מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשס״ו 23.06.2006

פסק סופי: מוסדות הרבי הם הבעלים של 770

פרסום ראשון: ניצחון בולט למוסדות המרכזיים של הרבי ב'משפט 770' בנמשך תקופה ■ השופט איירה הרקוויי נתן היום את פסק-הדין הסופי הנותן לאגודת-חסידי-חב"ד העולמית ולמרכז-לענייני-חינוך את הבעלות המלאה על בנייני מרכז חב"ד העולמי בברוקלין, ניו-יורק ■ "מסודר, נפסק ונקבע שיש להם את הזכות להפעיל כל סוג של בעלות", השופט קבע ובכך סימן את תחילת הסוף למעשים וההתנהגויות התמהוניות ב-770 ■ לקריאת דפי פסק הדין הסופי
פסק סופי: מוסדות הרבי הם הבעלים של 770

שבוע לפני יום ההילולא ג' תמוז, חסידי חב"ד בעולם קיבלו את הבשורה המיוחלת שבית-המשפט האמריקאי פסק כי בנייני מרכז חב"ד העולמי בברוקלין שייכים למוסדות המרכזיים שהרבי הפקיד ומינה.

השופט היהודי איירה ב. הרקוויי חתם היום (חמישי) פרשייה ממושכת ומכאיבה בחסידות חב"ד שנמשכה כבר תקופת זמן מאז ג' תמוז תשנ"ד, כשאנשים פרטיים המזוהים עם הפלג המשיחי בחב"ד לקחו שליטה על בית-הכנסת הגדול בקומת קרקע במרכז חב"ד העולמי הידוע בכינוי "770".

לאחר דיונים באולם בית-המשפט, טיוטות ושיחות בין עורכי-דין, השופט הרקוויי הוציא היום את פסק הדין הסופי הקובע כי הבעלים החוקיים של מתחם 770 הם המוסדות של הרבי - אגודת-חסידי-חב"ד העולמית והמרכז-לענייני-חינוך.

המשפט החל בעקבות השחתת מצבת סביב אבן הפינה הקבועה בקיר החיצוני של מרכז חב"ד העולמי בשדרת איסטרן-פארקוויי בקראון-הייטס. שתי המוסדות המרכזיים של ליובאוויטש - אגודת-חסידי-חב"ד העולמית (הבעלים של בניין 770) והמרכז-לענייני-חינוך (הבעלים של 788, בה שוכן בית-הכנסת הגדול) - פנו בתביעה לבית-המשפט לעשות סדר במקום בו הרבי התפלל והנהיג את חסידות חב"ד.

את הצד השני ייצגו קבוצת הגבאים של בית-הכנסת הגדול שנקרא בתביעה "בית-כנסת ליובאוויטש". בדיון, המוסדות המרכזיים נקראו "אגודת" או "אגו"ח" ו"מרכז". בעוד שהגבאים מכונים "CLI" או "בית-כנסת ליובאוויטש".

"מסודר, נפסק ונקבע"

בפסק-הדין היום, השופט השתמש במילים "Ordered, adjudged, decreed" לפני כל פיסקה בהחלטתו הסופית שמשמעותו "מסודר, נפסק ונקבע".

"מסודר, נפסק ונקבע של'מרכז' יש את כל הזכות, בעלות ואינטרס בתוך ולשטח השוכן בכתובת 784-788 איסטרן-פארקווי, ברוקלין, ניו-יורק, והוא הבעלים לכן ויש לו את הזכות להפעיל כל סוג של בעלות.

"מסודר, נפסק ונקבע שבהתאם להחלטה ב-13 למרץ 2006, למרכז-לענייני-חינוך יהיה את כושר שיפוט נגד בית-כנסת ליובאוויטש, ומצהיר כי לבית-כנסת ליובאוויטש אין שום זכות, בעלות או אינטרס בתוך ואל - והוא לא הבעלים של השטח 784-788 איסטרן-פארקווי, ברוקלין, ניו-יורק, ואין לו שום זכות להפעיל כל סוג של בעלות.

"מסודר, נפסק ונקבע שלאגודת-חסידי-חב"ד, ארגון דתי פנימי עם משרדים השוכנים ב-770 איסטרן-פארקוויי, ברוקלין, ניו-יורק, יהיה את כושר שיפוט נגד בית-כנסת ליובאוויטש, ומצהיר כי אגו"ח הוא הבעלים ויש לו את הזכות, הבעלות והאינטרס בתוך ואל השטח 770 איסטרן-פארקווי, ברוקלין, ניו-יורק, ויש לו את הזכות המלאה להפעיל כל סוג של בעלות.

"מסודר, נפסק ונקבע שבהתאם להחלטה ב-13 למרץ 2006, לאגודת-חסידי-חב"ד יהיה את כושר שיפוט נגד בית-כנסת ליובאוויטש, ומצהיר כי לבית-כנסת ליובאוויטש אין שום זכות, בעלות או אינטרס בתוך ואל - והוא לא הבעלים של השטח 770 איסטרן-פארקווי, ברוקלין, ניו-יורק, ואין לו שום זכות להפעיל כל סוג של בעלות".

יצטרכו לקחת צעדים

החלטה נוספת ראוייה לציון בפסק היא שכדי לקחת צעדים נגד אישים או מעשים שלא לרוח אגו"ח או ה'מרכז', אלו יצטרכו להגיש תביעה נוספת לבית-המשפט כדי לקבל אישור לפינוי או צעד ספציפי אחר.

"זה כמו שופטים ושוטרים", גורם המעורב בפרשה הסביר לכתב COL בניו-יורק. "השופט פסק מי הבעלים. כלומר, להבהיר מה המצב החוקי. ועכשיו, כדי לקחת מעשה - זה דיון נפרד שייבחן כל מקרה לגופו".

בכיר באגודת-חסידי-חב"ד העולמית אמר: "השופט נתן לנו כל מה שביקשנו".

הוא הוסיף כי "בדיון האחרון השופט הוציא לבקשתם שני סעיפים מהחלטתו שרמזה על בעלות מעשית על 770. בפסק הזה הסופי הוא החזיר את הסעיפים ובכך פסק לטובתינו".

השופט הוסיף כי הפרת הפסק תביא לעונשים חמורים וכי על גבאי 770 לשלוח את הפסק לכל "החברים" המתפללים בבית-הכנסת הגדול. לקבוצה המשיחית יש עדיין אפשרות להגיש ערעור על הפסק, אולם חב"דניקים מקווים שבזאת הפרשה תגיע לסיומה.

עוד בנושא:

+ להורדת פסק הדין בקובץ PDF - לחצו כאן

+ בסוף הדיונים: משפט '770' טרם הסתיים
+ היום: ההכרעה בבית משפט על '770'
+ יו"ר אגו"ח בראיון ראשון על 'פרשת 770'
+ וידיאו: התשובה האלימה של בוגרי צפת
+ השופט בחוות-דעת לטובת אגו"ח ו-770
+ שלוחים במכתב על 'מאורעות אבן הפינה'
+ אבן הפינה: אז והיום
+ שוב נופצה מצבת השיש בכניסה ל-770
+ תש"ל-תשס"ה: יו"ד שבט אז והיום
+ דיילי ניוז: החב"דניקים נלחמים על האבן
+ אבן הפינה המתאים הושב למקומו
+ מהומות באיסטרן-פארקוויי על אבן-הפינה
+ משחיתים עקרו אבן-הפינה שהרבי הניח

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
28 תגובות
1.
מזל טוב!
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
לכל חסידי חב"ד ברחבי תבל
2.
Didan Natach!!!
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
זאת דידן נצח דתשס"ו;
מתנת החסידים לכ"ק אדמו"ר נשי"ד לכבוד ג תמוז!!!

שליח בקליפורניה
3.
בפשטות....
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
וועט זיין אסאך משקה דעם השבת אין בתי כנסת ובתי חב"ד אינגאצן וועלט
בשורות טובות!
4.
יחיאל משבית השמחות
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
ל-3
מוקדם לשמוח. אגו"ח ומל"ח צריכים קודם לעשות משהו
5.
b"h
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
but lets see them get rid of all the tsvatees nunt cases
and let the gimmel tammuz farbrengen be downstairs not in beis rivkah
im yirtsah hashem it should be a good beginning
6.
דידן נצח
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
הגיע הזמן שועד אגו"ח יקח יוזמה ויארגן את ההתוועדות המרכזית של יום הילולא ב -770!!!
7.
to 1
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
and also the tzfatim
8.
הכוח למימוש הפסק תלוי בשיתוף פעולה מלא ע...
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
זה הזמן לחזור על הדברים שנכתבו בעניין זה בעבר, שע"מ לממש את הבעלות החוקית של אגו"ח על 770 מוכרחים לשתף פעולה עם הגורמים המתונים בקראון-הייטס, שגם להם נמאס מההשתוללות המשיחית, שיתוף פעולה זה עם רוב תושבי קראון-הייטס יתן לאגו"ח את הכוח המעשי לחולל שינויים בשטח.
"כוחות מתונים" הכוונה לחברה בוועד הקהל כמו רובשקין ופלוטקין, ורבנים כמו הרב אזדאבא ושלושת הרבנים הנבחרים סגל זירקינד ורייטפורט, אפשר אפילו לשתף פעולה עם מתוני הגבאים של עכשיו כמו הולצברג ופינסון שנגררו בע"כ אחר חבריהם.
ללא שיתוף פעולה כזה וכיו"ב, לא יוכלו אגו"ח וה"מרכז" להשליט סדר אמיתי ובר-קיימא.
9.
על מה השמחה?!
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
את תקראו את הפס"ד – כתוב שם במפורש – שאי אפשר לזרוק את בית הכנסת – הוא משתמש עם המילה "קורנגרעגיישאן ליובאוויטש", דהיינו שזה כולל הגבאים והרבנים המשמשים שם כעת. א"כ פירושו, שאגו"ח אינם יכולים לעשות שינויים "בתוך"/בפנים בית הכנסת.
בברכת דידן - דהרבי - נצח.
נ.ב. כל הפס"ד מתמקד ע"ז שבנין 770 הינה בבעלותם של אגו"ח ומל"ח - וזה היה ברור עוד קודם המשפט. כל המלחמה הזה באמת - זהו ע"ד השליטה בתוך בית הכנסת, וכנראה שזה לא ישתנה...
10.
אשכול קטן עם הרבה שטויות
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
הרי היה כאן נצחון מוחץ לגבאים, ומה הן כל השטויות כאן?
הרי כל הפסק הוא, שאם אגו"ח תנסה לעשות משהו בניהול בית הכנסת בלי רשיון מיוחד מבית המשפט, הם יענשו.
11.
Nitzachon
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
Yilamdainu Rabbeinu, where is the nitzachon? Most of the Judgements entered were stipulated to by Congregation Lubavitch? There was never a dispute as to who ownes the Shul. As far as I see it, the nitzachon was for Congregation Lubavitch who cannot be evicted without judicial proccess. I think we are back to square one.
12.
האם מערכת החדשות של האתר יכולה לפרט?
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
פסק הדין נכתב באנגלית. ונראה דגל צד מושך את המילים לצד שלו. אולי מערכת האתר תיתן פרשנות ברורה יותר לפסק הדין?!
מה הסמכות של אגו"ח בביהכנ"ס?!
ומה סמכותם של הגבאים?!
האם אגו"ח יכול לעשות בבנין כל מה שליבו חפץ (כגון - התוועדות ג תמוז) ?! או שהוא מוגבל משפטית...

הערה למגיב 10, מנין לך כל זה?!
13.
Merkos and Aguch
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
We lost, plain and simple, the shul remains in the hands of the believers. We will never get them out. They are here to stay. No judge will ever evict the shul. The infrastructure (Rabbonim Gabbaim etc.) where put in place with the haskama and bracha of the Rebbe. Its those nuts that we wanted to get rid of and we failed miserably.
14.
to 10
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
Read the order entered and you will see that anyone disobeying the judgement will be in contempt of court. one of the orders is that the shul cannot be evicted, which means that they are a bonafide tenant and a fee title owner has no right to interfere with the tenants use of the premises. So the signs stay, the nuts stay, and aguch and Merkos have to stay away if they dont want to be in contempt.
15.
אתחלתא דגאולה!
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
לפחות שבבית מקדש מעט העיקרי בית רבינו שבבל לא יהיה את הענין של שועלים הלכו בו.
16.
to 5
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
The gimmel tammuz farbrengen cant be downstairs it has to remain in 770. Thats what the judge paskened, making the farbrengen downstairs would interfere with the shul and that would be contempt. The only way to go would be to appeal the judges decision but that would mean an appeal on the Rebbes decision to let the Rabbonim and the gabboim control the shul. Vain meharherin achrei Rabboi.
17.
ניצחון מר
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
חבל, חבל מאוד אז מען נארט זיך. במקום לתקוע בחצוצרות על ניצחון יותר נכון הי להלביש שק ואפר ולזעוק זעקה גדולה ומרה. אבדנו, כולנו אבדנו. לב מלכים ושרים ביד ה, ומה יצא הדבר לטובתם. אשריהם מה טוב חלקיהם ומה נעים גורליהם ומה יפה ירושתיהם.
18.
דידן נצח!!!!!!!!!!!!!
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
עס איז זייער זייער גוט אז אגוח און מרכז האט געוואונען, און יעצט קענען זיי מאכן די רביס שול ווי עס דארף צו זיין, און מאכן די שול טאקע לובאוויטש שבלובאוויטש און ניט משוגוים שבמשוגוים און יעצט קענען מיר מאכן די שול א קידוש לובאוויטש און א קידוש שם קדשו און ניט פארקערט ווי די מתנגדים און טעראריסט טוען ווייל זיי מאכן א חילול לובאוויטש.

און איה וועט 770 קומען צוריק צו די רביס שול און מאכן א קידוש שם לובאוויטש.
19.
What Next?
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
Does this mean that the Yechi Sign in Bais Rivka 310 crown,
which was always ran by merkoz will come off now????

Does Aguch/Merkaz really bileave that the mishichstim/Yechi makes a Chillul Hashem????

20.
ל18
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
ערשטנס לערן זיך אויס שרייבן -אפילו דעם ווארט ליובאוויטש קענסט אויך ניט שרייבן!
21.
לצערי זה ניצחון למשיחיסטים
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
לפי פסק דין אי אפשר להעיף את המשיחיסטים ואת החוליגנים מ770 עדיין, כיון שהשליטה בתוך 770 בידי הגבאים, בשו"ט גוט שבת,
יצחק ל.
22.
למערכת
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
אולי תעשו סדר בדברים,
הרי המשפט לא היה על הבעלות אלא על הסמכות בבית הכנסת, ספרו מה באמת קורה, (גם הס"א כתבן "דידן נצח".
23.
שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
יחד עם כל חסידי חב"ד כולנו שמחים על הנצחון במשפט של המוסדות הראשיים של הרבי (שהוא בעצמו הקים וניהל) שמייצגים את רוב ככל חסידי חב"ד מול קומץ המשיחיסטים ההזויים.
יש לקוות שעכשיו אחרי הנצחון במשפט, יחזרו השקט והשלווה ל770 והמקום יחזור להיות מוקד מרכזי של תורה וקדושה לכל יהודי מכל חוג ועדה כפי שהיה בחיי הרבי.
על אף שיטת חב"ד להתייחס לכל יהודי במאור פנים, ולקרב בדרכי נועם, צריך לפעול בעניין זה בכל התוקף נגד אותם טרוריסטים שניסו להפוך את 770 למעוז משיחי מטורף.
מגיע לחב"ד ומגיע לרבי מליובאוויטש ש770 תייצג אותם בכבוד!
24.
בזאת תיבחנו !
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
בשמחה קבלתי את הידיעה על פס"ד זה.

אני מקוה שתנועת חב"ד תשתמש בפס"ד זה כמנוף להתנערות מן המשיחיים שדבקו בהם , זאת למען כבוד התנועה המפוארת חב"ד, ולמען כבוד החסידות בכלל.

בזאת תיבחנו !

אם לא יהיה כך, יתברר למפרע כי כל התירוצים על אי היכולת לעשות זאת, הינם מן השפה ולחוץ בלבד.
25.
"זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי"
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
מתוכן כתבה זו משמע בצורה חד משמעית שהצד של אגו"ח ניצח במשפט ולעומתו הצד השני אבל על ההפסד,
אך באתר המשיחיים אינפו נהפכו היוצרות-יד החסידים על העליונה-
26.
בפשטות
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
די איין און אינציקע וועג צום באקומען די גאולה - בלויז דורך אהבת ישראל וד"ל.
27.
use your brains
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
people if you wouldnt be so stubborn and would use common semce you can take over the shul with the courts and with the rebbes haskamoh just put your stubborness aside it will be alot cheaper this way

beat them at their own game

1) everone should become a "member" of congregation lubavitch inc. you can become a member without haveing a seat that means everyone all shluchim all anash all over the world

2) then vote in the elections for gaboyim that are held every 3 years

and then we will see who wins

democrcy rules and all can win

and then 770 will have alot of money to fix the shul
28.
זה לא
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
זה לא תחילת הסוף, זה סוף ההתחלה ! ...

א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.