מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשס״ו 27.06.2006

המבול בוושינגטון לא עיכב את האירועים הממלכתיים

גשם סוער שטף אמש (שני) את רחובות בירת ארה"ב ועיכב פוליטיקאים וטיסות בינלאומיות. השלוחים ומקורביהם גם עוכבו קלות בדרכם לאירועי חב"ד הממלכתיים בוושינגטון לרגל יום ההילולא ג' תמוז ■ המארגנים, אנשי 'ידידי ליובאוויטש בארה"ב' מצפים לנוכחות מ-35 מדינות בעולם וקיבלו את הבאים בארוחת ערב נעימה ונערכים לפתיחת שורת האירועים היום (שלישי) בבוקר ■ קבוצה גדולה של סטודנטים יהודיים משתתפים, וגם: מה חב"ד רוצים משר הביטחון האוסטרלי בנדון נלסון ■ לדיווח מלא וגלריית תמונות
המבול בוושינגטון לא עיכב את האירועים הממלכתיים
צילום: אשר ליצמן, וושינגטון

מאת כתב COL בוושינגטון
צילומים: אשר ליצמן


חטיפת חייל צה"ל בעזה ופיגוע ההתאבדות הנוספת בעיראק אתמול (שני) נדחקו מראש הכותרות לטובת שיטפונות החזקות שמילאו את וושינגטון ומרילנד. וגם לבכירים הפוליטיקאים לא היה מפלט מהשלוליות והרטיבות.

כל זה החל שעות לפני ששלוחים ומקורביהם החלו להגיע בהמוניהם ל"ליוינג לגאסי" - אירועי ג' תמוז הממלכתיים בוושינגטון הבירה בהשתתפות בכירי ממשל, גבירים ודיפלומטים.

טיסות עוכבו לנמל-התעופה הלאומי ע"ש רונלד רייגן, והחזאים רשמו 5.19 אינצ'ים של מים באזור. גם הנשיא ג'ורג' בוש נראה מסתתר מהמבול באמצעות מטרייה שחורה רחבה.

"לקח לנו שבע שעות להגיע מניו-יורק. כבר יכלנו לטוס לצרפת באותו זמן", סיפרו הזוג ר' דוד וחנה בועז. הם מתגוררים בירושלים ומעורבים בפעילות בית-חב"ד בנקוק בתאילנד.


נוכחות מ-35 מדינות

ארוחת הערב נקראה לשעה 7, אולם עד שעה 1 לפנות בוקר, שלוחים עדיין נכנסו עם מזוודותיהם למלונות ס' ריג'ס ול'אנפנט פלזה. עדיין חבושים בכובעים ועונדים עניבות, הם התנשקו עם עמיתיהם ושוחחו ממושכות

הרב בנצי סודאק, מהשלוחים החדשים בוושינגטון ומאנשי "ידידי ליובאוויטש בארה"ב" - המארגנים את האירוע, עדכן את COL כי נכון לאתמול בערב הגיעו שלוחים ממדינות סין, אוסטלריה, טורקיה, הולנד, בלגיה, גרמניה, ארגנטינה, אנגליה, ארמניה, קרואטיה, אוסטריה. וכמובן, מדינות בארה"ב.

בסך הכל, מצפים להשתתפות מ-35 מדינות בעולם ועוד 36 מדינות בארה"ב. הפעם האחרונה שאירוע כזה התקיים היה לפני ארבע שנים, ושלוחים מעידים כי ההשפעה לא סרה.

"מלבד ההוקרה המכובדת לרבי, אני מקווה לפגוש אנשים שמכירים אנשים", הרב שמואל כצמן, שליח חב"ד בהאג בהולנד, משתמש בסלנג המקצועי על עבודת הלובינג ויצירת קשרים. זה לא הפעם הראשונה שהוא נמצא בוושינגטון, והוא הזמין לאירוע את אחד ממקורביו, בנקאי היהודי שהתגורר בהולנד. "האג היא גם עיר בינלאומית" במובן האירופאי, הוא מסביר. "יש את בית הדין הבינלאומי לצדק והחוגים הדיפלומטים".


סטודנטים לצד ביטחוניסטים

באולם ארוחת הערב התאגדו קבוצות של שלוחים. סביב שולחן מעוגל אחד ישבו הרב אברהם קארף ממיאמי, הרב גרשון-מענדל גרליק ממילאנו, הרב יונה מטוסוב מוויסטקונסין והרב אהרן-דב הלפרין מכפר-חב"ד. בפינה אחרת עמדו הרב לוי שטרנגלאנץ מוינה והרב אפרים פישל זקלס מזגרב.

קבוצה גדולה של סטודנטים יהודיים מרחבי ארה"ב ישתתפו באירוע. "האירוע הזה הוא הזדמנות עבורם ללמוד על חב"ד ולפתח את היכולות שלהם כמנהיגי העתיד", מסביר הרב משה-חיים דובראווסקי, מאנשי מרכז 'חב"ד על הקמפוס' בניו-יורק. הסטודנטים הציגו את עצמם והאוניברסיטה בהם הם לומדים. הם שמעו על התוכנית העמוסה מאת הרב מנחם שמידט מפילדלפיה, משלוחים הוותיקים הפועלים עם סטודנטים בארה"ב.

השליח הרב נחום שפירא, מנהל בית-חב"ד נורת' שור ליד סידני באוסטרליה, מספר כי הוא היה מעורב בהבאת שר ההגנה האוסטרלי בנדון נלסון שינאם בפני הקהל המכובד ואף יקבל תעודת הוקרה מיוחדת מאת 'ידידי ליובאוויטש בארה"ב'.

השר הוא אישיות פרו-ישראלית מובהקת וידיד של הקהילה היהודית המקומית ובעבר שימש כשר החינוך. הרב שפירא מספר כי נלסון מוזכר כאחד המועמדים העתידיים לראשות הממשלה מטעם המפלגה הליברלית המחזיקה בשלטון. "הוא הגיע אלי לארוחת צהריים בבתי, ואני מקווה שהוא יתרשם וילמד יותר על חב"ד והרבי באירועים כאן".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
לרב שפאלטר
א' תמוז ה׳תשס״ו
תמסור ד"ש לשגריר קוסטא ריקה בוושינטון מר דרינבלום...
שניאור.
2.
רוחיייי
ב' תמוז ה׳תשס״ו
הי רוחי
סוף סוף רואים אותך

הצלחה רבה ומופלגה בשליחות...

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.