מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשס״ו 18.06.2006

"ועדת האיכלוס" בריכוזים החרדים לא תיפגע בחב"ד

על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק חדשה-ישנה של ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) שעלולה לפסול את כשרותן החוקית של ועדות האכלוס הפועלות בערים החרדיות. כידוע, בריכוזים חרדיים רבים פועלות ועדות איכלוס שמנסות למנוע בדרכים שונות השכרה ומכירה של דירות לתושבים שאינם תואמים את רוח המקום. בדיקת COL העלתה כי הצעת החוק החדשה לא צפוייה לפגוע בריכוזים חב"דיים ■ לסיפור המלא
נחלת הר-חב"ד. החוק החדש-ישן לא צפוי לפגוע בתושבים
על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק חדשה-ישנה של ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) שעלולה לפסול את כשרותן החוקית של ועדות האכלוס הפועלות בערים החרדיות. הצעת החוק הוגשה בשלהי כהונת הכנסת הקודמת, אך לא עלתה לדיון עקב הקדמת הבחירות. בימים אלו היא הונחה שוב לדיון.

כידוע, בערים החרדיות כדוגמת מודיעין עילית, אלעד וביתר עילית, וכן בשכונות רבות בירושלים ובבני ברק פועלות ועדות איכלוס שמנסות למנוע בדרכים שונות השכרה ומכירה של דירות לתושבים שאינם תואמים את רוח המקום. על פי החוק החדש ייאסר על המדינה או על קבלנים או על כל אדם שמוכר או משכיר דירה לפסול מועמדים לקנייה ולשכירות בגלל מוצא, השקפה, גזע, דת, או כל גורם אחר.

בדיקת COL העלתה כי הצעת החוק החדשה לא צפוייה לפגוע בריכוזים חב"דיים. בשכונת נחלת הר-חב"ד ובלוד נבנו רוב הבניניים על-ידי עמותות הועד, ועל-כן רק הם יכולים לקבוע מי יגור בשכונה. יצוין, כי בנחלת הר-חב"ד ישנם מספר בניינים (הבתים הטרומיים מול התלמוד-תורה) שלא נבנו על-ידי הועד, ואכן בהם אין לועד סמכיות. 

גם בשיכון חב"ד בירושלים רק חלק מהבניינים רשומים על שם עמותת שיכון חב"ד, ובשאר מתגוררים בלאו הכי משפחות לא חב"דיות. הישוב כפר-חב"ד מנוהל כאגודה שיתופית ואין למחוקק אפשרות להתערב.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ישר כח לחוק החדש
כ"ב סיון ה׳תשס״ו
כתושב ביתר עילית הנני מברך על הצעת החוק החדשה.
ועדת האיכלוס השתמשו בכוחם למטרות פוליטיות עכורות ומנעו ממשפחות חב"דיות מובהקות ליכנס לעיר. קנאתם לחב"ד מעבירה אותם על הגיונם. אם זו הדרך היחידה לעצור את מזימתם הלא רצויה, אז קדימה...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.