מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשס״ו 26.06.2006

ירושלים: הרב מיכאל הלפרין יזם עצרת מחאה

לפני מספר ימים התעוררו גבאי בית-הכנסת בגבעה הצרפתית בירושלים לקול צפירת מכבי האש שהוחשו למקום לאחר שאיימה לכלות את תכולת ביהכנ"ס ■ בדיקת החוקרים העלתה שמדובר בהצתה מכוונת, אולם לפי שעה לא אותרו טביעות ידם של המציתים ■ רב הגבעה הצרפתית הרב אברהם-מיכאל הלפרין, יזם עצרת מחאה בביהכנ"ס השרוף שתתקיים מחר (שלישי) ובה ייטלו חלק הרבנים הראשיים לישראל ■ "זה פעם ראשונה שקורה כזה דבר אצלנו", הוא אומר בשיחה ל-COL ■ לסיפור המלא
ירושלים: הרב מיכאל הלפרין יזם עצרת מחאה
הרב הלפרין על רקע הפיח מחלונות בית-הכנסת • צילום: אמציה האיתן
לפני מספר ימים התעוררו גבאי בית-הכנסת 'שערי רחמים ושמחה' בשיכון 'צמרת הבירה' בגבעה הצרפתית בירושלים לקול צפירת מכבי האש שהוחשו למקום לאחר שאיימה לכלות את תכולת בית-הכנסת.

בפעולה מהירה של כבאי ירושלים עלה בידיהם לכבות את האש לאחר שנזק קשה פגע בתכולת המבנה. שוטרי מחוז ירושלים שהגיעו למקום ביצעו בו בדיקה ראשונית ולמחרת בשעת בוקר הגיעו חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי.

בדיקתם של חוקרי מז"פ העלתה, כי מדובר בהצתה מכוונת אולם לפי שעה לא אותרו טביעות ידם של מציתי בית-הכנסת.

גדי מאיר, אחד מגבאי בית-הכנסת אומר כי אמנם לא ידוע בוודאות מיהו האחראי להצתה, אך להערכתו מדובר "בבני דודנו, מתושבי הכפר הערבי הסמוך, עיסאוויה. הם מסתובבים כאן באופן חופשי, מטרידים את בנות השכונה ואת הנשים. עושים כאן כל מה שהם רוצים. ההערכה שלנו היא שהם גם עומדים מאחורי ההצתה".

מאיר מתאר את נזקי ההצתה: "ריהוט בעזרת הנשים נשרף כליל. זכוכיות החלונות נשברו. הבניין מפויח כולו. פיח חדר לכל פינה. כל הספרים כוסו בפיח ואפילו לארון הקודש הסגור הרמטית חדר הפיח".

הרב אברהם-מיכאל הלפרין, רב הגבעה הצרפתית, אומר בשיחה ל-COL: "כולנו בלהם. זה פעם ראשונה שקורה דבר כזה בגבעה הצרפתית. לפני שנה, זה ארע בשכונת נווה-יעקב, שנמצאת לא-הרחק מפה וכעת הם הגיעו לכאן זרקו בקבוק תבערה וגרמו לנזק גדול. 

"לפי שעה אנו ממתינים לתוצאות חקירת המשטרה וטיפול הרשויות בנזקים. עד אז כולם מתפללים באולם האירועים הקטן שבמרתף בית-הכנסת".

האירוע, זעזע את הרב הלפרין והוא החליט לקיים עצרת מחאה. הוא פנה לרב הספרדי של הגבעה הצרפתית, הרב ברוך שרגא שהצטרף ליוזמה. מחר (שלישי) תתקיים העצרת בה ייטלו חלק כל תושבי הגבעה הצרפתית והרבנים הראשיים: הרב יונה מצגר והרב משה-שלמה עמאר, יישאו דברים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.