מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשס״ו 20.06.2006

יום של התעלות ומחוייבות

רבבות יהודים פונים מדי יום ביומו ומבקשים ברכות וישועות מהרבי. עכשיו עלינו לחשוב לא רק על מה שאנחנו יכולים לקבל מהרבי, אלא גם על מחוייבותנו כלפיו • מאמרו השבועי של הרב מנחם ברוד המתפרסם ב'שיחת השבוע' בהוצאת צעירי-חב"ד • המאמר ב'כתבה מלאה' דעות ב-COL
יום של התעלות ומחוייבות
הציפייה לגאולה היא תמצית הווייתו של הרבי
ביום חמישי הקרוב יציינו המוני בית-ישראל בכל רחבי תבל את ג' בתמוז, יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש. זה יום של התעלות, שבו כולנו יכולים להתרומם ולהתחזק, להגביר את ההתקשרות לרבי, על-ידי הליכה בדרכיו, לימוד תורתו וקיום הוראותיו, ועל-ידי כך גם לקבל את שפע ברכותיו.

ככל שחולפות השנים גוברת ההכרה שהרבי מליובאוויטש הוא תופעה פלאית, נדירה ומיוחדת במינה, יחידה לא רק בדורנו, אלא גם בין דורות רבים. מבחינות רבות הוא עיצב את דמות היהדות בדורנו. דרכו, שהייתה בתחילה נחלתם של מעטים, נעשתה עם השנים נחלתו של עם-ישראל כולו. תורתו מרווה כיום את צימאונם הרוחני של המוני בית-ישראל, מכל החוגים והעדות.


אהבת-ישראל

בעומדנו לקראת היום הגדול והקדוש, עלינו לתת את דעתנו לא רק על מה שאנחנו יכולים לקבל מהרבי, אלא גם על המחוייבות שלנו כלפיו. עשרות שנים מסר הרבי את נפשו למען עם-ישראל. לא נתן תנומה לעיניו. לא הניח לעצמו ליטול אפילו יום אחד של חופשה. גם כשסבל מהתקף-לב והרופאים ציוו עליו לנוח, דרש להביא לו את המכתבים שהגיעו אליו מהמוני בית-ישראל, באומרו כי אינו יכול שלא להשיב ליהודים על מצוקותיהם.

גם היום פונים רבבות יהודים, מדי יום ביומו, ומבקשים מהרבי. הציון הקדוש הומה מאדם בכל שעות היום והלילה, ומי שאינו יכול להגיע לשם בגופו, משגר מכתב ומבקש שיקראוהו במקום הקודש. זה רוצה ברכה, חברו מבקש רחמי שמים, שלישי משווע לסימן שיפזר ספקות ויסלק ערפילים, רביעי מייחל לשאוב כוחות שייתנו לו חיזוק בלימוד התורה ובקיום המצוות. וכולם יוצאים בתחושת הקלה, ורואים בהמשך ישועות.

ועכשיו מגיע ג' בתמוז ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה הרבי מבקש מאיתנו; מה אנחנו יכולים לעשות כדי למלא את רצונו. את התשובה נקבל כשנחשוב על הדברים שבהם 'חי' הרבי ומה עומד במרכז מעייניו. עד מהרה יבלטו שני דברים עיקריים – אהבת-ישראל והשאיפה לזירוז הגאולה.


ציפייה לגאולה

אהבת-ישראל היא הציר המרכזי של כל עבודתו. בגלל האהבה ליהודי שני לא היה הרבי יכול לישון כל עוד חסר לאותו יהודי דבר-מה בגשמיות או ברוחניות. לכן חינך את תלמידיו וחסידיו למסור את נפשם ולצאת עם בני-ביתם לקצות עולם, ובלבד שהיהודים המתגוררים שם לא יינטשו חלילה. פעמים אין-ספור התבטא הרבי, כי מי שרוצה לגרום לו נחת, יוסיף באהבת-ישראל ויתרחק ממחלוקת.

הציפייה לגאולה היא תמצית הווייתו של הרבי, והוא קבע כי זה ייעודו של דורנו, הדור האחרון לגלות והדור הראשון שיזכה בקרוב ממש לגאולה. בשנים האחרונות דיבר בביטויים מופלאים על כך שהגאולה כבר נמצאת ממש כאן, וכי חסר רק הרף-עין כדי שתתממש בפועל. הרבי קרא להמוני בית-ישראל לעורר את הציפייה לגאולה, לבקש אותה, ללמוד עליה ולהוסיף בתורה ובמצוות כהכנה לקראתה.

אלה הדברים שבהם עלינו לקבל החלטות טובות, ונזכה לקבל את רוב שפע הברכה שניתן ביום קדוש זה, עד הברכה הגדולה והעיקרית – הגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח-צדקנו.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
תמונה מדהימה
כ"ד סיון ה׳תשס״ו
מתי צולמה?

יש פרטים?
2.
פשייי
כ"ה סיון ה׳תשס״ו
באמת תמונה יפה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.