מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תשס״ו 29.06.2006

"זרעו בחיים" בהתוועדות המרכזית בירושלים

"זרעו בחיים". המחשה מלהיבה ומוחשית לכך, ניתנה בליל ג' תמוז – בהתוועדות המרכזית, שנערכה בירושלים ע"י כולל חב"ד.אולמי השמחות "גוטניק כולל חב"ד" לבשו ארשת חסידית טהורה. אלפי חסידים גדשו את המקום: אבות ובנים, צעירים ועטורי-שיבה – שהתלכדו יחד לשעות ארוכות של לימוד וניגון, 'לחיים' ו"חיות", אך מעל לכל אחדות של התקשרות אמיתית לאבינו רוענו, נשיא הדור, ביום הסתלקותו ■  לסיפור המלא וגלריית תמונות
בזה היום, איש לא נותר אדיש. עם רדת החשכה החלה נהירה של אנ"ש תמימים חסידים ומקורבים; אף אחד לא חש אורח; מאוחדים הצטופפו כולם כתף אל כתף, בכובד ראש ובלהט חסידי.

את שרביט ההנחיה – מפקיד מארגן ההתוועדות הרב משה שמואל דייטש, ממנהלי כולל חב"ד, בידיו של הרב ישראל נח ויכנין מראשי ישיבת "מעיינות". בחן חסידי מיוחד הוא מנווט את קהל האלפים אל היכל הנגינה. תחילה, הזכיר את סדר ליל שמח"ת בשנים בהם היה הרבי מלמד ניגון חדש, תיאר כיצד הדבר כרוך היה בחלוקת 'לחיים' לתמימים שקיבלו על עצמם החלטות טובות בשקידה והתמדה – ואז עבר הקהל כולו, בניצוחו של הקלידן ר' חיים משה – אל ערגת ה"אנעים זמירות".

אהבה עצומה לכל יהודי

ראשון הדוברים הוא המשפיע הירושלמי הוותיק הרב פנחס לייבוש הרצל, שמקדיש את נאומו לאהבה העצומה שחש הרבי כלפי כל יהודי: "די להיזכר בפרטים ה'קטנים' כביכול, באותן שעות ארוכות בהן הרבי ניצב על רגליו אך ורק כדי להאציל ברכה לעוד ועוד יהודים; וכלה, באלפי השלוחים ששלח כדי לדאוג לכל נפש יהודית בכל קצווי תבל ממש".

האורות כבים, ובאמצעות מסך ענק עובר הקהל כולו אל מפתן בית חיינו. בוידאו מרגש מערב ר"ה תשד"מ, נראה הרבי יוצא מ-770 בדרכו לאוהל הק', כשבידו 'שק' עמוס מכתבים ופדיונות. המצלמה מלווה את הנסיעה, את הגעת הרבי לאוהל הק' ואת סדר העניינים בקודש פנימה, עד לסיום המרטיט בו נראה רבינו מעתיר בעד צאן מרעיתו, רוכן בדמעה ע"ג הפתקאות ומתפלל לישועת עמו. ובתפנית חדה הוקרנה שירת "צמאה לך נפשי" רווית געגועים, הבוקעת מפי קדשו של הרבי.

12 שנים: האם 'עשינו כל אשר ביכולתנו'?!

"מראות קודש" אלו נוסכים אווירה מיוחדת והקהל כולו נותר בדביקות. בקבוקי 'לחיים' נמזגים, ואל הדוכן עולה המחנך והסופר, הרב טוביה בלוי – מנהל מוסדות בית חנה - שבוחר להדגיש את צו השעה "עשו כל אשר ביכולתכם", תמצית התפקיד שהוטל עלינו כמשימת-על בדרך לגאולה השלימה. "איך יתכן שחלפו 12 שנים מבלי שהצלחנו למלא את תפקידנו? אסור לתת לאדישות לשרור במחננו, אנו חייבים להתמסר למשימת קודש זו שהונחה על כתפינו!"

הרב זאב-דב סלונים, חבר בי"ד רבני חב"ד ורב מרכז העיר ירושלים, בוחר לשתף את הקהל בגילויים וקירובים נדירים להם היה עד במשך השנים, בעזרתם הוא ממחיש למתוועדים את מנהיגותו הפלאית והשמימית של רבינו הק'.

כמסורת קודש, גם עתה ליווה "חבר מנגנים" מיוחד את ההתוועדות כולה. על הצוות החסידי ניצח בקול ערב הרב יוסף ליפא אלפרוביץ כשאיתו עמו הת' שמואל מנדלסון מכולל חב"ד, הרב אהרן שלמה ליסון ועוד. הנגינה הסתיימה ב"ניגון הכנה למאמר", בהמשכו חזר המשפיע הרב אברהם ברוך פבזנר, מנהל תיכון 'עטרת רבקה' י-ם, על המאמר "אתה תצווה".


"הוא בחיים!"

ואם עד עתה הוכיחה ההתוועדות את עוצמת התחושה של "זרעו בחיים" – הנה הגיע גם הרגע בו תחושה עוצמתית של "הוא בחיים" שררה בגילוי. היה זה בעת ששוב כבו האורות, וע"ג מסך ענק הוקרנה שיחת קודש בה מבאר הרבי בארוכה את האחריות הגדולה הרובצת על "זרעו", שלפי מעשיו ניתן לבחון האם "הוא בחיים". השיחה לוּותה במקבץ מראות מלבבים של פעולות חב"ד ברחבי העולם, שלוחים עוסקים ב'קירוב,' תמימים מאיישים דוכנים להנחת תפילין ומגוון תמונות של 'מבצעים' אליהם מתלווית המסקנה אותה מדגיש הרבי: "מה זרעו בחיים – אף הוא בחיים".

על דבר "כבוד האכסניה" – כולל חב"ד – הדואגת לרווחה גשמית ורוחנית של אנ"ש וכלל ישראל, שוחח הרב שמואל אלעזר היילפרין, יו"ר איגוד צאצאי אדמוה"ז ורב שכונת בית ישראל. וכאחרון אחרון חביב, הוזמן המשפיע הרב מענדל ווכטער, לשאת דברים-קצרים ולהתוועד עם הקהל הגדול. הרב וועכטער שנודע בסגנונו המיוחד ובכישרון הסברתו המופלאה, ריתק את קהל האלפים שעה ארוכה בביאור ה"חסידישע קוק" (ההסתכלות החסידית) שמעניקה "טעם" ייחודי ללימוד תורה וקיום מצוות.

עוד מקבץ של "מראות קודש" – ואו אז חוברו שולחנות, תם החלק הרשמי, והקהל כולו עבר להתוועדות ממושכת וארוכה עם הרב ווכטער, שעורר וביאר, לימד ותיאר – ועד עלות השחר לא פסק להרעיף 'פנינים' יקרות תוך שילוב "מעשי-רב" וגילויים נדירים מהימים בהם התקרב לאור פני מלך חיים.

עשרות בני ישיבות מירושלים ניצלו את ההזדמנות – העלו 'קושיות' וטעמו ואכן גם ראו כי טוב הוי', הם האזינו ברוב קשב לרב ווכטער ששפך בפניהם אור בהיר על דרכי החסידות בעבודת ה'.

ערב מאלף שתם אך לא נחתם. הרב מענדל ליכטשטיין שיחד עם ידידו הת' ראובן פבזנר עמלו וטרחו מטעם כולל חב"ד על ארגון כל פרטי ההתוועדות, הבטיחו לסייע לתלמידי הישיבות בארגון שיעורי חסידות בין כותלי ישיבותיהם. כ"תשורה" הוענקה החוברת המהודרת "היכלא דרבי" שיצאה לאור ע"י "תורת חב"ד לבני הישיבות".

את בימת הנשיאות בחלקה הרשמי של ההתוועדות פיארו בנוכחותם (ע"פ סדר הא-ב): הרב אפרים בוגרד, הרב טוביה בלוי, הרב עמרם בלוי, הרב יואל דייטש, הרב יוסף יצחק הבלין, הרב שמואל אלעזר היילפרין, הרב פנחס לייבוש הרצל, הרב מענדל ווכטער, הרב שמעון יעקובוביץ, הרב דב לבנוני, הרב זאב דב סלונים, הרב אברהם ברוך פבזנר, הרב יעקב שנור, ועוד משפיעים, רבנים, עסקנים ואורחי כבוד.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
באמת זה היה מדהים
ד' תמוז ה׳תשס״ו
הייתי שם והיתה לי חוויה רוחנית וגשמית מאוד מיוחדת זכיתי להכיר פעם ראשונה את הרב וכטר ואני וחברי פשוט התמוגגנו
2.
ל-1
ד' תמוז ה׳תשס״ו
אתה מספר לנו?! אנחנו חוים את הרב וועכטער כל יום בנה"ח עם השיעורים הנפלאים והמאלפים שלו
3.
גם אני הייתי שם
ד' תמוז ה׳תשס״ו
וזה היה התועדות חסידית אמיתית לאחר הסעודה שהיתה ערוכה כיד המלך ואחר כל החלק הרשמי התישבנו מסביב לשולחנות עם הרב וכטר עד 5 לפנות בוקר מתוך התרממות הנפש הרבה זמן כבר לא הרגשתי כזו התועדות עילאית
4.
עולי
ד' תמוז ה׳תשס״ו
עולי לא ידעתי שאתה בעל מנגן כל הכבוד עלה והצלח
5.
כתיבה יפה וחסידית מאוד
ו' תמוז ה׳תשס״ו
אהבתי לקרוא הת הידיעה הזו שכתובה בהרבה לחלוחית חסידי, מתאים מאוד לר"ש דוכמאן שי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.