מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשס״ו 21.06.2006

'מכתב רבני חב"ד חיזוק משמעותי לרבנות הראשית'

האתר nrg של העיתון 'מעריב' מדווח כי "המסמך של רבני חב"ד מהווה אולי את החיזוק המשמעותי ביותר לתפיסת הגיור של הרב שלמה עמאר ■ המכתב של 'ועד רבני ליובאוויטש הכללי' נשלח השבוע לשלוחי חב"ד בעולם בעקבות ההגבלות החדשות על הגיורים של הרבנות הראשית לישראל ■ "שליחי חב"ד ורבני התנועה ברחבי העולם נחשבים לאחראים על מספר רב של גיורים שנעשו עד כה באופן עצמאי ללא תיאום עם גורם רבני אחר" ■ לסיפור המלא
'מכתב רבני חב
מאת גלעד שנהב, nrg

שליחי חב"ד ורבני התנועה ברחבי העולם נחשבים לאחראים על מספר רב של גיורים שנעשו עד כה באופן עצמאי ללא תיאום עם גורם רבני אחר.

לאחרונה קבע הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר כי כל גיור שלא יבוצע על ידי רב שהוסמך מטעם הרבנות הראשית לא יוכר במדינת ישראל. המשמעות היא שהמגויר לא יוכל לזכות באזרחות ישראלית. בעקבות הקביעה הנחרצת החליטו גם בחב"ד ליישר קו.

בגילוי דעת שפורסם ונשלח לרבנות בארץ על ידי חב"ד בארצות הברית נכתב חד משמעית כי יש להישמע להנחיותיו של הרב עמאר.

"שלוחים צריכים ללכת בדרכו של הרב עמאר ולמשוך את ידיהם מלהתעסק בענייני גיור על דעת עצמם", נכתב במסמך, "שרק רבנים מורי הוראה בפועל ומומחים בענייני גיור יקבלו אחריות זו ומה עוד שלאחרונה נודע לנו שיצאו מכשולים כאשר התגיירו אנשים אשר לא שמרו מצוות מיד אחרי שטבלו לשם גיור".

הרבנים לא רק מתנגדים לתופעת הגיורים ההמונים אלה גם דורשים להציב סמכות הלכתית עליונה: "אחרי שנתקבלה בקשה על ידי הרבנות הראשית בארץ הקודש לפרסם דעתנו לשלוחי הננו לגלות דעתנו. כאשר בא לפני איזה שליח גוי להתגייר חייבים להתייעץ עם ועד רבני ליובאוויטש או הישר עם הוועד לגיור מטעם הרבנות הראשית ולא לבצע שום פעילות עד שיתייעצו בדבר", נכתב בגילוי הדעת של הרבנים.

המסמך של רבני חב"ד מהווה אולי את החיזוק המשמעותי ביותר לתפיסת הגיור של הרב עמאר אותה הוא דורש לא רק להכיל במדינת ישראל אלא בכל העולם היהודי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.