מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ו 15.06.2006

השלוחים בשדרות מספרים על הפחד מהקאסמים

אזעקת "שחר אדום" בשדרות, הפכה לדבר שבשגרה. מידי יום נוחתים קאסמים רבים וחיי האנשים הפכו לסיוט מתמשך ■ האחים הרב משה-זאב וחננאל פיזם, המשמשים כשלוחי חב"ד בשדרות, מספרים בראיון משותף ל-COL על החיים בצל הקאסמים, הפחדים, הכעס, התקווה ועל כינוסי הילדים הפוחתים בעקבות המצב ■ והם גם ביקרו יחד במאהל המחאה שהוקם באחרונה בעיר והביעו את דעת הרבי בנושאי שלימות הארץ ■ לראיון המלא• כך נראה נפילת קאסם בשידור-חי: לצפייה
השלוחים בשדרות מספרים על הפחד מהקאסמים
סיוט מתמשך. הרב משה-זאב פיזם מחזיק קאסם דמה בהפגנה בשדרות

מאת חיים ברון

שש רקטות קסאם נורו היום (חמישי) לעבר הנגב המערבי. ב-10:30 נורה המטח הראשון של הרקטות, שאחתן מהן נחתה לא רחוק מביתו של שר הביטחון עמיר פרץ, שמול ביתו שובתים רעב מספר תושבים. 2 מהמפגינים התעלפו. ידיעה זו שפורסמה בבימות חדשותיות שונות, נהפכה כבר לדבר שבשגרה. אבל לא בשביל תושבי שדרות.

הרב משה-זאב פיזם ואחיו הרב חננאל פיזם סיפרו היום (חמישי) בראיון משותף ל-COL על החיים האישיים במקום. "בתקופה האחרונה", מגלה הרב זאב, "יש גל עזיבה במקום. אני לא יכול לנקוט במספר מדוייק אבל מדובר במאות-רבות של משפחות שהחליטו לעזוב את העיר. זה
גל עזיבה משמעותי שהולך ומחריף".

יצא לכם לשוחח עימם ולנסות לשכנע אותם שיישארו בעיר?

הרב זאב: "לא-פעם שוחחתי עם אנשים שעזבו ועם אנשים שמתכוננים לעזוב והם אומרים לי שחייהם נהפכו לגיהינום ואני, שיודע על-מה הם מדברים, מבין לליבם אך מנסה בכל-זאת לחזקם ברוחם. זה לא פשוט. אני לפעמים הולך ברחוב וחושב על הקאסם הבא; היכן הוא ייפול; וכיצד לדאוג שלא אפגע. לא-פעם אני מתעורר בבוקר ושואל את אשתי האם היה 'שחר אדום' או שרק דמיינתי... זה נהפך לחלק מהחיים".

הרב חננאל: "יש פחדים לחלק נרחב מהתושבים. אנשים כאן כועסים רבות על הביטחון ועל ההגנה הלקוייה. אבל יחד עם זאת, אנחנו מנסים לנסוך בהם תקווה כל הזמן. אני דברתי עם מספר אנשים שתכננו לעזוב והסברתי להם שה' מחיה את העולם ועובדה היא שאנו רואים פה ניסים יום-יום".  

באחרונה מטח הקאסמים הלך וגובר.

הרב זאב: "אנחנו כבר נכנסו למן שגרה של מלחמה יום-יומית וזה בלתי-אפשרי. אני נקלע לעיתים קרובות ביותר לזירת נפילת קאסם. לדוגמה ביום שני האחרון, השתתפתי באזכרה בבית-העלמין במקום, דקות לפני שהגענו נפל שם טיל. לאחר-מכן הלכתי לאולם, בו התקיים האזכרה ובאמצע האירוע נפל בסמיכות למקום טיל.

הרב חננאל: ההיקלעות לזירת נפילת קאסם, נהיית מיום ליום יותר תדירה. אתה הולך ברחוב ופתאום שומע פיצוץ, זה סיוט. במשך תקופה ארוכה, צוות בית-חב"ד מקיים ביקורי-בית בבתים בשדרות ומנסים לעודד את התושבים".

אתם חוששים?

הרב זאב: "חשש תמיד יש. לדבר כזה, קשה מאוד להתרגל. זה כל פעם מקפיץ מחדש. אחרי הכל, אנחנו בני-אדם ולא מלאכים. המוח נהיה רגיש לכל רעש קטן וזה כבר נהפך, לצערי לחלק מהחיים".

הרב חננאל: "יש חשש, אך יחד עם זאת ידיעה כי אנחנו השלוחים של הרבי ולא יאונה לנו כל רע וזה הנחמה היחידה שלנו, שעה שאנחנו חושבים על הפחד".

כיצד מסבירים זאת לילדים?

הרב זאב: "זו שאלה קשה. הילדים כבר התרגלו למושג 'שחר אדום' ולפיצוץ העזב שבא לאחריו. הם כל היום בבית וממעטים להסתובב ברחובות כמו יתר הילדים בשדרות. הרחובות רקים מאדם. חוששים לצאת מהבתים".

הרב חננאל: "המצב נהפך לסיוט יום-יומי. לעיתים קרובות מאוד הילדים נבהלים וזה משפיע. אני מצידי מנסה להסביר להם כי אנחנו שלוחים והרבי, המשלח, שומר עלינו".

זה מתבטא גם בכינוסי ילדים של בית-חב"ד?

הרב זאב: "בוודאי. כיום לא ניתן לקיים כינוס או אירוע ללא אישור מהעירייה. כך גם בתהלוכת ל"ג בעומר, הייתה ירידה דרסטית בכמות הבאים. ההורים חוששים פשוט לשלוח את ילדיהם. הדבר גם מתבטא בקייטנה, אותה אנו מתכננים ב'חופש הגדול'. אין לנו שום אפשרות לקיים אותה בשדרות ואנו מחפשים מקום חלופי".

איך היחס של התושבים לתוכנית ה'התכנסות' של אולמרט?

הרב זאב: "לדעתי, המושג 'שמאלני' זה לא השקפת עולם, זה פשוט מחלת-נפש. אחרת אי-אפשר להסביר את מה שקורה להם. הקאסמים נופלים ואולמרט מוצא זמן לטייל בעולם ולהסביר את תוכנית ה'התכנסות' שאף מנהיג בעולם לא מתלהב ממנה". 

הרב חננאל: "הממשלה מתנהגת בסלחנות רבה כלפי הערבים שרק מגבירים מיום ליום את הקאסמים. העובדה כי שר-הביטחון, עמיר פרץ מתגורר בעיר לא גרמה לירידה בקאסמים, אולי להיפך".

לסיום, אתה מאמינים כי מאהל המחאה שהקימו התושבים יעזור במשהו?

הרב זאב וחננאל: "שביתה זה עניין של מחאה, אמצעי לבטאות את המחאה. אנחנו ביקרנו במקום ועודדנו את רוחם. בנוגע לשאלה, אנו מאמינים כי הדבר יפעל בקרב הדרגים הגבוהים".

מחר (שישי) תתקיים תוכנית ב'קול-ישראל' בשידור-חי מבניין העירייה בשדרות ואחד המוזמנים, הוא שליח חב"ד הרב זאב פיזם.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
תהיו חזקים!
י"ט סיון ה׳תשס״ו
השלוחים לבית פיזם - תהיו חזקים!
2.
השגחה פרטית
כ' סיון ה׳תשס״ו
בתמונה מהתהלוכה נראה השלט: "שמור על המזוזה והיא תשמור עליך", חזקו ואמצו
3.
ZEHEEEEEEEV!!!!!!
כ' סיון ה׳תשס״ו
ATA TOTACH!!! TAMSHICH KACHA!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.