מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשס״ו 25.06.2006

"הרב נבון ע"ה ראה חשיבות רבה ל'מבצעים' בצה"ל"

"הרב גד נבון ע"ה ראה חשיבות רבה ל'מבצעים' של הרבי בצה"ל, ועודד אותם על אף הביקורות מחוגים בשמאל", מספר סא"ל (מיל.) הרב שלמה גרברצ'יק שכיהן כרב צבאי תחת הרב נבון כ-25 שנה בראיון מיוחד ל-COL עם פטירתו של הרב נבון ■ כאשר התמודד הרב גרברצ'יק למישרת רב פיקוד הגדנ"ע הוא קיבל ברכה מהרבי להיבחר לתפקיד. בתום הראיון שערך לו הרב נבון אמר לו: "מול ברכות מהרבי אני לא יכול לעמוד", ובישר לו על קבלת התפקיד ■ לסיפור המלא
סא"ל (מיל.) הרב שלמה גרברצ'יק עם הרב גד נבון ז"ל במהלך חנוכת בית כנסת והכנסת ספר-תורה לבית הכנסת בפיקוד העורף בשנת תשס"א

"הרב גד נבון ע"ה ראה חשיבות רבה ל'מבצעים' של הרבי בצה"ל, ועודד אותם על אף הביקורות מחוגים בשמאל", מספר סא"ל (מיל.) הרב שלמה גרברצ'יק שכיהן כרב צבאי תחת הרב נבון כ-25 שנה.

בשנת תשל"ה (1975) התקבל הרב גרברצ'יק מכפר-חב"ד לקורס רבנים צבאיים במילואים על-ידי הרב הראשי לצה"ל הרב מרדכי פירון  וסגנו הרב גד נבון. בתום הקורס, כיהן הרב גרברצ'יק כרב במילואים, ושנתיים לאחר מכן בשנת תשל"ז (1977) נכנס לכהן כרב צבאי בקבע תחת הרב נבון.

"הרב גד נבון היה איש תורה. בכל פעם כשהייתי נכנס ללשכתו הייתי רואה אותו יושב עם ספרי לימוד ולומד", מספר הרב גרברצ'יק. "מעבר ליחס הטוב לחב"ד ולרבי, היו לי עם הרב נבון שיחות אישיות רבות על הרבי ולימוד החסידות. הוא היה צמא לשמוע את דעתו של הרבי, וסיפר לי כי בעת שהיה במרוקו התחבר לחסידי חב"ד שם, ולשלוחים הרב יהודה-לייב רסקין ע"ה ויבלחט"א הרב שלום איידלמן. ליד מיטתו היה מונח ספר 'תניא' ובכל ערב היה מעיין בו ולומד כמה שורות בתניא".

הרב נבון זכה להיות בחלוקת דולרים אצל הרבי, ובאחת הפעמים כאשר הרב גרבר'ציק שהה אצל הרבי הוא קיבל מהרבי דולר לברכה והצלחה עבור הרב נבון. "היה זה בט"ז שבט תש"נ", נזכר הרב גרברצ'יק, "מסרתי לרבי דרישת שלום מהרב נבון ואיחלתי בשמו "שנזכה לראות את הרבי עין בעין בהר הקודש בירושלים". 

הרבי נתן לי דולר עבורו, ואמר: "תתן לצדקה בשבילו, שיצליח בכל העניינים, ושתהיה הגנה לישראל, מתוך מנוחה ושמחה". לאחר שחזר הרב גרברצ'יק לארץ הוא מיסגר את ה'דולר' ומסרו לרב נבון.

הרב נבון  ראה חשיבות רבה ל'מבצעים' של הרבי בצה"ל, ועודד אותם על אף הביקורות מחוגים בשמאל. הרב נבון אף אישר לרב גרברצ'יק לפתוח כל כנס ויום עיון שאירגן באמירת 'לחיים' על 'משקה' מהרבי.

לסיום, נזכר הרב גרברצ'יק כי התמודד על תפקיד רב פיקוד הגדנ"ע ומולו התמודד מועמד נוסף. הרב גרברצ'יק קיבל ברכה מהרבי להיבחר לתפקיד. בתום הראיונות שערך הרב נבון לשני המועמדים, יצא הרב נבון ואמר לרב גרברצ'יק: "מול ברכות מהרבי אני לא יכול לעמוד", ובישר לו על קבלת התפקיד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.