מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשס״ו 23.06.2006

פספורט סיני-חב"דניק

הלינה פיטרס, שנבחרה למלכת הצבעונים בדרום אפריקה, הייתה מאמינה אדוקה במה שמייצגת הכנסיה האנגליקנית ■ לימים התוודעה ליהדות, ושליחי חב"ד ביוהנסבורג ותל-אביב היו שושביניה עד לגיורה כדת משה וישראל. מזה שנים הלינה נושאת את השם אילנה והיא נשואה לנעמן שקולניק ■ בימים אלה חובקים בת מאומצת ששמה דבורה-לאה, כשם ביתו של האדמו"ר הזקן, מייסד תנועת חב"ד שגילתה במבט לאחור, כי כל האירועים המשמעותיים בדרכה ליהדות, חלו בתאריכים חשובים של חסידות חב"ד ■ לסיפור המלא...
פספורט סיני-חב
אילנה ודבורה-לאה. סיפור יוצא דופן
הלינה פיטרס, שנבחרה למלכת הצבעונים בדרום אפריקה, הייתה מאמינה אדוקה במה שמייצגת הכנסיה האנגליקנית. לימים התוודעה ליהדות, ושליחי חב"ד ביוהנסבורג ותל-אביב היו שושביניה עד לגיורה כדת משה וישראל.

מזה שנים הלינה נושאת את השם אילנה והיא נשואה לנעמן שקולניק, איש עסקים בינלאומי, שחזותו החיצונית כשל ראש ישיבה חסידית, ובעבר כופר לתיאבון. בימים אלה חובקים בת מאומצת ששמה דבורה-לאה, כשם ביתו של האדמו"ר הזקן, מייסד תנועת חב"ד.

דבורה-לאה נולדה במנצ'וריה שבסין לפני 29 שנים ושם ניתן לה: סין סין. אתאיסטית, שעברה את כל המסגרות החינוכיות הרשמיות בסין והיא נושאת בתואר מהנדסת מחשבים. במסגרת עבודתה בחברה חקלאית בפקין, שלה קשרים עם ישראל, שמעה על התנ"ך ועל ירושלים וגילתה עניין רב ביהדות ובמצוותיה. באחד מביקוריה בישראל הכירה את אילנה ונעמן שקולניק ומכאן עד לקבלת עול תורה ומצוות לא ארכה הדרך.

סיימה בסיועו של "מכון מאיר" את הבחינות בהלכה והכרת הדת טרם גיורה בהצלחה רבה, להפתעת הדיינים, שבירכו על הצטרפותה לדת-ישראל.

ביום טבילתה ניתן לה השם דבורה-לאה וכאות הוקרה להוריה המאמצים בחרה בשם שקולניק לשם משפחתה.

במבט לאחור גילתה דבורה-לאה, כי כל האירועים המשמעותיים בדרכה ליהדות, חלו בתאריכים חשובים של חסידות חב"ד. "הפיאנלה" היה כאשר בית הדין הרבני קבע את יום טבילתה ב-י' שבט, יום עלייתו של הרבי מליובאוויטש זצקו"ל על כס האדמו"רות. וכשפתחה את הפספורט הסיני כבר לא הופתעה כאשר ראתה שהספרות הראשונות שלו הן "770".

(הסיפור התפרסם השבוע ב'מקור ראשון' מאת שאול שיף)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
היא היתה אצלינו!
כ"ח סיון ה׳תשס״ו
לכבוד ו תשרי הזמינו אותה להתוועד אצלינו ולספר את סיפורה האישי. היה מדהים.
אחת מבית חנה י-ם.
2.
דבורה לאה לומדת תניא
כ"ט סיון ה׳תשס״ו
הגיורת הסינית מקבלת שיעורי חסידות מאילנה שקולניק. בעלה, נעמן, סיפר לחבריו כי אשתו קראה תניא בלי להבין עד שנסעה לציון של האדמו"ר הזקן. מאז נפתח לה המוח והיא שולטת בספרות החב"דית אותה היא קוראת באנגלית.
אביהו קרני אוהב חב"ד
3.
אילנה ודבורה לאה תחיו
כ"ט סיון ה׳תשס״ו
אין כמותכן!!!
YOU ARE THE BEST
4.
4 . לcol
ל' סיון ה׳תשס״ו
אני חושב שלא צריכים להראות תמונות של נשים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.