מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ו 16.06.2006

הרב אזדבא: העלילו עלילת שווא נגד רובשקין

"זו מסירה גמורה ועלילת שווא", חבר בד"צ קראון-הייטס הרב אברהם אזדבא כותב היום (שישי) במכתב על התביעה בבית-המשפט נגד חברים בועד הקהל של השכונה ■ הרב אזדבא חוזר על דעת תורה שנאמרה בשבוע שעבר כי התובעים הם מוסרים, אין להם חלק בעולם הבא וחל עליהם 'דין רודף' החמור. "הם מבזים נבחרי ציבור ורבנים נבחרים ופנו לערכאות בדברים שיכולים לסכן", הוא טוען ■ למכתב המלא
הרב אזדבא: העלילו עלילת שווא נגד רובשקין

הרב אברהם אזדבא, המרא דאתרא והחבר הוותיק בבית-הדין הרבני של קראון-הייטס בניו-יורק, יוצא היום (שישי) במכתב ראשון בו הוא מתייחס לתביעה בבית-המשפט נגד יו"ר ועד הקהל של השכונה ר' משה רובשקין בחשד ניהול לא-תקין.

"כמה עסקנים מסרו והלשינו על כמה מחברי ועד הקהל לפני ערכאות בדברים שיכולים לסכנם בגופם ובממונם, וגם לסכם את כל המשך קבלת סיוע להשכונה על-ידי הממשלה וסופו מי ישורנו להיזק כל המוסדות בשכונתינו", הרב כתב במכתב הנדפס על נייר המכתבים החדש של בית-הדין הכולל את שלושת הרבנים החדשים שנבחרו: הרב יצחק זירקינד, הרב שלמה סגל והרב יצחק רייטפורט.

הבחירות להוספת הרבנים הייתה שנוייה במחלוקת וקבוצת התובעים לבית-המשפט נמנים בין מתנגדי קיום הבחירות. הם זוכים לתמיכה מחבר הבד"צ הרב אהרן-יעקב שוויי ושני שאינם חברים בבד"צ הרב ניסן מאנגל והרב שמואל-פסח בוגומילסקי.

בדומה לעמיתו הרב סגל, הרב אזדבא מצטט את השולחן-ערוך על מעמדו של מוסר: "המוסר ישראל ביד עובד כוכבים בין בגופו ובין בממונו, אין לו חלק לעולם הבא ודינו כרודף". הרב סגל אמר את הדברים בראיון ל-COL בשבוע שעבר.


"התדרדרות מבהילה"

במכתבו, הרב אזדבא טוען כי התביעה הראשונית לבית-הדין אינה תקיפה מכיוון שהתובעים הם אנשים פרטיים - ר' רפאל וילישאנסקי, ר' חיים סבראנסקי, ור' זלמן שגלוב - ואלא אם כן "יקבלו כתב מינוי מרוב הקהל" אין להם "שום זכות להתערב בעבודת ועד הקהל".

ועל הטענה שקבוצה זו פנתה לבית-המשפט מכיוון שהנתבעים - הקואליציה בועד הקהל: רובשקין, ר' צבי לאנג ור' שמואל פלוטקין - לא הגיעו לדין תורה, הרב אמר כי הוא זה שהורה להם שלא להתייצב וכי הפנייה לערכאות לא הייתה קשורה כלל לתביעה לבית-הדין.

"זו היא מסירה גמורה מבוסס על עלילת שווא ואין כאן שום היתר של מסרב לדין", הרב קובע.

"מבהיל לראות ההתדרדרות. מתחילה כותבים הזמנה וסירוב שלא כדין, ומבזים נבחרי ציבור ורבנים נבחרים. ולאחר-מזה מתירים ללכת לערכאות, עד להיתר מסירה היל"ת וה' ירחם".


עוד בנושא:

+ הרב סגל: לייביש נאש הוא 'מוסר' לפי התורה
+ הרב אזדבא נפגש עם חברי בד"צ החדשים
+ פורסמו התוצאות לבחירות בד"צ קראון-הייטס
+ הבחירות לרבנות קראון-הייטס נמשכים
+ 55% הצביעו בקראון-הייטס; מכתב הדחייה בוטל
+ "למען השלום והילדים, לכו להצביע ביום ראשון"
+ בחירות קראון-הייטס: "נגד ההלכה" או "דבר טוב"
+ מחפשים עוד מועמדים לבחירות בקראון-הייטס
+ בחירות לרבני קראון-הייטס ייערכו בב' אייר 
+ ועד הקהל תוקף: הייתה הצבעה, שפרלין מטעה 
+ שפרלין טוען: הרבי לא היה מסכים לבחירות כאלה
+ בקרוב: בחירות לרבני בית-הדין של קראון-הייטס

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
אזדבא רב שנוי במחלוקת
כ' סיון ה׳תשס״ו
רוב השכונה עצובה מההנהגה של הרב אזדבא... אדם שנשלט על ידי הגביר בויימלגרין... הוא ככל הנראה הרב החלש ביותר בקראון הייטס כיום
2.
לא לשכוח!
כ"א סיון ה׳תשס״ו
אשר הרב אזדאבא התיר ל"ועד" הישיבה לילך לערכעות נגד המרכז לעניני חינוך. ואף כתב שהכסף (שכ"ק הי לוקח חלק מהם למל"ח ומחנ"י) שייכים להישיבה "בלי שום פקפוק". ומזה יצא חילול ה נורא בכתבם שם שכ"ק לקח שלא כדין (ח"ו ועפ"ל).

באנגלית אומרים: מה שהולך חוזר אליך...
3.
Osdaba
כ"א סיון ה׳תשס״ו
Just like Osdaba would pasken where he is nogaya badaver like the yeshiva case when his salary was tied to the money returning to the yeshiva and not the rightfull owners Merkaz he is now having the medicin as Rabbi Schwei who is nogaya badaver is sending hazmonos and siruvim in a Machlokes where he is also nogaya badaver.

One deserves the other.

Remember this has little bearing on anyone since most people even chanina when they have a din torah go to a Boro park BD anyway.

Sad story but for the sake of the neighbohood we need the new appointees.
4.
to1
כ"א סיון ה׳תשס״ו
and Schwei is paid by the beardless guy fron geshe SB. Drizin
5.
"עלילת שוא"
כ"א סיון ה׳תשס״ו
אם זן באמת עלילת שוא, כפי שעולה מהמכתב, ממה יש להם לפחד?

הרי בסך הכל זה יעלה לתובעים כמה עשרות אלפי דולרים להגיש את התביעה, ולנתבעים אין מה לדאוג כי בסך-הכל הכל הוא עלילה כנ"ל.

ואם באמת יש להם ממה לפחד....
6.
מחלוקת גרורת
כ"ב סיון ה׳תשס״ו
כמו שאמר הרב מצוה גוררת מצוה, מחלוקת גוררת מחלוקת, מינוי הרבנים היה ברור לכל, שכוונתו שהרב שווי יהיה מיעוט נגד שלש רבנים החדשים, והרב אזדבא יוכל לנצח אותו בעזרת הרבנים החדשים, והנה עכשיו הוא יוצא נגד אילו שמרגישים שעשו בכוח לסלק הרב שווי שרצה לגלות ... בכח כאילו אומר כל בתלונות שיש נגדי וכל המשותף יחד עם המיפלגה שלי ידונו בבית שלי, כי בטוח יהיה דין צדק, כל ילד קטן יבין עד כמה הדברים נוראים, שלכל הפחות יציע זבל"א. לא! רק בבית קבוע אצלי, אצלי הדין כבר מסודר מראש, האם יהיו טיפשים וילכו לדין אל הרב ? לא נישאר להם יציאה אחרת אלא בערכאות. ומחלוקת גורר ..... ולכן הצעתי להציל השכונה מכל מרעין בישין, לעשות שלום, ובכל מקום שיש שלום יש ברכה.
7.
הכל בסדר !!
כ"ב סיון ה׳תשס״ו
מתוך המיכתב של הרב ניראה שהוא מודה במקצת, שיש דברים שהם לא בסדר, וצריכים להסתיר אותו מבית המשפט, זה אומר דרשיני, הרב אתה עוזר להסתיר פשעים שנעשים בשכונה !!!! ואם הכל בסדר, איזה נזק יעשה בבית המישפט, הרי הכל מסודר בחוק, ואנו במדינת החסד ארצה"ב, כל הנאמר המכתב שלך נכתב בזמנים השחורים שהיה עלילות דם על היהודים וכו כידוע, היום הבית המישפט כבר הוציא פסקי דין נכונים, כמו הספרים, וכו, אנו בלויבאוויטש כבר רגילים בבית המישפט, זה לא אומר שזה נכון, הבגדים המלולכים צריכים לכבס בבית, לכן לאור האמור המיכתב שלך חייבים לדון בדיני ישראל, אבל בבית צדק, ולא בבית דין ששיך לצד אחד והפסק דין כבר ידוע מראש.
8.
Badatz
כ"ג סיון ה׳תשס״ו
Stop writing "spin" letter in order to justify your unwillingness to subject yourselves to a din torah. The fact still remains and pleads for your answer, WHY ARE YOU NOT ANSWERING THE NUMEROUS HAZMONOS SENT TO YOU BY INDEPENDENT LUBAVITCHER RABBONIM AND COME TO A DIN TORAH AND SETTLE THIS MESS ONCE AND FOR ALL??????? WHAT ARE YOU AFRAID OF????
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.