מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תשס״ו 29.06.2006

הרבי איתנו / מאמר דעה

בהנוגע לג' תמוז, ישנו דבר וואס ווארפט זיך אין די אויגן [=משהו שתופס את העיניים במבט ראשון] באופן בולט ביותר. מכתב שנכתב על ידי הרבי והתאריך הוא "ג' תמוז השי"ת" היינו ג' תמוז תש"י, הג' תמוז הראשון אחרי ההסתלקות של האדמו"ר הקודם ■ מאמר מיוחד ל-COL לג' בתמוז מאת הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית ב'כתבה מלאה'דעות ב-COL
הרבי איתנו / מאמר דעה
בהנוגע לג' תמוז, ישנו דבר וואס ווארפט זיך אין די אויגן באופן בולט ביותר. מכתב שנכתב על ידי הרבי (נדפס בלקוטי שיחות חלק י"א עמודים 208-209) והתאריך הוא "ג' תמוז השי"ת" היינו ג' תמוז תש"י, הג' תמוז הראשון אחרי ההסתלקות של הרבי הקודם.

הרבי כותב:

רבים המחפשים ומבארים מעלות וגדולת נשיאי חב"ד בכלל, ונשיא דורנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בפרט בענינים שונים: איש המסירות נפש,גאון, בעל מדות, צדיק, בעל רוח הקודש מלומד בנסים ועוד ועוד.

וגדלו ביותר שבחים אלו, על פי ההגדרה בתורת החסידות, מהו מסירת נפש, מהו גאון וכו'.

ובכל זה – העיקר חסר כאן. ונוסף על זה, שהוא עיקר בעצם, חשוב הוא ביחוד משום שנוגע ביותר וביחוד לנו, קהל חסידיו ומקושריו. וזהו – מה שהוא הוא הנשיא ונשיא חב"ד.

כי – נשיא בכלל, נקרא ראש אלפי ישראל, הוא בחינת ראש ומוח לגביהם, וממנו היא יניקת וחיות שלהם, ועל ידי הדביקה בו קשורים ומיוחדים הם בשרשם למעלה מעלה.

והנה כמה סוגים בנשיאים: אלו אשר השפעתם בבחינת פנימיות, ואלה אשר השפעתם בבחינת מקיף. ובזה גופא חילוקים: אם השפיעו בתורת הנגלה או הנסתר או בשניהם יחדיו, לימדו דרכי העבודה והחסידות, המשיכו השפעות גשמיות וכו' וכו'.

וישנם כאלו, שהי' בהם כמה מבחינות הנ"ל, או גם כולם.

וזה הי' מאז ועד עתה ענין הנהגת נשיאי חב"ד, מן כ"ק אדמו"ר הזקן ועד כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועד בכלל, אשר כללו כל הסוגים והחילוקים: השפיעו בפנימיות ובמקיף, בתורה עבודה וגמ"ח, ברוחניות ובגשמיות. ובמילא היתה התקשרותם עם השייכים עליהם בכל תרי"ג אברי נפש וגוף המקושרים.

ועל כל אחד ואחת מאתנו כולנו לדעת, היינו להעמיק דעתו ולתקוע מחשבתו בזה, אשר הוא הוא הנשיא והראש, ממנו ועל ידו הם כל ההשפעות בגשמיות וברוחניות, ועל ידי ההתקשרות אליו (וכבר הורה במכתביו איך ובמה מתקשרים) קשורים, ומיוחדים בשרש ושרש השרש עד למעלה מעלה כו'

והרי כשמסתכלים על התאריך של המכתב "ג' תמוז השי"ת" אי אפשר שלא לראות אפילו "בעיני בשר" ההוראה הברורה. הרבי לא רק מדבר על המצב דאז. הרבי גם מדבר על המצב של היום. ואם תמצי לומר—בעיקר בשביל המצב של היום שהרי הרבי הקודם השאיר אחריו ממלא מקום ו"נשיא וראש", והתאריך של "ג' תמוז" צועק דרשני!!! והרבי אומר לנו במצבנו של היום דבר "שהוא עיקר בעצם" והדבר הזה "חשוב הוא ביותר". ולמה? "משום שנוגע ביותר", למי? "וביחוד לנו, קהל חסידיו ומקושריו".

ומה עלינו לדעת? "אשר הוא הוא הנשיא והראש, ממנו ועל ידו הם כל ההשפעות בגשמיות וברוחניות" היינו שהרבי נמצא אתנו, יודע מה חסר לנו (וכמו שכ"ק אדמו"ר הזקן אומר בתניא (פרק ב') שההשפעות הם על ידי תלמידי חכמים, והרי פשוט שמדבר אודות תלמידי חכמים שנמצאים אתנו) וכל ההשפעות שנמשכות לנו במצבנו היום "בפנמיות ובמקיף, בתורה עבודה וגמ"ח, ברוחניות ובגשמיות" הם כולם על ידי הרבי. דברים ברורים. קלארע דיבורים.

כשדברתי עם ידידי הרב ר' ישראל שיחי' רובין (כשפגשתיו בהשגחה פרטית בבית הנתיבות בנו יורק ערב ג' תמוז) בענין הנ"ל הביא ראי' לזה מפירוש ספר "ויצא פרח" על פרקי אבות (שנמצא באוסף פירושי פרקי אבות שלו) שמביא בשם כ"ק אדמו"ר הזקן ("במ"ס התניא") שפירש מה שאמרו חז"ל "שלחו המלכות חיפשו קברו של משה עלו נדמה להם שהוא למטה ירדו נדמה להם שהוא למעלה", שבשעה שהם במצב של "עלו" ש"עלו למדרגה עליונה" אז רואים את הצדיק באופן שהוא למטה, ואם "ירדו" היינו "שירדו ממדרגתם" אז רואים את הצדיק באופן שהוא למעלה.

והרי לחסידי חב"ד מגיע להיות "עולים" ולראות את הצדיק באופן שהוא למטה. "ועל ידי ההתקשרות אליו (וכבר הורה במכתביו איך ובמה מתקשרים) קשורים, ומיוחדים בשרש ושרש השרש עד למעלה מעלה כו'".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.