מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ו 15.06.2006

משטרת טשקנט: הרוצחים נתפסו, הרקע לרצח: פלילי

הקצין אנוור (ANVAR), ראש מחלק הרצח במשטרת טשקנט, אוזבקיסטאן, הודיע לפני שעה קלה, לנשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ובחבר העמים, לב לבייב, כי אנשיו עצרו הערב את רוצחן של רבקה לוייפר, מזכירת הרב אבא-דוד גורביץ' ושל אימה סווטלנה, שנמצאו לפני שבוע בדיוק ללא רוח חיים בביתן, בפרבר של טשקנט. המשטרה: "הרצח על רקע פלילי" ■ לסיפור המלא
משטרת טשקנט: הרוצחים נתפסו, הרקע לרצח: פלילי
לב לבייב, הרב דוד-אבא גורביץ' ונשיא אוזבקיסטן אילאם קרימוב (ארכיון COL)
קצין המשטרה האוזבקי עדכן את לבייב כי אין ספק שמדובר ברצח על רקע פלילי וכי הרוצח שהודה במעשה, הוא צעיר רוסי - לא מוסלמי, בן 27 שעבד ככרטיסן בקו האוטובוס המוביל לשכונת מגורי השתיים. מתברר כי הרוצח הוא אסיר לשעבר שכבר הורשע בשוד ורצח אך שוחרר במסגרת חנינה כללית שהונהגה באוזבקיסטן לפני מספר שנים.

נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ובחבר העמים הודה לממשל האוזבקי ולמשטרת טשקנט על החקירה המאומצת שתוגברה מייד עם קבלת פנייתו של לבייב לנשיא אוזבקיסטן.

כזכור מזכירת הרב הראשי של מרכז אסיה ושליח חב"ד הרב דוד-אבא גורביץ', ואימה נמצאו לפני שבוע ימים בדירתן בטשקנט בירת אוזביקסטן, ללא רוח חיים. הבת למדה בעבר בבית הספר היהודי "אור אבנר" בעיר, והיתה ידועה כפעילה ומעורבת בחיי הקהילה היהודית בטשקנט. בחודשים האחרונים החלה לעבוד כמזכירתו של הרב דוד גורביץ'.

בשיחה ל-ynet סיפר דובר איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים, טל רבינא, על מה שאירע. "ביום שני האחרון, הגיעה קרינה לשיעור שהעביר הרב גורביץ' וזו בעצם הייתה הפעם האחרונה שהיה עימה קשר. למחרת וגם ביום שלאחריו קרינה לא הגיעה לעבודה. ממשרדו של הרב ניסו ליצור איתה קשר טלפוני אבל היא לא ענתה. במשרד חשבו שהיא שאולי היא לא מרגישה טוב".

לדברי רבינא רק היום החלו במשרדו של הרב לדאוג לגורלה. "כשקרינה כבר לא הגיעה לשיעור שבו גם חילקו את המלגות, התעורר החשד שמשהו קרה לה. אנשי הקהילה היהודית הזעיקו את משטרת טשקנט כדי לברר מה קורה איתה".

בשעות הערב הגיעו השוטרים ופרצו לדירת השתיים ולעיניהם נגלה מחזה מצמרר. "ראשונה נמצאה גופת האם כשהיא מוטלת בסלון ללא רוח חיים. את קרינה מצאו בתנוחה מקופלת ומכך הבינו שניסתה להתחבא באחד החדרים, אף היא נמצאה ללא רוח חיים. ברור היה שמדובר ברצח".

כאמור, שבוע ימים לאחר הרצח, הרוצחים נתפסו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.