מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשס״ו 27.06.2006

שלוחי חב"ד ערוכים לימי הקיץ

כנס היערכות ויום עיון לקראת ימי הקיץ שבפתח נערך השבוע בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד בהשתתפות כמאה וחמישים משלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל, נציגי חב"ד, ומנהלי פעילות מכל רחבי הארץ ■ בפני המשתתפים נפרשו תוכניות לימי הקיץ: שיעורים תורניים בבתי הכנסת בימי "בין המיצרים", ומבצע בדיקת תפילין ומזוזות בחודש אלול. את יום העיון נעלה הרצאה מרתקת שעסקה ב"טיפול בקונפליקטים וגישור", והמשתתפים התבשרו כי צעירי-חב"ד יקיים קורס בן 60 שעות אקדמאיות בנושא זה ■ לסיפור המלא
שלוחי חב
צילום: י. בלינקו, COL

כמאה וחמישים משלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל, נציגי חב"ד, ומנהלי פעילות מכל רחבי הארץ, התכנסו ביום שני השבוע לכנס היערכות ויום עיון לקראת ימי הקיץ שבפתח. השלוחים ישבו מרותקים כשש שעות, האזינו להרצאות, שיעורים, וסדנאות, והשתלמו במבצעי הקיץ המאורגנים על-ידי מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב על 230 סניפיו ממטולה ועד אילת.

תקופת שנה זו עד לחודש תשרי היא בעלת פעילות ייחודית ומגוונת: מפעלי הקיץ, ימי "בין המיצרים", וההכנות לחודש אלול לקראת חגי תשרי הכוללות בדיקת תפילין ומזוזות. את יום העיון הנחה מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר שאירגן את יום העיון קיבל בברכה את השלוחים והזכיר את עניינם של החודשים תמוז ואב שלמרות ענינם השלילי (חורבן הבית והמצור על ירושלים) דווקא בהם מתגלה עניין הגאולה.

המושב הראשון של יום העיון הוקדש לנושא "מבין המיצרים למרחב הגאולה", ולפעילות צעירי-חב"ד בימי בין המצרים (הימים שבין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב). את המושב הנחה הרב מרדכי גורליק, מנהל פעילות בית חב"ד פתח תקווה. הרב גורליק העביר בפני המשתתפים שיעור לדוגמא בגמרא והדגים כיצד ניתן להופכו לשיעור בעניני גאולה ומשיח ובית המקדש.

הרב ירחמיאל גורליק מנהל בית חב"ד בחולון פירט את תוכנית המבצע של צעירי-חב"ד, שמטרתו: כיבוש כל בתי הכנסת בישראל בימי "בין המצרים" ומסירת שיעורים בענייני בית המקדש והגאולה וזאת על-פי הוראתו של הרבי מליובאוויטש. צעירי-חב"ד יפעילו מוקד ארצי לגיוס אברכים שיקיימו שיעורים מלווים במצגות ובשקופיות. המוקד ירכז את שמות המתנדבים וינווט אותם לסניפים הפזורים ברחבי הארץ.

המושב השני עסק ב"מבצע מזוזה" של צעירי-חב"ד בחודש אלול. את המושב הנחה הרב מנחם מענדל קרמר המרכז את המבצע מטעם צעירי-חב"ד. תוכנית המבצע שכללה ניהול, הפעלה, פיקוח, גיוס כח אדם, מיתוג, ועוד - הוצגה באמצעות מצגת ושקופיות. בתום הצגת תוכנית המבצע מסר הרב ברוך בליז'ינסקי הרצאה בהביטים ההלכתיים של המבצע.

המושב השלישי שנעל את הכינוס עסק ב"טיפול בקונפליקטים וגישור". המרצה מר עמרי גפן, ראש מכון גבים דיבר על מערכת העיסוקים המציבה אותנו כמעט מידי יום במרכזם של קונפליקטים, ולעיתים אף סכסוכים: במסגרת עבודת הצוות; בין שלוחים; בתוך הקהילה; במשפחה; שכנים; ספקים, הורי תלמידים, ועוד. הוא יעניק עצות למשתתפים כיצד להתמודד איתם באופן נכון, תוך מזעור נזקים ואולי אף צבירת הישגים. המשתתפים התבשרו כי צעירי-חב"ד יוזם קורס בן 60 שעות אקדמאיות בנושא מיוחד זה.

אתר צעיר-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נחת למשפ גורליק
א' תמוז ה׳תשס״ו
תמיד השלוחים לבית גורליק במרכז העשיה והיוזמה, לא נחים ולא שוקטים עד יבוא גואל...
כל הכבוד,
חברים מנחלה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.