מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשס״ו 22.06.2006

האל"ף בי"ת של יעקב שנור

הרב יעקב שנור, חסיד חב"ד תושב ירושלים, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת יהדות התורה, נציג חב"ד וחבר הנהלת העירייה, מתארח השבוע במדור "אל"ף בי"ת' המתפרסם בעיתון 'בקהילה' עם בני גרנות ■ "מה שמנחם אותי בפטירתו של הרבי הוא המשך הגברת הפצת חסידות ויהדות ללא הפסקה בכל העולם ובייחוד ברוסיה על-ידי אלפי שלוחים", הוא אומר ■ לסיפור המלא
האל
הרב יעקב שנור
אגודת ישראל
"מאחדת את כל חוגי היהדות החרדית. יסודה בהררי א-ל ומשום כך יש לה חלק בקידום כל מוסדות החינוך: גני ילדים, תלמודי תורה, ישיבות וכו' בצורה שלא הייתה כדוגמתה מאז השואה. מלחמה ללא פשרות לחיזוק היהדות".

בטיחות
"זהו ה'בייבי' שלי. לחנך את ילדינו - הנכס היקר שלנו - לזהירות בדרכים".

ביתר עלית
"דוגמא של עיר חרדית ללא פשרות. אני שותף בבנייתה ופיתוחה, במכירת דירות איכותיות וזולות".

ג' תמוז
"פטירתו של מורה דרכי, כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע. אינני יכול לשכוח. מה שמנחם הוא המשך הגברת הפצת חסידות ויהדות ללא הפסקה בכל העולם ובייחוד ברוסיה על-ידי אלפי שלוחים".

הערכה
"'כולל חב"ד' בראשות המנהל, הרב החסיד רבי שלום דוכמן שיחי'. פעילות לתפארת: עזרה לנזקקים, בית תבשיל, מרפאות שיניים תמיכה במשפחות ברוכות ילדים, אספקת מצות ותפילין במחירים מסובסדים, עזרה לאלמנות ויתומים, גמ"ח ללא ריבית בתנאים נוחים למשיאים ילדים".

הרכבת הקלה
"מהפך תחבורתי ייחודי בארץ שלא היה דוגמתו. מונע תאונות דרכים, זיהום אויר ונותן איכות חיים טובה יותר, נגישות מהירה ובטוחה וחיסכון בזמן".

זיכרון משה
"תפילות ושיעורי תורה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".

חב"ד
"שלוש אותיות (חכמה בינה דעת) אך מלאה בפעילויות שאין כמוה בעולם. הספרים שיצאו לאור, כתביו של הרבי במאות כרכים של שיחות ואגרות המתייחסים לכל תחומי החיים. קידוש ה' של חב"ד נראה היטב בשלוחים ברחבי העולם".

ילדות
"חבל שעברה, אך מוסר השכל לנצל כל רגע לקיום תורה ומצוות. כי זה כחלום יעוף".

ירושלים
"אוהב אותה מכל הלב, אין כמוה בעולם. כאחד שמלווה את ירושלים עוד כשהיו בה 60 אלף נפש וכיום יש בה למעלה מ-700 אלף נפש, אני שמח ומאושר לראות את התפתחותה ללא הרף עם עתיד גדול לצבור החרדי. עיר של חסד".

כיכר ספרא
"מהפך עם עתיד לטובת הצבור החרדי שהיה מופלה לרעה למעלה מ-50 שנה".

אורי לופוליאנסקי
"מקדש שם שמים. עצבים של ברזל לכל המוקשים ששמים בדרכו, אך לא נרתע משום קושי לטובת כל מוסדות החינוך החרדי ומוסדות חב"ד ופיתוחה ושגשוגה של ירושלים".

אורי מקלב
"עניו, שקט, 'מים שקטים חודרים עמוק'. כובש את לבבות הסובבים אותו. כולו קודש לירושלים. ידיד. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק".

מוסדות
"שפע של מוסדות בירושלים בכל התחומים. כל רחוב קודש למוסדות לטובת הציבור וירושלים בלי מוסדות כגוף בלי נשמה".

מקום אהוב
"הכותל המערבי - מאחד עם ישראל, היסטוריה של קדושה".

נדל"ן
"עיין בפרשת 'עקב', תרגום אונקלוס פרק ח' פסוקים י"ז, י"ח (מפאת קדושת הפסוקים)".

נקודת שיא
"יוזמתי באכלוס אלפי משפחות חרדיות ברמות ג' שהייתה מיועדת רק לציבור שאינו שומר תורה ומצוות. היוזמה, בברכתו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, נתקלה כל העת בהפרעות מצד המנהל הקהילתי ומשרד השיכון, אך הצלחתי בזאת".

נקודת שפל
"הפרעות מצד גורמים חיצוניים להתפתחותה של ירושלים".

יהושע פולק
"מחשב מהלך, פיקח, עקשן ללא חת בפיתוחה של ירושלים החרדית שאת תוצאותיה מהלכיו נראה בעוד כמה שנים, הודות לפעילותו יום ולילה. נעים לעבוד במחיצתו".

פתרונות דיור
"חברת 'פאר שיש' יזמות נדל"ן בע"מ: יזמות לפתרונות דיור עם יושר ונאמנות לעצה, תושייה והדרכה לאלו שאינם בקיאים בנושא".

מאיר פרוש
"עסקנות של דורות, 'התפוח לא נפל רחוק מהעץ'. קרוב לשורשיו של דורות של עסקנות לשם שמים. כולו קודש להגברת נציגויות של אגודת ישראל בכל הרשויות המקומיות, מורה דרך לפעילויות לטובת הציבור, כל זמנו מוקדש לציבור, אוזן קשבת עם קבלות בשטח".

רגע שלא תשכח
"מלחמת השחרור. כשהייתי ילד ופורעים ערביים שרפו בתים במוצא, הגיע רכב עם מפונים לשוק מחנה יהודה. מתוכו ירד יהודי זקן שביתו נשרף וצעק: 'עירום יצאתי מבטן אמי ועירום אני עכשיו'".

רחוב האדמו"ר מליובאוויטש
"הרחוב המרכזי ברמת שלמה. בתים לתפארת שיזמתי עבור עמותת חב"ד בעבודה קשה ועמל רב וחשיבות קריאת שם הרחוב על שם הרבי. בית כנסת ייחודי לתפארת בדוגמת '770' בניו-יורק וקהילה לתפארת בראשות הרב יוסף יצחק הבלין שליט"א".

רמת שלמה
"שכונה פרי יוזמתו של הרב מנחם פרוש שליט"א שייזכר לטוב כשהצליח למנוע בניית אצטדיון וזכה שיוקמו במקום אלפי יחידות דיור במחירים זולים על-ידי עמותות בירושלים. לא היה כדבר הזה מקום המדינה. כעת עומדים ליזום בניית עוד כאלפיים יחידות דיור".

שאיפה
"ליזום בניית יחידות דיור במחירים זולים ודירות להשכרה".

תאונות דרכים
"מניעת תאונות דרכים מצילה מהרס משפחות. בקשתי: אנא סעו בזהירות וזה אמור גם כלפיי".

תחביב
"ספרייה של ספרי תהילים עם כל המפרשים. לראות תכניות בנייה".

תושי"ה
"ראשי תיבות תחבורה ושרותי הנדסה. תיק שאני מטפל בו עם צוות מעולה שדואג לפיתוח ירושלים: כבישים, מאור, פסי האטה, פתרונות חנייה, גדרות ביטחון, תמרורים, רמזורים ועוד".

יעקב שנור
"משתדל לעזור".


תעודות זהות
הרב יעקב שנור, חסיד חב"ד תושב ירושלים. בוגר ישיבת 'תורת אמת' חב"ד. חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת יהדות התורה, נציג חב"ד וחבר הנהלת העירייה. מחזיק תיק אגף תושי"ה (תחבורה ושרותי הנדסה), יו"ר וועדת התחבורה ומ"מ יו"ר ועדת בטיחות בדרכים, חבר הוועדה לתכנון ובנייה. עסק במסחר וביזמות נדל"ן במשך שנים רבות ושותף להתפתחות הדיור בירושלים. שימש כיו"ר העמותה שבנתה את שיכון חב"ד ברמת שלמה בירושלים. בעל תעודת סמיכה לרבנות, מורה מוסמך, שימש כמורה בבית הספר חב"ד 'עיר גנים' בירושלים.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יישר כח
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
עלה ותצליח יאריך ימים על ממלכתו
2.
סבא שלנו
כ"ו סיון ה׳תשס״ו
לסבא הכי יקר בעולם. מעריכים אותך ואוהבים אותך. נכדיך
3.
כל הכבוד
כ"ז סיון ה׳תשס״ו
הרב שנור עלה והצלח תמשיך לייצג את חב"ד בירושלים וכבוד הרבי זי"ע
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.