מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תשס״ו 29.06.2006

בני ברק: קהל רב בערב עיון לרגל יום ההילולא

קהל רב של אברכים ובני ישיבות השתתפו אמש ב"ערב עיון" מיוחד לרגל יום ההילולא באולם שעל-ידי בית הכנסת הגדול בבני ברק, המתקיים כמידי שנה על-ידי ספריית החסידות "היכל מנחם" בבני ברק. בקרב הציבור נראים רבנים, ר"מים, כלי קודש מכל החוגים, הבאים להנות ולטעום ממשנתו של הרבי. גלריית תמונות של מאיר דהן ולדיווח מהערב המרשים ב'כתבה מלאה'.
בני ברק: קהל רב בערב עיון לרגל יום ההילולא
(צילום: מאיר דהן)
עם תחילת האירוע – לאחר תפילת ערבית – נלמד כפי המנהג חלק ממאמר "ואתה תצוה" על ידי המנחה הרב ישראל וינפלד, שהנחה את הערב בכשרון רב. יצויין שבערב זה הדגישו כל הנואמים את אהבת ישראל הגדולה והמפורסמת של הרבי, לכל יהודי באשר הוא יהודי.

ראשון הדוברים הרב הגאון רבי אהרן טויסיג משגיח רוחני בישיבת אלכסנדר, הידוע בכושרו לסחוף את ההמונים, דיבר בהתלהבות עצומה על אהבת ישראל המופלאה של הרבי, וציין את המסירות נפש המיוחדת של הרבי והשתדלותו להיטיב ככל יכולתו לכל יהודי אף אם נמצא בקצוי תבל. הרב טויסיג שילב את דבריו עם שביבים מתורתו של הרבי, וכן סיפורים רבים בהם באה לידי ביטוי אהבת ישראל המיוחדת של הרבי.

לאחר מכן עלה לדוכן רב העיר הגאון החסיד רבי משה יהודה לייב לנדא, שנשא דברים בענין מפעל השליחות הנפלא של הרבי זי"ע, אשר שלח אלפי שלוחים בכל קצוות תבל על מנת להביא את דבר ה' לכל יהודי ויהודי באשר הוא, והמסירות העצומה הן מצד הרבי והן מצד שלוחיו במשך כל השנים.

את המשא המרכזי נשא כמידי שנה כ"ק האדמו"ר מטאלנא שליט"א, שהדגיש בדבריו אף הוא את ההתייחסות של הרבי מתוך אהבת ישראל מופלאה לכל יהודי ויהודי, וקישר את דבריו עם פרשת השבוע המתחלת עם פרשת פרה, וידוע אשר בשמוע משה רבינו דין טומאת מת "נתכרכמו פניו" מכך שהטומאה כה חמורה וכו', וכאן בולטת אהבת ישראל של נשיא הדור אשר אף לטמאי מת – הטומאה הכי חמורה – דאג משה רבינו. וזהו הדבר הבולט ביותר אצל הרבי זי"ע אשר דאג מתוך אהבת ישראל העצומה שלו להחדיר יהדות לכל יהודי, ודווקא לאלו שאינם יודעים אפילו לבקש זאת, והרבי תבע מהשלוחים ללכת לחפש ולמצוא את אלו שאינם יודעים אפילו על יהדותם.

בסיום הערב חולק למשתתפים הספר "שיעורים בתורת חב"ד" המכיל נושאים בתורת החסידות, שנכתבו בידי "החוזר" הראשי הגאון החסיד הרב יואל כהן. הספר חולק באדיבות נדיב לב החפץ בעילום שמו. מנהל "היכל מנחם" בבני ברק הרב שמואל אנגלסמן מבקש להודות לו מקרב לב בשם הציבור.

כמו כן חולקה החוברת "הילולא דרבי" שי"ל ע"י מערכת "מעיינותיך" בראשות הרב משה שילת.

הרב שמואל אנגלסמן שיזם ומארגן אירוע זה מידי שנה, מוסר כי ערב העיון השנתי הצליח להחדיר תודעה עמוקה בקרב תושבי בני ברק, לרבי זי"ע בכלל ולמשנתו במיוחד.

עוד פיארו את המעמד בנוכחותם: כ"ק האדמו"ר ממחנובקא שליט"א, כ"ק האדמו"ר מאנטניא שליט"א, הרב יעקב הכהן כ"ץ ראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית בארה"ק, הרב יוסף יצחק בלינוב רב מרכז בני ברק, הרב חנניה יוסף אייזנבך ראש ישיבת תומכי תמימים בני ברק, הרב אהרן שפירא רבה של פרדס כץ, הרב משה יעקב וייס רבה של נוה אחיעזר, הרב יואל טוביאס רב דשיכון ו', הרב משה שטרן  ראש ישיבת סטריקוב, הרב אהרן טויסיג משגיח רוחני דישיבת אלכסנדר, הרב שמעון משה דיסקין, הרב אלימלך אלעזר פרנקל, הרב מרדכי גולדשמיד, והמשפיע הרב יהודה לייב זלמנוב.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
names
ד' תמוז ה׳תשס״ו
if you could put captions with names of the rabonim at the head table it would be helpful
2.
שנה הבאה יש להגדיל את האולם
י"א תמוז ה׳תשס״ו
די לצמצום, חב"ד בבני ברק יכולים כיום ללכת על גדול
העבירו את האירוע (אם ח"ו יהי עוד ג תמוז) לאולם גדול יותר

בבני ברק ישנם 250.000 תושבים כ"י

אולם ביהכנ"ס הגדול מספיק מקסימום ל 250איש !!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.