת "מורשת חיה" בוושינגטון שהוקירה את זכרו ומשנתו של הרבי מליובאוויטש נשמעו קריאות לשלוחי ופעילי חב"ד לנצל את השפעתם החיובית גם על דתות אחרות – דבר שכבר מתקיים היום ברמה מסויימת.

שר ההגנה האוסטרלי ברנדאן נלסון אמר כי "לא רק מידע מודיעיני ימנע את פיגועי הטרור הבאים, אלא ערכים, אתיקה ומוראל. לכן אני מעודד את חב"ד ואנשיה שמביאים את המידות הללו לציבור כדי שנוכל להתמודד נכונה עם הטרור ולמנוע אותו מהדורות הבאים".

נלסון אמר את הדברים בארוחה חגיגית ביום שני במלון ס' ריג'ס בוושינגטון בהשתתפות מאות שלוחי חב"ד ותומכיהם. הוא מוזכר כמועמד לרשת את כס ראשות הממשלה וידיד אישי של הרב נחום שפירא, שליח חב"ד בנורת' שור באוסטרליה וביקורו בוושינגטון עסק במניעת טרור: הוא דן עם שר ההגנה האמריקני דונלד רומספלד לגבי ההיערכות של צפון קוריאה לבדיקת יכולות שיגור טילים והצהיר כי ישאיר את חייליו בעיראק עד שהמצב המקומי יתייצב.

אלכסנדר בויקו, נשיא חברת השקעות תעשייתיות ברוסיה ואוקראינה, לקח את הדברים צעד קדימה וטען כי "מדינות מתפתחות יכולות להיעזר רבות בתנועת חב"ד". אולם סירב להרחיב בנושא. הוא מקורב של הרב שמואל קמינצקי, רבה של דנייפרופטרובסק ותומך ברב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון ומנהל "ידידי ליובאוויטש בארה"ב" שארגנו את האירועים המכובדים לכבוד הרבי.

"סניפי חב"ד בעולם הם מקור של רוחניות, ידע והשראה. צריך שהאידיאולוגיה של הרבי תופץ עוד", בויקו אמר בשיחה עם כתב COL בוושינגטון.

מנהיג טיבט לומד מהיהדות

נואם מיוחד בארוחת ה'באנקט' היה אלי ויזל, חתן פרס נובל לשלום והסופר היהודי הנודע, שקרא לגלות דוגמא ומעורבות לדתות אחרות. הוא הביא כדוגמא פגישה שהייתה לו עם הדלאי למה, המנהיג הרוחני של העם הטיבטי שגלה מסין.

"כשהייתי סטודנט באוניברסיטת סורבון בפאריס, הוא ביקש להיפגש עימי. זה היה לפני שנעשה ידוע. הוא ביקש לשמוע ממני איך העם היהודי שרד במשך דורות. אנשיך הוגלו ממולדתם לפני אלפיים שנה – הוא אמר – ואנשי הוגלו מארצם לפני כמה שנים ואני יודע שזו תהיה גלות ארוכה. הוא רצה ללמוד מהיהודים איך שרדו ושמרו על האומה", סיפר.

"כשיהודי מדבר ויודע מהיכן הוא הגיע – אנשים מקשיבים", ויזל אמר. "אם תדברו אני מבטיח לכם שיקשיבו".

ויזל הזכיר בנאומו את הדאגה של הרבי לגבי התחזקות פונדמנסליסטים באיסלאם כתוצאה מהיעלמות העולם המערבי מאמונתם, ואת הסיפור המלא גילה הרב אברהם שם-טוב, שליח הרבי לבית-הלבן המכהן כיו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית, ארגון-הגג שהרבי מינה לתנועת ליובאוויטש.

הרבי דאג למוסלמים המקופחים

"יום אחד הרבי קרא לי לחדרו", הרב שם-טוב סיפר. "הוא אחז בידיו מסמך ממשלתי שחובר על-ידי בכירים בוושינגטון. היה כתוב שם שהאומה האמריקנית בנוייה על ערכים יודו-נוצריים. כלומר על התרבויות היהודיות והנוצריות. ואז הרבי שאל אותי: מדוע מתעלמים מהאיסלאם? זה לא שהם צודקים ויש דברים שאנחנו חולקים עליהם. אבל מדובר באוכלוסייה מאוד גדולה של אנשים בכמות והשפעה שאי-אפשר להתעלם מהם.

הרב שם-טוב שנושא באמתחתו שליחות רבות ונסתרות מהרבי, סיפר כי הוא היה המום מההערה "ולא ידעתי מה אני אמור לעשות. כרגיל, לא הגבתי לדברי הרבי וקיוויתי שהרבי יוסיף או יגיד משהו נוסף שיבהיר את כוונתו".

הרבי היה ידוע בקו הבלתי מתפשר בענייני ביטחון והגנה על תושבי ארץ-ישראל ואמר כי ויתורים לערבים רק יגבירו את הסכנה, כפי שאנו עדים לכך.

"כשיצאתי", הרב שם-טוב המשיך, "מיד הרמתי טלפון לשני אישים ידידים שהיה להם קשר מיוחד עם הרבי והיו מעורבים בענייני עולם – אלי ויזל ומקס קמפלמן, הדיפלומט האמריקאי ששימש יו"ר ועדת פירוק נשק של ארה"ב מטעם ממשל רייגן שנלחם בסובייטים. לא יודע מאיפה הרעיון נפל לי. אמרתי להם: אני מפקיד בידיכם את המסר שקיבלתי מהרבי. יום יבוא שאצטרך לתבוע את הפיקדון.

"ב-9/11, כשהטרוריסטים פגעו בארה"ב, טלפנתי לשני האישים הללו ושאלתי האם הם זוכרים את המסר ההוא של הרבי. הוא ענו שכן. שאלתי אותם, כל אחד בנפרד, האם הם מבינים למה אני מטלפן. הם ענו שכן ואני הופתעתי שגם הם חשבו בכיוון. ואכן, הנשיא ג'ורג' בוש – שאלוקים יהיה בעזרתו – הזכיר בנאומו לקונגרס כי יש להפריד ולהבין שמעשי הטרור אינם הכוונה של דת האיסלאם. זהו מעשה של קיצונים בלבד. והרבי חזה כל זאת מראש".

איש הביטחון ממליץ על חינוך

למחרת, ביום שלישי, השר לביטחון פנים של ארה"ב מייקל צ'רטוף התייחס גם הוא לאיום האיסלאם הקיצוני וקרא לחב"ד "להמשיך להביא את הערכים שלכם לעולם".

צ'רטוף, היהודי הבכיר בממשל בוש ששימש כשופט בעבר, נאם בארוחת בוקר חגיגית כשמאבטחיו מתמקדים בארבעת פינות האולם המפואר. הוא משתתף קבוע באירועי חב"ד בוושינגטון. רק בשנה האחרונה הוא כובד להדליק את המנורה הלאומית במדשאת הבית-הלבן וכובד ב'דינר' השנתי.

"לאורך ההיסטוריה, ואם נסתכל מה קרה לפני 60 שנה (בשואה), הקהילה היהודית סובלת קודם", טען השר. "אנו רואים שהטוב אכן מנצח, אולם זה לא מגיע אוטומטית. זקוקים להקדשה, מסירות ועקביות. עלינו לפתח כוחות של עוצמת הטוב נגד הרע. והנשק שלנו הוא החינוך. לחנך כי הקיצונים רק גורמים לדחיית האיסלאם, ושיש דברים טובים בדת הזאת".

צ'רטוף הוסיף: "חב"ד באמת עושים עבודה אדירה בתחום החינוך בארה"ב ובעולם, ולא רק בתחום הזה. ההתמקדות שלנו בחינוך היא תרומה ישירה לאוכלוסייה הכללית ונותנת עוצמה להתמודד עם הטרור ההמוני".

המסר האוניברסלי של הרבי

בסדנא נפרדת לשלוחים ותומכיהם, שדרן הרדיו הנודע דניס פרייגר אמר "מדינות העולם יודעות
שה' אומר שהוא יברך את אלה שמברכים אותנו ויקלל את אלה שמקללים אותנו. תראו את ארה"ב שמתייחסת ליהודים כראוי, ותראו איך מדינות ערביות במזרח-התיכון תקועות בגלל השנאה ליהודים.

"לכן שמחתי כל-כך כששמעתי שהרבי דחף להפיץ את 7 מצוות בני נח. אמרתי לעצמי: הנה יש יהודי שאיכפת לו מהאנושות".

הרבי לא תמך בדיאלוג בין-דתי אלא העדיף סגנון פעולה חד-צדדית עם דתות אחרות, אחד השלוחים ציין. זה לא שאנחנו מכירים באמונתם אלא מקבלים אותם כעובדה קיימת. הגישה של חב"ד מתבססת על 'המסר האוניברסלי' שהיה לרבי לעולם שיש להוסיף בעשיית טוב וחסד במטרה 'לתקן את העולם'.

פרייגר הוסיף כי לחב"ד יש את היכולת לחזק ולהפיץ ערכים חיוביים בעולם, "ואני רואה שגם בני דתות אחרות מושפעים כתוצאה מכך מהעבודה שלכם".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מעניין מאוד
ד' תמוז ה׳תשס״ו
חבל שלא הוזכרו דברי הרבי על 7 מצוות בני נח.
2.
כל הכבוד!
ד' תמוז ה׳תשס״ו
כל הכבוד הרב לוי שמטוב על הקידוש שם ליובאוויטש הגדול ביותר!
שמולי
3.
chaval shelo kotvim
ד' תמוז ה׳תשס״ו
chaval chelo kotvim shemot mitachat latmunot?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.