מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ו 16.06.2006

ברוך שעשני פרקליט

במוסף שבת של העיתון 'ידיעות אחרונות' מתפרסמת כתבה של העיתונאי חיים לוינסון על הקמפוס החרדי של הקרייה האקדמית בקריית אונו, ועל עורכי הדין הדין שהוסמכו בשבוע שעבר. בכתבה מרואיינים: ר' עופר חרבי מפתח-תקווה, והגב' גילה נפתלין שהוסמכה יחד עם בעלה ר' שאול נפתלין. "מדובר באנשים שעושים לביתם ולפרנסתם, ומקצוע עורך הדין הוא בשבילם כלי להתפרנס. לא מדובר בהשכלה, אלא בפרנסה" אומר סגן עורך עיתון 'משפחה' יוסי אליטוב  שהתראיין לכתבה  ■ לסיפור המלא
ברוך שעשני פרקליט
משמאל: לוגו הקמפוס החרדי של הקרייה האקדמית בקריית אונו
במוסף שבת של העיתון 'ידיעות אחרונות' מתפרסמת כתבה של העיתונאי חיים לוינסון על הקמפוס החרדי של הקרייה האקדמית בקריית אונו, ועל עורכי הדין שהוסמכו בשבוע שעבר. בכתבה מרואיינים: ר' עופר חרבי מפתח-תקווה, והגב' גילה נפתלין שהוסמכה יחד עם בעלה ר' שאול נפתלין. לכתבה רואיין גם העיתונאי החב"די ר' יוסי אליטוב.

"פעמיים בשבוע בארבע שנים האחרונות יצאה עו"ד גילה נפתלין (בתו של הדיין הרב חיים-יהודה רבינוביץ) מביתה שבירושלים ומיהרה ללימודי משפטים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית קרית אונו", נפתחת הכתבה. יחד עם נפתלין הוסמכו 39 חרדים נוספים מהמחזור הראשון של לימודי המשפט במסגרת מיוחדת של המגזר החרדי.

"זה היה פרוייקט מאוד גדול", מסכמת נפתלין את התקופה, "המשפחה סייעה לי מאוד. בתקופת המבחן של הלשכה הייתי שלושה חודשים מנוטרלת. הגיסות נרתמו, ולקחו את הילדים לשמור עליהם". נפתלין הגיעה לטקס קבלת התעודות בירושלים לצד בעלה שאול, שהוסמך אף הוא לעו"ד.

40 עורכי הדין מצייגים מהפכה שקטה שמתרחשת במגזר החרדי בשנים האחרונות, ובמסגרתה אנשים יוצאים לעבודה, לא רק סוכני ביטוח, חלפני כספים ועסקנים, אלא גם אנשי מחשבים, אנשי עסקים ומשפטנים. בין 40 המשפטנים החדשים: רוני פאלוך דובר הקמפוס החרדי ובנה של יועצת רה"מ לעניני חרדים רבקה פאלוך; הח"כ לשעבר יצחק גאגולה (ש"ס), ר' יוסי אשכנזי מכפר-חב"ד, ר' מאיר-יצחק הגר מירושלים, ר' חיים סגל מרחובות ועוד. אל ה-40 החלוצים יצטרפו 140 עורכי דין נוספים שנמצאים כעת בשלב התמחות.


הקמפוס החרדי

הקמפוס החרדי של הקרייה האקדמית בקריית אונו מתנהל כמו שטעטל. כל תקנות הצניעות נשמרות עד לסעיף האחרון. הלימודים הם בקבוצות נפרדות (נשים וגברים). בראש הקמפוס עומד הרב יחזקאל פוגל והוא החל לפעול בשנת 2002, וכבר לומדים בו 1,500 חרדים במגמות של משפט, מינהל עסקים, מחשבים, וחשבונאות.

קודם ללימודים יש מכינה, בה לומדים מתמטיקה, אנגלית ועברית. (מכינה אחת נפתחה השבוע, והקרובה הקרובה תיפתח בעוד שבועיים). הלימודים הם לנישואים בלבד, כדי לוודא שאברכים לא עוזבים את עולם התורה כדי לרכוש השכלה זרה, ההרשמה מותנית באישור מראש מראש הכולל שאותו עזב האברך.     

הסיבות שבגללן החרדים הולכים ללמוד משפטים רבות ומגוונות. לחלקם הבחירה נראית טבעית. בכוגרי ישיבות שהעבירו את מיטב שנותיהם בקריאה ובניתוח של טקסטים תורניים, המעבר הוא חלק. חלק הלכו ללימודים משיקולי פרנסה. אחרים רוצים לעזור לחברה החרדית במתח המתמיד מול בית המשפט העליון.

סגן עורך עיתון 'משפחה' יוסי אליטוב אומר כי "מי שחושב שעורכי הדין החדשים מסמלים איזשהוא שינוי בסולם הערכים של החרדים - טועה טעות מרה... מדובר באנשים שעושים לביתם ולפרנסתם, ומקצוע עורך הדין הוא בשבילם כלי להתפרנס. לא מדובר בהשכלה, אלא בפרנסה. לא מדובר בספיח של תנועת ההשכלה, שהחרדים גילו פתאום את הציוויליזציה, אלא במפגש של החרדים על העולם המערבי, מפגש שלדעת אנשים מסויימים מאלץ לפתח כלים כדי שהיהודי החרדי בישראל יוכל להתפרנס".   
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מזל טוב
כ"ב סיון ה׳תשס״ו
ישר כוח גדול, הרבה הצלחה גאים בך ובטוחים שתייצג את לקוחותייך נאמנה ובמקצועיות מאחלת מש חרבי המורחבת בית- דגן,ק.גת, אלעד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.