מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשס״ו 26.06.2006

הכנס הארצי של נשי חב"ד: אלפים כבר נרשמו

חודש תמוז ממשמש ובא והכנס הארצי השנתי של ארגון נשי ובנות חב"ד מתקרב בצעדי ענק. הכנס יתקיים אי"ה ביום ראשון, חג הגאולה י"ג בתמוז, (9 ביולי) בבנייני האומה בירושלים ■ כל אחת מאלפי נשי ובנות חב"ד, הנכללת במאגר הענק של הארגון ובו כעשרת אלפים נשים ובנות מכל רחבי הארץ, קיבלה לביתה בדואר הזמנה אישית מרשימה ומרהיבת עין לכנס הארצי. ימים ספורים לאחר משלוח ההזמנות כבר דווח על רכישת אלף כרטיסים ■ לסיפור המלא
הכנס הארצי של נשי חב
הרבי רוצה

הרבי עודד מאוד והשפיע מברכותיו לכנס חד שנתי זה, המאחד תחת קורת גג אחת אלפי נשי ובנות חב"ד למטרה של לימוד, התעלות והחלטות טובות. בכל שנה ושנה, במשך למעלה מארבעים שנה, היה הרבי שולח מכתב ברכה מיוחד אל כינוס נשי ובנות חב"ד בארץ הקודש. אל כינוס נשי ובנות חב"ד בארצות הברית, היה הרבי נוהג לצאת באופן מיוחד לבית המדרש ב-770, שם דיבר בפני משתתפות הכינוס.

בדברי הרבי ובמכתביו לכינוסים, היו רעיונות ומסרים השייכים לנשי ובנות ישראל, ולנשי חב"ד בפרט, ומהם למדנו עד כמה היה הכינוס בעל חשיבות בעיניו. הרבי היה רואה בכנסים אלו מנוף רב עוצמה לכל אישה מנשי ובנות חב"ד ולארגון כולו. הרבי התייחס במכתביו לכל משתתפת באופן אישי ובירך אותה בשפע ברכה והצלחה בגשמיות וברוחניות.

גם לאחר הכינוס היה הרבי מגיב על דוחו"ת הכינוס ומורה להפיק מכל כינוס את הלקחים. לא אחת קרה, שנשים שדיווחו לרבי באופן פרטי על השתתפותן בכנס נשי ובנות חב"ד, קיבלו מענה מיוחד של "תשואות חן חן" על ההשתתפות. ידוע גם הסיפור על חברה, שלא היה באפשרותה להשתתף בכינוס, כיוון שמצבה הכלכלי הקשה מנע ממנה את קניית הכרטיס לכנס, והרבי שלח לה סכום כסף, כדי שתוכל להשתתף.
זוהי הסיבה שכל אחת ואחת מוזמנת אישית וכל אחת ואחת אכן מתאמצת ומתפנה מכל עיסוקיה החשובים ומגיעה ליום תמים זה של התמלאות פנימית.

עוסקות בנתינה

בוודאי גם לכם יצא לראות את הסמל המרהיב, המגלם בתוכו את תכני הכנס. נראית בו היד המושטת, נותנת ומשפיעה צדקה וחסד, מחזיקה את העולם ומהווה את העמוד הימני עליו הוא עומד. שם הכנס 'נִתֵּן ונחזור ונִתֵּן' מדגיש את שני פני הנתינה בהם יעסוק בכנס: נתינה גשמית ונתינה רוחנית.

האישה היהודייה מסמלת נתינה והשפעה בכל המעגלים. נותנת חיים, נותנת לילדים, נותנת לביתה, נותנת לזולתה, נותנת לתלמידים, נותנת לאורחים, נותנת לשכנה ולקרובת המשפחה, נותנת לחברה מהעבודה ולקשישה וגלמודה. הנתינה הרוחנית גם היא ממלאה את חיי האישה היהודית-חסידית: מחנכת, מלמדת, מעבירה שיעורים, יוצאת למבצעים, פעילה עם נשים, שליחה...

הכנס הארצי יהיה בראש ובראשונה הזדמנות לראות את העשייה הרבה, ללמוד ממנה ולהצדיע לנשים הצדקניות העוסקות בה. בכנס תשאבנה הנשים כוח מהרבי שכל כולו היה נתינה ללא גבול, משיחותיו בנושא, מסיפורים ממקור ראשון ומצפייה במראות הקודש. תלמדנה כיצד לתת נכון מהפן החינוכי ומהפן המקצועי, תעסוקנה בסוגיית הצדקה אשר דווקא היא מקרבת את הגאולה, תיחשפנה לעשייה החובקת עולם של השליחים והשליחות בכל קצוות תבל ותתחזקנה בהחלטות מעשיות.

כבכל שנה, מעובדים כל התכנים בשלל דרכים ואופנים, עם הרבה רעיונות חדשים. לימוד בליווי מצגת, הרצאה בשילוב קטעי דרמה, התוועדות לכבוד חג הגאולה י"ג בתמוז, התוועדות שהיא מן הסתם התוועדות הנשים הגדולה בעולם... הקראות, שירים ומחולות, מחזמר ותיאטרון-סיפור, קטעי וידאו ומולטימדיה, ראיונות וסיפורים אישיים, קטעי תיעוד, מסך ובמה ועוד ועוד. סגל המרצים גם הוא מגוון עם דמויות מוכרות וחדשות כאחד. כל אלו במטרה להתאים את הכנס לאוכלוסייה המגוונת של הנשים והבנות, ותיקות וחדשות, שליחות ופעילות עם נשי קהילתן ונשים צעירות המגיעות על טפן (בשמרטפייה בלבד ובתיאום מראש), ולאפשר לכל אישה ליהנות מהסגנון המדבר אליה ולהפנים בדרכה המיוחדת את תכני הכנס.


מוקד מידע ורכישת כרטיסים

גם השנה מתנהל הרישום דרך מוקד מידע טלפוני אליו ניתן להתקשר 24 שעות ביממה. את המוקד מאיישות נשים מיומנות מקהילת חב"ד, המבינות את צרכי קהילת הנשים. דרך המוקד שמספרו 5022270 03 ניתן לרכוש כרטיסי כניסה לכנס, כרטיסי הגרלה וכרטיסים לשמרטפייה. בעת רכישת הכרטיס ניתן לבחור את מקום הישיבה. ניתן לרכוש מספר כרטיסים, ולבקש מקומות סמוכים זה לזה. רכישת כרטיס בשלב מוקדם יכולה כמובן להשפיע לטובה על המקום באולם. הכרטיסים עצמם נשלחים בדואר אל הרוכשת. מלבד זאת, הרוכשות כרטיס עד ליום חמישי ג' זוכות לתעריף מוזל. לאחר תאריך זה יימכרו הכרטיסים במחיר גבוה יותר.

בחיוג למספר ניתן לקבל מידע קולי על כל פרטי הכנס, סוגי הכרטיסים, מחירים, פרטים על השמרטפייה ועל מהלך האירוע וכן מידע על מבצע 'תורה כפולה ומכופלת' הנמצא בעיצומו לקראת ג' בתמוז ועל ספר תורה מיוחד שנכתב בימים אלו על ידי ארגון נשי ובנות חב"ד.


מחירי הכרטיסים

נשים ובנות מכיתה י' יכולות לרכוש שני סוגי כרטיסים: כרטיס ליציע וכרטיס לאולם. בסיוע קרן 'דורסט' הוזלו מחירי הכנס בהשוואה למחירי אשתקד. עד ליום חמישי ג' בתמוז, יהיה מחיר הכרטיס לאישה ביציע 90 שקלים ולבת ביציע 60 שקלים. לאחר מכן, יהיה מחיר כרטיס לאישה ביציע 140 שקלים ולבת ביציע 99 שקלים. מחיר כרטיס לישיבה באולם זהה לנשים ולבנות ומחירו עומד על 110 שקלים עד לג' בתמוז. לאחר מכן יהיה מחירו 170 שקלים.

בכנס הארצי תיערך הגרלה לנסיעה לרבי. העולה בגורל, זוכה לנסוע לרבי כנציגת אלפי המשתתפות בכנס. מחיר כרטיס הגרלה, הנרכש לפני יום האירוע דרך המוקד הטלפוני הוא 18 שקלים. במהלך האירוע יהיה מחיר כרטיס הגרלה 30 שקלים.

אלבום כנס אשתקד המחולק כשי הכלול במחיר הכנס לכל אישה, הפך למסורת ומהווה גם הוא עילה בפני עצמה להשתתפות בכנס. האלבום כולל ספר עשיר בתוכנו ומעוצב בקפידה. ערוכים בו כל התכנים שדוברו בכנס תשס"ה 'חלקנו בתורתך', שעסק בנושא התורה. טקסטים של השירים, ההקראות וההמחזות עם הסיפורים המקוריים מופיעים כולם בליווי תמונות ואיורים. בנוסף תקליטור ובו שעה של קורת רוח. קטעי וידאו מהרבי, שירים בליווי מצגות מרהיבות, קטעי קריינות, הצגות והמחזות, קטעים נבחרים מההרצאות והראיונות וגם רגעים יפים בו נראה קהל הנשים האדיר שמח בהתוועדות חג הגאולה. כל אלה בעריכה מקצועית ובפורמט המתאים לצפייה בכל מחשב ביתי. האלבום מיועד לנשים ולבנות ולשימוש באירועים מקומיים של נשי ובנות חב"ד.


מהלך הכנס

כניסה לבנייני האומה תתאפשר החל מהשעה 11:00 בבוקר. דלתות האודיטוריום תיפתחנה בשעה 12:00. בכניסה תקבל כל משתתפת תיק ובו עיתון הכנס הכולל תוכנייה, שי אישי – אלבום כנס אשתקד ושתייה. לאחר כתיבת פדיון נפש לרבי, תוזמנה הנשים לקפה ועוגה באולם התצוגות, ולסיור ב'שביל החסד' באולם אגם, שביל מִפְעַלי החסד בקהילה. בשלב הקבלה מתבקשות נציגות ארגון נשי ובנות חב"ד לפנות לדוכן הנציגות שבלובי הכניסה. את התינוקות ניתן להביא לשמרטפייה, החל מהשעה 11:00.

מתוך התחשבות בכלל המשתתפות בכנס ובתינוקות עצמם, לא תותר הכנסת תינוקות לאולם האירוע. השמרטפייה מיועדת לתינוקות יונקים בלבד. השירות יינתן תמורת השתתפות סמלית של 25 שקלים. ארגון נשי ובנות חב"ד מבטח את כל התינוקות הנמצאים תחת השגחת השמרטפייה. על מנת לאפשר היערכות ראויה, יש לרכוש מראש דרך המוקד הטלפוני את כרטיס השמרטפייה, שיישלח בדואר ביחד עם כרטיס הכניסה, ולהציגו ביום הכנס, בכניסה לשמרטפייה.

ב-12:30 בדיוק יתחיל אי"ה המושב הראשון. מושב זה יימשך עד השעה 14:45. עד השעה 15:30 תהיה הפסקה, אשר בתחילתה תקבל כל משתתפת ארוחת צהריים קלה. המושב השני ייפתח אם ירצה השם בשעה 15:30 ויימשך עד השעה 18:30.
גם השנה תתקיים בכנס הגרלת פרסים לסיום מבצע הלימוד הארצי: 'תורה כפולה וּמכופלת'. תהיה גם אפשרות בלעדית לרכישת פסוקים בספר התורה שנכתב בימים אלה לעילוי נשמת האישה החשובה, מרת צילה ובעלה הרב בן ציון שניאורסון, דוד ודודה של הרבי והרבנית. מחיר הפסוק 50 שקלים.


מבצע תורה כפולה ומכופלת

גם השנה מתאחדות נשי ובנות חב"ד במבצע לימוד ארצי 'תורה כפולה ומכופלת'. תקופת המבצע היא מג' בסיוון ועד לג' בתמוז. המבצע נושא פרסים, כשהפרס הראשון הוא כרטיס טיסה לרבי. טקס סיום המבצע וההגרלה ייערכו בכנס הארצי.

מוטיב המבצע הוא הוספה של שלוש פעמים בלימוד תורתו של הרבי, ובפרט בענייני גאולה ומשיח, בתוך תקופת המבצע. באחת הפעמים רצוי ללמוד את שיחת הרבי מליקוטֵי שיחות, חלק ל"ד, פרשת רֶאֵה, שיחה ב', מעמוד שמונים וּשתיים. שיחה זו תילמד בעיון בכנס הארצי.

קיימים אופנים רבים לביצוע המבצע, כגון: הצטרפות לשיעור קיים, לימוד בחברוּתא עם חברה, עם שכנה, עם הבעל, עם ילד או ילדה. ניתן להוסיף גם בלימוד אישי. ניתן להאריך שיעור קיים או להגדיל את תדירותו. ניתן להוסיף תכנים בשיעור קיים או ללמוד בעומק נוסף. כמובן, ניתן להקים שיעור חדש.

'פרס הפעולה הנמשכת' יוענק בכנס הארצי לעשר הנשים הראשונות שידווחו על התמדה בהוספה בלימוד, ממבצע 'תורה כפולה ומכופלת' אשתקד, במשך כל השנה.
את ספחי המבצע ודיווחים יש לשלוח למשרדי ארגון נשי ובנות חב"ד, תיבת דואר 13 בכפר חב"ד או לפקס שמספרו 9606833 03.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.