מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשס״ו 23.06.2006

ב"ועד תלמידי התמימים" מסכמים: מבצע מוצלח ביותר

רוב ישיבות חב"ד ברחבי העולם (בארה"ב ובחו"ל) כבר סיימו את 'זמן' הקייץ, אך במשרדי "ועד תלמידי התמימים" האורות דולקים ביתר שאת. דוחו"ת, נתונים, מבחנים ומידע נוסף על מבצע ההכנה המוצלח "עמדו הכן כולכם" זורמים בפקסים ובאימיילים. המבחן האחרון, כבר התקיים ברוב הישיבות בחו"ל - בכמה מהם, הממשיכים ללמוד גם לאחר ג' תמוז, יתקיים המבחן ביום שני הקרוב - וההצלחה היתה מעל למשוער ■ לסיפור המלא
ב
המבצע, כזכור, התקיים על לימוד מתוך הספר "תורת מנחם - חלק א'". כותרת המבצע היתה "לימוד והתחזקות בשיחות רבינו משנת ה'שי"ת", ולרגל המבצע הודפס הספר "תורת מנחם חלק א'" בהדפסה מיוחדת לתלמידי הישיבות, שנמכרה במחיר מוזל.

ואי אפשר בלא חידוש: המבחנים, השנה, תורגמו לשפות שונות - אנגלית, צרפתית ורוסית. האחראים המקומיים הם אלו שדאגו לתרגום, לתועלת תלמידי הישיבה שלא מבינים לה"ק. כך, לדוגמא, בישיבה החדשה לבעלי-תשובה שליד פריז, ישבו 8 תלמידים חדשים, שיחד עם לימודי התורה שלהם הם ממשיכים את הבחינות והלימודים באוניברסיטה, ושקדו על לימוד החוברת. היה זה מאמץ מיוחד עבורם (ועבור מגיד-השיעור) להבין את השיחות והמכתבים, אך הם השתדלו מאוד. והמאמץ השתלם: כל התלמידים כולם, ללא יוצא מן הכלל, בקיאים היום בשליש מהספר "תורת מנחם".

"זוהי נקודה מאוד חשובה שביקשנו להדגיש במבצע זה" אומרים לנו ב"ועד". מטרת המבצע ותכליתו הוא לא רק לימי המבצע, וכאשר מסיימים את הלימוד וזוכים בפרסים - המבצע נגמר. כאן רוכשים ידע נצחי, בשיחות היסודיות של הרבי הקשורות לזמנינו אנו".

אפשר לומר שמטרה זו הושגה. בישיבות שונות, החליטו להתקדם מעבר ל70 הדפים שנבחרו ישיבת צעירי השלוחים בצפת, למשל, למדה 2 שליש מהספר - ומבצע זה נערך על-ידי התלמידים השלוחים שם.

חידוש מרענן נוסף בשנה זו היה יישום המבצע באופן "מקומי". בכל ישיבה וישיבה, מלבד הפרסים שהובטחו על-ידי ה"ועד", האחראי המקומי הוסיף כהנה וכהנה. כך בלוד ובכפר חב"ד, לשם דוגמא, נוספו 2 כרטיסי טיסה לרבי על-ידי האחראים המקומיים. במקומות אחרים הוגרלו סטי ספרים: תורת מנחם, אגרות קודש, רשימות וכו' (רשימה מלאה של זוכים תתפרסם אי"ה לאחר ההגרלה).

"בחורים רבים הגיעו אלינו והודו לנו על המבצע" מסכמים ב"ועד". "הם אמרו כי בזכות המבצע, הם למדו שיחות שמעולם לא למדו, והם מתכננים להמשיך וללמוד בספר גם לאחר סיום המבצע". אכן, דומה כי זוהי ההצלחה הגדולה ביותר של מבצע הכנה (ובעצם של כל פעולה טובה): שתהיה פעולה נמשכת.

מבחנים נוספים ייערכו בארץ בשבועיים הקרובים; בחו"ל, תיערך ההגרלה כבר באמצע השבוע הבא.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
גם בביתר
כ"ח סיון ה׳תשס״ו
בישיבה בביתר זה מסורת: המבצעים של ועד תלמידי התמימים מתקבלים בחמימות וברצינות.
ישר כח על המבצע האחרון שהכניס אווירה ראויה ללימוד והנהגה כראוי לתמים בפרט בשבועות ההכנה ליום הקדוש ג תמוז.
2.
גם ברחובות
כ"ט סיון ה׳תשס״ו
גם בישיבה תות"ל ברחובות מתקיים מבצע ההכנה ליום ההילולא בשטורעם הכי גדול.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.