מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ו 17.06.2006

בפנים תמכו בשחקנים, בחוץ התפללו לאלוקים

אלפי אמריקאים התפללו לניצחון קבוצתם במשחק הכדורסל באיצטדיון הגדול במיאמי. בחוץ נערכה תפילה מסוג אחר: יהודים רבים עלו לטנק המצוות של חב"ד, הניחו תפילין, למדו על היהדות ווברכו ברכה על שתייה כשרה ■ השליח הרב זאב כץ התקשה למצוא חנייה לבית-חב"ד הנייד ומצא ישועה בזכות חבר לספסל הלימודים ■ לסיפור המלא
בפנים תמכו בשחקנים, בחוץ התפללו לאלוקים

זה היה לילה מרתק עבור אמריקאים רבים. האיצטדיון במיאמי היה עמוס ביום שלישי האחרון באוהדים שצפו במשחקי הגמר על תואר האליפות בכדורסל האמריקאי. אם קבוצת האם שלהם תפסיד מול שחקני דאלאס, הם גם יפסידו את ההתמודדות באליפות. הנוכחים התפללו לנס.

מחוץ לאיצטדיון עמד אוהד של מישהו אחר . השליח הרב זאב כץ, מנהל 'חב"ד על גלגלים' המסיע את טנק המצוות שלו בחוצות מיאמי ומזכה יהודים בהנחת תפילין, נרות שבת קודש ומידע על יהדות. הוא חיפש מקום חניה לרכב הרחב שמכיל בית-חב"ד נייד.

"ידעתי שיהיו אלפי אנשים שם. אלפי מצוות בפוטנציאל באותו ערב, והייתי צריך להיות קרוב ואישי", הרב כץ סיפר לאתר ליובאוויטש.קום.

כמו האיצטדיון, כל איזור דרום ביץ' במיאמי היה עמוס. חנייה נמצאה במיקום רחוק מהאיצטדיון AA. בניסיון אחרון, הרב כץ טלפן לידיד וותיק שלמד איתו בישיבה בצעירותו. הידיד עוסק כיום בעסקי הנדל"ן והרב ביקש ממנו עזרה.

"מתברר כי בבעלותו מגרש חנייה ממש מול האיצטדיון", הרב מספר ונשמע עדיין נרגש. ", וקיבלתי רשות לחנות שם".


מרגישים בבית - ברכב

אחד האוהדים היה מיקי קראנץ, יהודי מהעיר בוקה-ראטון בפלורידה. "זה היה מדהים. מאות אנשים שאלו את הרב שאלות, לקחו עלונים, הניחו תפילין וברכו ברכות על שתייה שהוא הציע להם. היו לו שם ספרים יהודיים".

בטנק החב"די אפשר למצוא ספרייה יהודית, תשמישי קדושה, מסך וידיאו גדול שמקרין סרטים על יהדות ושירות אינטרנט אלחוטי.

"האנשים שאיתם אנחנו פועלים לא מרגישים בנוח בבית-כנסת", הרב כץ מסביר. "אבל לאחר שהם מטפסים על הרכב שלנו ונהנים מהאווירה הידידותית שלנו, הם יגידו: אני רוצה להתפלל, איפה אפשר להתפלל?!".

הרב כץ מתכוון לחזור לשם ביום ראשון להמשך המשחקים, ויגיע הפעם מצוייד בתלמידי ישיבה חב"דיים שיעזרו לו להתמודד עם הביקוש הרב ליהדות ומצוות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.