מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ו 15.06.2006

נפטר האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל

היום (שישי) הסתלק האדמו"ר ממודז'יץ, הרה"צ רבי ישראל דן טאוב זצ"ל. את הידיעה אישר חסיד חב"ד ורופאו האישי, ר' פרופ' פטריק סורקין בראיון ל'קול החרדי'. בימים האחרונים חלה ההתדרדרות במצבו הבריאותי של האדמו"ר, והוא אושפז בתחילת השבוע במחלקת טיפול נמרץ בבית-הרפואה 'מעייני הישועה'. מאז אשפוזו התפללו רבים לרפואתו ולהחלמתו בעצרות תפילה שהתקיימו ברחבת הכותל-המערבי ובבתי-הכנסת. אתמול (חמישי) הופצו שמועות על-דבר פטירתו, דבר שהתברר כלא נכון. האדמו"ר ממודז'יץ למד בבחרותו בישיבת "אחי-תמימים" בתל-אביב והיה מראשוני תלמידיו של הרב חיים-שאול ברוק ע"ה. שנים רבות לאחר-מכן הוא עדיין נשאר בתל-אביב, שם גם התגורר אביו. מאוחר יותר עבר להתגורר בבני-ברק, שם הנהיג את חסידיו.
נפטר האדמו
האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל לקה בחודש אלול האחרון באירוע מוחי. היה זה לאחר שהאדמו"ר התאשפז במוצאי-שבת בבית-הרפואה 'איכילוב' עקב בעיה רפואית, וביום ראשון בבוקר, בעודו שוהה בבית-הרפואה, עבר האדמו"ר אירוע מוחי ואיבד את הכרתו.

מאז אשפוזו חלו עליות ומורדות במצבו הבריאותי והוא היה מאושפז בבית-הרפואה 'איכלוב' וב'מעייני הישועה'. לקראת חג-הפסח הושלמו הסידורים הסיעודיים בביתו שברחוב חבקוק 20 בבני ברק, לקראת שובו לביתו, וחסידים רבים הגיעו מרחבי הארץ לשהות במחיצתו במהלך החג.

בקיאות רבה בכל מכמני התורה

האדמו"ר רבי ישראל דן זצ"ל נולד בשנת תרפ"ח בוורשה בירת פולין. בשנת תרצ"ו והוא ילד בן 7 עלה ארצה עם הוריו. בשנת תש"י נשא לאישה את רחל בתו של הרב שמואל אהרן שידרוביצקי זצ"ל מביאליסטוק, תלמיד-חכם וירא-שמים שהיה מראשי אגודת ישראל בפולין, וסגן יושב ראש אגודת ישראל בארץ-ישראל.

את מקומו של האדמו"ר ה'אמרי אש' זצ"ל, ירש בנו האדמו"ר רבי ישראל דן טאוב. בקיאותו הרבה בכל מכמני התורה התגלתה ביתר שאת כאשר קבל עליו את עול האדמו"רות , לאחר פטירת אביו. בשולחנותיו נהג לומר דברי תורה ערבים ונעימים לאוזן שומעיו.

מספר שנים הנהיג את עדתו בעיר תל אביב במקום מגורי אביו, ובל"ג בעומר תשנ"ה עבר לבניין חדש שהוקם על-ידי חסידיו בבני-ברק.

כאבותיו, גם הוא מחבר ניגונים ורבים מהם כבר חדרו לבתים רבים בישראל. האדמו"ר היה פעיל מאוד בענייני ציבור ושימש כחבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

'בחדרי חרדים'
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
מלכי!
כ' סיון ה׳תשס״ו
תנוחמו מן השמים
חברת ילדות מתל אביב
2.
שניאור
כ' סיון ה׳תשס״ו
ברוך דין האמת.חבל על דאדין ולא משתכחין
5.
בנו, נכד אדה"ז
כ' סיון ה׳תשס״ו
בנו הגדול וממלא מקומו, הרב חיים שאול טאוב, הנו חתנו של האדמו"ר מאלכסנדר זצ"ל, שהיה נשוי למשפחת היילפרין מצאצאי אדמו"ר הזקן
3.
חגי
כ"א סיון ה׳תשס״ו
ברוך דיין אמת
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
4.
חגי
כ"א סיון ה׳תשס״ו
ברוך דיין אמת
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
6.
chaim shoul
כ"ב סיון ה׳תשס״ו
al shem r. chaim shoul brook? boruch dayan hoemes
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.