מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשס״ו 26.06.2006

"הגעתי ל'טיש' בגלל תלמידי החביב"

הקירבה המיוחדת בין האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל שנפטר בשבוע שעבר ולבין הרב חיים-שאול ברוק, הייתה מיוחדת במינה ■ בעיתונות החרדית של סוף-השבוע, נכתב רבות על דמותו של האדמו"ר זצ"ל ובין-היתר אף הובאו סיפורים נדירים על הקשר של ה'חוזר' הרב יואל קאהן לאדמו"ר, בואו של הרב ברוק ל'טיש' של אביו של האדמו"ר ממודז'יץ ועוד ■ למספר פנינים
כידוע, האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל שנפטר בשבוע שעבר, למד בישיבת 'אחי-תמימים' בתל-אביב. בעיתונות החרדית בסוף-השבוע האחרון, נכתב רבות על האדמו"ר ואף הובאו מספר סיפורים מעניינים על הקשר שלו עם חב"ד.

בכתבו של יעקב רייניץ מ'בקהילה' נכתב כך: כשהגיע לעול תורה ומצוות הכניסו אביו לישיבת 'אחי תמימים' של חסידות חב"ד בתל-אביב. בישיבת חב"ד למדו אז הרבה בחורים שברבות הימים גדלו והיו למרביצי תורה ידועים בעולם הישיבות. די עם נציין לדוגמא שני בחורים שהיו יחד עם האדמו"ר באותו שיעור – הגאון רבי שלומק'ה ברמן זצ"ל, מראשי ישיבת פוניבז', והגאון רבי יואל קאהן, ה'חוזר' של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.

אגב, האדמו"ר היה בקשר קרוב מאוד עם חבריו, ושנים רבות לאחר מכן היה יושב עימם במשך שעות ודן עימם בסוגיות שונות בתלמוד, תוך שהם מעלים זיכרונות מתקופת לימודם המשותף בישיבה.

באותן שנים עמד בראש הישיבה המשפיע החב"די המפורסם, הגאון רבי חיים שאול ברוק זצ"ל. הגרח"ש ברוק חיבב את האדמו"ר וקירבו ביותר. הוא הפליא בעיקר את כוח התמדה שלו ואת הבנתו הבהירה בתורה.

באחת הפעמים, כשאביו של האדמו"ר, ה'אמרי אש', ערך 'טיש' בראשון-לציון, עיר מגוריו של רבי חיים שאול, הוא הגיע ל'טיש' ואמר: "הגעתי ל'טיש' של האדמו"ר רק בגלל שהוא אביו של תלמידי החביב".

קשר מיוחד היה לאדמו"ר גם עם ראש ישיבת חב"ד באותם ימים, הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל. במשך כל השנים החשיב האדמו"ר את עצמו כתלמיד מובהק של הגר"ד פוברסקי.

בשנת תש"ז, בעודו בחור, עלה סבו, בעל ה'אמרי שאול', ארצה. האדמו"ר התקרב לסבו ולא זזה ידו מתוך ידו עד שנת תש"ח, כשנסתלק במפתיע לבית עולמו. סבו כתב עליו תוארים מופלגים ביותר, כשהוא מציין את ידיעותיו בכל מכמני התורה. מכאן והילך הסתופף בצל אביו, אליו היה מקושר ביותר בהיותו בנו יחידו, עד לפטירתו בשנת תשמ"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.