מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשס״ו 22.06.2006

הוסמכה הקבוצה הראשונה במכון הסמיכה באטלנטה

היסטוריה באטלנטה: במעמד מיוחד ורב רושם הוסמכו לרבנות ביום חמישי האחרון הקבוצה הראשונה של תלמידי מכון הסמיכה באטלנטה, ג'ורגיה. בכך עולה אטלנטה גם היא על מפת הרבנות בעולם, וקונה לה שם של כבוד בין מכוני הסמיכה בעולם  ■ לפני מעמד קבלת התעודות וחגיגת הסיום, התקיים המבחן השלישי והאחרון של התלמידים עם "הרב המסמיך", הוא הרב דוד שוחט נשיא אגודת הרבנים בעיר טורונטו שבקנדה וחבר ועד רבני ליובאוויטש  ■  לסיפור המלא וגלריית תמונות
הוסמכה הקבוצה הראשונה במכון הסמיכה באטלנטה
צילום: אוריאל עלוש
הרב שוחט בחן את התלמידים בנושא האחרון אותו למדו - הלכות שבת והגעלת כלים. כמו"כ היה המבחן גם כעין סיכום כללי על שאר הנושאים אותם למדו התלמידים, הלכות בשר בחלב, תערובות ומליחה.

במעמד הסיום השתתפו רבים מבני הקהילה אשר באו להביע את תודתם וההרכתם העמוקה לשמונת תלמידי המכון אשר השפיעו השפעה עצומה על הקהילה, בכל תחומי החיים. דברי ברכה מטעם עריית "סאנדי ספרינג" בה ממוקם בנין הבית כנסת ומכון הסמיכה, נשא מר טיבי דיגוליו ראש העירייה. מרגש במיוחד היה לשמוע את ראש העירייה שהתקשה בהגיית מילים כמו "סמיכה" ו"רבנות" ושיבש את שמות רוב הבחורים, מודה מעומק ליבו לקהילת חב"ד ולעומדים בראשה שפתחו מכון הסמכה לרבנים יהודיים בעירו דווקא, ומביע תקווה כי אור היהדות יביא לפריחה ושגשוג לעיר כולה.

הרב פנחס עלוש, שליח באטלנטה והמנהל הגשמי של מכון הסמיכה הביע את תודת הקהילה והשלוחים לרשימה ארוכה מאוד של אנשים בקהילה שתרמו רבות למען קיומו וביסוסו של המכון, והעניק להם פלקט מיוחד ותעודות הוקרה.

וידיאו מיוחד בשם "יום בחייו של בחור ישיבה", הוצג בפני החוגגים, ובו צולמו תלמידי המכון מנהלים יום "שיגרתי" כביכול במכון הסמיכה כמו יציאה למבצע מזוזה ע"מ לבדוק מזוזות בביתו של ידיד הקהילה, וכן מתן שיעורים לעשרות משתתפים, וגם אפילו משחק כדורסל עם צעירים מהקהילה לחיזוק הקשר בין התלמידים לבני הנוער בקהילה. הודיאו שנערך בצורה מקצועית ומעולה ע"י הצלם ג'פרי קפלן, שאין ספק שעוד יתפרסם בעתיד, הותיר רושם כביר על משתתפי המסיבה.

את דבר התלמידים נשא הרב התמים שמחה שי' זייאנץ, שהעלה על נס את התרומה האדירה של הקהילה להצלחתה של הקבוצה. את המשא המרכזי של האירוע נשא הרב שוחט, לא לפני שהוצג בפני הקהילה בדרך מיוחדת ומרשימה ע"י הרב יוסף יצחק לו, ראש המכון. הרב שוחט עמד בדבריו על האחריות האדירה העומדת על כתפיו של רב בישראל, ובמיוחד רב היוצא בשליחות הרבי להאיר את העולם ולהביא את אור החסידות ליהודים רבים, אך מצד שני על הזכות המיוחדת שניתנה לכל אחד ואחד להשתלם בלימודי ההלכה בצורה מעמיקה ולהגיע למעמד של הסמכה.

יש לציין כי ארבעה מהורי התלמידים המוסמכים השתתפו בשמחת בנם, וכן זכו התלמידים להשתתפותו של רבה הראשי של חולון, הרב אליהו יוחנן גורארי' ששהה באטלנטה לרגל חתונת בנו.

כזכור, בתחילת שנת הלימודים נפתח המכון ע"י השליח הראשי למדינת ג'ורג'יה, הרב יוסף יצחק ניו, ובראשו עומד השליח הרב יוסף יצחק לו. המכון מתייחד בכך אשר יחד עם לימודי הסמיכה הסטנדרטיים לומדים התלמידים גם עניינים רבים חשובים הנוגעים לרבנות בשליחות, כמו ספרות, נישואין וגירושין, חברה קדישא (כולל התמחות מעשית), וכן שיעורים במתן נאומים וכתיבה לעיתונות.

שמונת התלמידים, המוסמכים הטריים, הם: הת' יצחק איטקין, הת' מענדי בריקמן, הת' שמחה זייאנץ, הת' שנ"ז לאופר, הת' איסר ניו, הת' לוי שעכטמאן, הת' שלומי  שארפשטיין, הת' מענדי שפירא.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
חופה
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
מענדי, איפה החופה שנשברה?
2.
rabbi mendi brickman
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
aleh veatzlach
3.
כל הכבוד
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
very very nice i always said that lubavitch needs new rabonim!!! i see we have hope!
4.
פיני אלוש ידידי
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
פיני ידידי, עלה והצלח תמשיך לגרום נחת לרבי
אשר אדרעי, אשקלון
5.
fancy boys
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
Hey guys! I DIG your ties... Such beutiful Rabbonim with those framed Semichos! Mazal Tov and Hatzlocho Raboh to you all!
6.
argentina
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
nice 2 see u simcha we miss u hear farkash
7.
MAZAL TOV
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
MAZAL TOV NEW RABBIS....
8.
mazal tov
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
simja sos un capo saludos de todos los argentinos
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.