מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשס״ו 21.06.2006

אוסף ארתור הרצברג הועבר לספריית ליובאוויטש

ביום ראשון השבוע אוסף היודאיקה של הפרופסור היהודי הבולט ארתור הרצברג ע"ה נמסר לידי ספריית הרבי, בעקבות הבקשה בצוואתו ■ האוסף נמסר על-ידי המשפחה באירוע שנערך בקראון-הייטס בהשתתפות 'איש הקשר' של המנוח בחב"ד - הרב יהודה קרינסקי, האח הרב שייע הרצברג, בני משפחה וידידים ■ לסיפור המלא
אוסף ארתור הרצברג הועבר לספריית ליובאוויטש

בני משפחה וידידים השתתפו ביום ראשון השבוע בערב פרטי לזכרו של ארתור הרצברג, הוגה דעות, פרופסור, סופר, מרצה וראביי של התנועה הקונסרבטיבית שידע בחייו יחסים מעורבים עם חב"ד והרבי.

במרכז האירוע שנערך באולם המוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס, משפחת הרצברג הגישה את אוסף היודאיקה של המנוח לספרייה הרישמית של הרבי הפועלת במסגרת אגודת-חסידי-חב"ד העולמית.

הרב שייע הרצברג, אחיו של ארתור, הודה לראשי הספרייה עבור קבלת 'אוסף הרב צבי אלימלך ונחמה שפרה הרצברג".

ארתור הרצברג נפטר לפני חודשיים, והורה בצוואתו להוריש את האוסף לתנועת חב"ד - כפי שדווח לראשונה ב-COL בדברי הספד שנכתב עליו לאחר הפטירה.

מנחה האירוע היה הרב משה קוטלרסקי, חבר הנהלת המרכז-לענייני-חינוך, ששחזר נאום ששמע מהרצברג בחנוכת בית-חב"ד בניו-ג'רזי. "הוא הסביר את הפסוק 'צדקה תציל ממוות'. ארתור אמר כי כשאיכפת לך ממשהו, הצדקה שאתה נותן לאותה מטרה - מצילה אותה ממוות".


קשר קרוב עם הרב קרינסקי

באירוע דיברו על המעורבות של הרצברג בחיי יהדות ארה"ב בדור האחרון, וזכרונות הטובים שהיו לו מבית הוריו האורתודוקסים שהגיע משושלת חסידות בעלז.

הרצברג עמד בקשר קרוב עם הרב יהודה קרינסקי, מזכירו של הרבי לשעבר ויו"ר המרכז-לענייני-חינוך, הזרוע האחראי על חינוך ושירותים סוציאליים בחב"ד.

הקשר שלנו החל, הרב קרינסקי סיפר, כשנכדיו של הרצברג החלו ללמוד בבית-ספר חב"ד בפרסנו, קליפורניה. "ארתור הביע הערכה לקשר הקרוב שנוצר בין שלוחי חב"ד בפסנו ונכדיו הצעירים".

"באחת השיחות האחרונות שלנו, הרצברג השיח לפי תומו: בלב לבי, אני בעצם חסיד עם זקן ופראק", הרב קרינסקי סיפר.


פגש או לא פגש?

בעוד שהרצברג התחרט שלא פגש את הרבי, הרב קרינסקי אמר, הוא לא התבייש בהבעת הערכה לרבי ולפעולות של ליובאוויטש.

אולם הרב וולוול גופין, שליח חב"ד באוניברסיטת ג'ון הופקינס בניו-ג'רזי, סיפר בעבר ל-COL כי הרצברג סיפר לו כי פגש בצעירותו את הרבי. הם שוחחו על שדרת איסטרן פארקווי לאחר שהרצברג יצא מ'יחידות' אצל הרבי הריי"צ, הרב גופין סיפר.

אירוע העברת האוסף שלו מכתבי אביו הגאון היה אמור להתקיים בחייו של הרצברג. "הוא קבע את התאריך וכתב מכתבי הזמנה, וציפה להיות כאן לחגוג עם משפחתו", הרב קרינסקי הוסיף.

אפילו שאנו עצובים בהיעדרותו, אנו ומשפחת הרצברג שמחים שהצלחנו לכבד את רצונו, הרב קרינסקי סיים.


עוד בנושא:

+ הראביי הקונברבטיבי ששינה דעתו לטובה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.