מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשס״ו 26.06.2006

יהודי ברלין למדו על הרבי

"Wer war dieses mensch?" (מי היה האיש הזה?), זאת היתה כותרת ההזמנה שנשלחה למאות מיהודי ברלין להשתתף בערב חגיגי עם הפרופסור ולוול גרין שהוקדש כולו לכבודו ולדמותו של הרבי מליובאויטש. בערב שנערך אמש (ראשון) נטלו חלק כ-150 מיהודי ברלין שמילאו את אולם הכנסים של מרכז חב"ד ברלין בראשות השליח הראשי בברלין הרב יהודה טייכטל ■ לסיפור המלא
יהודי ברלין למדו על הרבי
הפרופסור ולוול גרין נושא דברים
את הערב הנחה ר' נתנאל ריד גבאי בית הכנסת חב"ד ברלין, ובפתחו הוקרא פרק תהילים על ידי מר יגאל גרינשטיין יו"ר הסכנות היהודית בגרמניה ואוסטריה. פרק התהילים נאמר כתפילה מיוחדת לרגל המצב הקשה בארץ ישראל ולשלום החייל החטוף.

פרופסור גרין - מרצה באוניברסיטת בן גוריון ולשעבר חוקר באירגון נאס"א העולמית הוצג בפני הקבל, והוא הוזמן לשאת דברים. במשך שעה ארוכה, נשא דברים פרופסור גרין על אישיותו של הרבי. הוא שיתף את הקהל גם בפן האישי על סמך עשרות פגישות, יחידויות, וחלופת מכתבים שניהל עם הרבי.

פרופ' גרין עמד על אישיותו של הרבי כמנהיג העולם היהודי במאה האחרונה, מעורבותו עם מנהיגי עולם אך גם דאגתו מכל יהודי באשר הוא, דרישתו להוסיף בקודש ולא להסתפק במה שכבר נעשה וכמובן על מנהיגותו הדגולה כצדיק וכנשיא הדור.

פרופסור גרין שיתף את הקהל בפעם הראשונה בה פגש את הרבי:

"בפעם הראשונה שנכנסנו אני ואשתי ליחידות, אחז הרבי בידי הוליך אותי ואת אשתי למקומותינו והמתין לנו עד שנשב. רק אז התיישב בעצמו במקומו. בסיום היחידות בה התעניין במעשינו, בשלום הילדים וכו' אמר לנו את המשפט הבא שלא ישכח ממני: "תזכור תמיד שיש אדם זקן בברוקלין שמחכה לביקור מכם, אז כשאתם שוב פה בבקשה תבואו לבקר"- כמובן שבאנו שוב"- סיכם הפרופסור את הפגישה ששינתה את חייו.

פרופסור גרין סיפר גם על התענינותו של הרבי גם בעבודתו כחוקר בנאס"א, ואף ציין שהרבי ביקש ממנו לשלוח לו את עבודותיו. המעניין הוא שהרבי גילה סתירה בין דברים שכתב פרופסור גרין בשתי עבודות שונות, והעיר לו על כך באומרו: "אינני אוהב סתירות".

בסיום ההרצאה הוקרן וידאו על הרבי בשם: "אתגרים", והתקיימה מכירה על ספרי הרבי. יש לציין את ההתעניינות הרבה, והתגובות החמות שנשמעו מקרב הנוכחים. רבים ציינו שזו היתה עבורם ההזדמנות הראשונה להכיר מקרוב את דמותו של הרבי מליובאויטש.

הערב אורגן לכבוד ג' בתמוז ע"י שלוחי הרבי בברלין הרב יהודה טייכטל, הרב שמואל סגל, והרב יעקב הר צבי.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
היה יפה מאוד!
ל' סיון ה׳תשס״ו
כמו כל מה שאתם עושים...
2.
כל הכבוד להרב סגל והרב הר צבי
ל' סיון ה׳תשס״ו
בתור אחד שמבקר מדי פעם בברלין לעסקים אני רוצה לומר כל הכבוד להשלוחים על עבודתם המופלאה בברלין
3.
ejsn!
א' תמוז ה׳תשס״ו
כל הכבוד הרב ליברוב!

ישכויח
4.
יישר כח
א' תמוז ה׳תשס״ו


ערב מדהים ומקרב לבבות יהודים,
הרצאה ומפגש חברתי מעניין ומאתגר, כל הכבוד לרב סגל והר צבי יישר כח. כן ירבו כמותכם למען הקהילה היהודית בגרמניה בהנהגתו הברוכה של הרב טיכטל

למדתי המון מההסטורה ומהרצאתו של פרופסר גרין,

יגאל גרינשטיין
נציג מרכזי של הסוכנות היהודית גרמניה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.