מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשס״ו 27.06.2006

ארבע חתונות - משפחה אחת

בית חב"ד בקריית אתא בהנהלת הרב חיים שלמה דיסקין חיתן השבוע כדת משה וישראל משפחה שלמה של עולים חדשים מקישינב: אמא ואבא, שתי בנותיהן ואחותו של אחד החתנים. החתנים והכלות, שכבר נישאו בנישואין אזרחיים בארץ מוצאם מולדביה, החליטו כי ברצונם להינשא גם בחתונה יהודית. "אחרי שלמדתי קצת על יהדות בבית חב"ד הרגשתי צורך עז להתחתן כמו שצריך", סיפרה הכלה בת ה-70 ■ החופה כמו גם סעודת המצווה נערכו בבית חב"ד שאירגן את החתונה מאל"ף ועד תי"ו. הסיפור המרגש מתפרסם היום (שלישי) בעיתון 'ידיעות אחרונות' ■ לסיפור המלא
ארבע חתונות - משפחה אחת
(צילום: אלעד גרשגורן - 'ידיעות אחרונות')
בית חב"ד בקריית אתא בהנהלת הרב חיים-שלמה דיסקין חיתן ביום שני השבוע משפחה שלמה של עולים חדשים מקישינב: אמא ואבא, שתי בנותיהן ואחותו של אחד החתנים. הזוגות שנישאו בעבר בנישואין אזרחיים, עמדו יחד נרגשים תחת חופה כשרה ונישאו כדת משה וישראל שאורגנה על-ידי בית חב"ד בקריית אתא. הסיפור המרגש מתפרסם היום (שלישי) בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

החתנים והכלות, כולם עולים חדשים שכבר נישאו בנישואין אזרחיים בארץ מוצאם מולדביה, החליטו כי ברצונם להינשא גם בחתונה יהודית. "אם המשפחה מרטינה ציפובצקי משתתפת בקביעות בשיעורי התורה בבית חב"ד", סיפר הרב דיסקין, ולאחרונה היא ביקשה שנערוך לה חופה כדת משה וישראל, ואף שיכנעה בחשיבות הדבר גם את בנותיה ובעלה".

החתנים והכלות המאושרים הם ההורים מרטינה ומטביי ציפובצקי, שניהם מתקרבים לגיל שבעים, ובנותיהם אוולינה ודימה, שהתחתנו מחדש עם אלכסנדר בונדרובר ואלכסנדר קורנפלד. גם אחותו של בונדרובר, לודמילה, ניצלה את ההזדמנות כדי לבוא שוב בברית הנישואין עם בעלה יפים טוארייב.

"מדובר במשפחות שילדיהם נימולו בגיל שמונה ימים, ושיש להם קשר ליהדות", אומר הרב דיסקין, "אך מסיבות שונות הם נישאו בנישואים אזרחיים". החופה כמו גם סעודת המצווה נערכה בבית חב"ד שאירגן את החתונה מאל"ף ועד תי"ו.

אין ספק שמדובר במשהו לא רגיל גם עבורי", אמר הרב דיסקין ל'ידיעות אחרונות', "עד היום לא יצא לי לחתן משפחה שלימה". ראש העיר יעקב פרץ, שהוזמן לחתונה בירך הזוגות ואיחל להם המשך חיים מאושרים.

"בעלי ואני התחתנו לפני 45 שנים במלודביה. היה לנו קשה אז כיהודים להתחתן בחתונה דתית, ולכן התחתנו חתונה אזרחית. אחרי שלמדתי קצת על יהדות הרגשתי צורך עז להתחתן כמו שצריך", סיפרה מרטינה ציפובצקי שעלתה לארץ עם בני משפחתה בשנת 1996.

יצויין, כי בעבר כבר ערך בית חב"ד חופה ל-14 זוגות עולים חדשים, אך הפעם מדובר בארבע חתונות במשפחה אחת.

230 סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ מקיימים מערך שיעורים ופעילות עבור ציבור העולים החדשים ממדינות חבר העמים לשעבר. במסגרת הפעילות עם העולים החדשים, יוזמים בתי חב"ד קיום בריתות מילה לעולים שטרם נכנסו בבריתו של אברהם אבינו, וכן העמדת חופות כדת משה וישראל לעולים חדשים שהתחתנו בנישואין אזרחיים. 

אתר צעיר-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יישר כוח!! מענדי
א' תמוז ה׳תשס״ו
קריית אתא!!!!!!!!!!!!!!!!
אין עליכם!!!!!!! תמשיכו לעשות פעילות יפה כזאת! משיח נאווו!!!!
2.
הרב?
ב' תמוז ה׳תשס״ו
תמיד ידעתי שאתה עשר
3.
הרב דיסקין... אנחנו אוהבים אותך
ט"ז אב ה׳תשס״ו
שתמיד יהיה לך כח להמשיך מחיל אל חיל בשליחות! נתראה בבית המקדש יחד עם כל הזוגות!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.