מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשס״ו 22.06.2006

בעקבות הביקור: הרב עמאר הוזמן לפגישה עם השגריר

שגריר סין בישראל, צ'ן-יאנג לונג, הזמין את הראשון-לציון הרב משה-שלמה עמאר לפגישה משותפת, זאת בעקבות ביקורו בסין בשבוע שעבר, כך דווח ב'קול-חי' ■ הערכה היא שהממשל הסיני מעוניין להשיב את בית-הכנסת 'אוהל-רחל' לקהילה היהודית ■ "הממשל התייחס ברצינות לדבריי, בדבר השבת בית-הכנסת", סיפר הרב עמאר ■ לסיפור המלא
בעקבות הביקור: הרב עמאר הוזמן לפגישה עם השגריר
יוחזר ליהודים? הרב והשגריר על רקע ביהכנ"ס 'אוהל-רחל' * צילום: אשר מדינה
מאת חיים ברון

היום (חמישי) הזמין שגריר ישראל בסין את הרב הראשי לישראל והראשון-לציון, הרב משה-שלמה עמאר לפגישה משותפת, זאת בעקבות הפגישה עם שר הדתות במהלך ביקורו בסין בשבוע שעבר, כך דווח הערב במהדורה המרכזית ברדיו 'קול-חי' בהגשת השדר מרדכי לביא.

לביא: הרב יודע על-מה תסב השיחה?

"לא ידוע לי עדיין על נושא השיחה. אבל כאמור, זה בעקבות הפגישה עם שר הדתות של סין. ממה שהבנתי, זה שהם רוצים להמשיך להתעניין ולעלות עוד שאלות בנוגע למה ששוחחנו בסין".

מהם הנקודות המרכזיות שהרב ביקש מהממשל הסיני?

"אני ביקשתי בעיקר שיכירו בדת היהודית ובמצבם של היהודים בסין - שיהיה להם מותר באופן חופשי לקיים תפילות וענייני הדת בלי הגבלות. כמו-כן דיברתי איתם על שני בתי-הכנסת שאחד מהם סגור והשני משמש כמוזיאון - שיהודים יוכלו לבוא לשם ולהתפלל לפחות בשבתות.

"ההתייחסות הייתה חיובית. השגריר שהיה איתי, אמר לי שלפי דעתו התייחסות הממשל הייתה מדרגה הגבוהה ביותר. בכלל הם גם שאלו הרבה שאלות בנוגע לבית-הכנסת וההתייחסות הזו וגם הזמן הרב שארכה השיחה - מעיד על רצינות העניין. אני הופתעתי מאוד לטובה.

"אני מאוד מקווה שזה יהיה חיזוק בכלל ביחסי ישראל-סין וגם לאחינו בית-ישראל הנמצאים שם. היום הקהילה גודלת וכנראה שההתפתחות הכלכלית שגודלת גורמת שבאים יהודים רבים מרחבי העולם לסין ומתיישיבם שם. וחשוב שיהיה להם האפשרות לכל מי שבא לשם שיוכלו לערוך תפילות כסדרם.

על-פי החוק הסיני הרי אסור לבצע תפילות ושוטרים יכולים לעצור מתפללים.

"בהחלט. אבל כשמתפללים בתוך בית - מה שקורה כיום - הם מעלימים עין. אבל יש התפתחות לטובה בעניין זה. כך, למשל בעניין המקווה. בשנים קודמות לא היה שם מקווה אחד והיו יהודים שהיו טסים להונג-קונג בכל פעם וכיום יש במקם מקווה טהרה".

אם הם כל-כך אוהדים את הדת היהודית, איך ניתן להסביר שהם לא מכירים בנו?

"אין שם אנטישמיות. הסיבה לכך היא: שבזמן שחוקקו את החוק של הכרכה בדתות, יהודים לא היו בסין ולכן זה לא עמד אפילו לדיון. וכיום, הם חוששים לאשר כי אולי זה יגרור דיון על הכרה בדתות אחרות - דבר שהם לא בדיוק מעוניינים".

עוד בנושא:
 
הרב הראשי קרא לסינים: הכירו ביהדות 
הקושי בפעילות כאשר היהדות איננה דת רישמית 
המהפכה הסינית / מרדכי לביא
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.