מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשס״ו 14.06.2006

ה'דינר' הישראלי בטורונטו חיזק את רוח הקהילה

'המרכז הקהילתי לדוברי עברית' בטורונטו, קנדה, הפך מקור לגאווה עבור יהודי העיר. גם הלא-יהודיים רוחשים ומעניקים כבוד באירועים השנתיים של המוסד בראשות הרב ישראל לנדא ■ לדינר האחרון הגיעו קרוב ל-1500 איש והשתתפו בו גם ראש העיר וחברי העירייה, קונסול ישראל, ראשי ה'פדריישן' היהודי ואישי ציבור ■ אורח הכבוד הרב ישראל-מאיר לאו סיפר על השיחה האחרונה עם אריאל שרון ■ לסיפור המלא
ה'דינר' הישראלי בטורונטו חיזק את רוח הקהילה
האורח הרב לאו, המארח הנגיד ר' ערן אוסטפלד והרב ישראל לנדא
דינר ומעמד הצדעה התקיים ל'מרכז הקהילתי לדוברי עברית' בטורונטו, בהנהלת הרב ישראל לנדא. חלק ניכר מהאורחים הגיעו מתוך אהדה לשליח המכהן כרב הקהילה ועומד בראש המרכז החב"די. האורחים המרכזיים היו תורמים מקומיים.

המעמד השנתי נקרא 'ספירט אוף דה קומיוניטי' - 'רוח הקהילה' - ומטבע הדברים הוקדש לאחדות הקהילה. המעמד כולו עמד סימן 'המחשת עוצמתה של השותפות בבניין העצמה היהודית' כשהדגש על המושג 'שותפות' - והתחושה הכללית בין כל באי הדינר הייתה אומנם כזו - שהם לוקחים חלק בשותפות שיש לחזקה - בהקמת בית יהודי שיש להרחיבו ולפתוח בו שערים.

מנחה הדינר היה הרב אליעזר גורקאוו, השליח בלונדון שבמחוז אונטריו והדינר עצמו נפתח בתפילה לשלום העם והארץ שנשאו הרב דוד שוחט, רב קהילת חב"ד בטורונטו והשליח הראשי למחוז הרב זלמן-אהרן גרוסבאום.

במהלך הדינר נאמו אורחים מכובדים ובניהם: ראש-העיר מר מייקל די-ביאזה ושלמה פריזנט, חבר ותיק ונחשב בקהילה.


השיחה האחרונה עם שרון

את המשא המרכזי נשא הרב ישראל-מאיר לאו, רבה הראשי של תל-אביב ולשעבר הרב הראשי לישראל.

הרב לאו פתח את נאומו בדברים אודות שיחתו האחרונה עם ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון, הקשורים במטרת הכנס הונכחי של 'מרכז חב"ד לדוברי עברית' - אחדות ישראל, חיזוקה וגיבושה.

"לאחר האירוע המוחי הראשון שעבר, התקשר אליי אריאל שרון - ישלח לו ה' רפואה שלימה - ואמר לי שהוא רוצה להיפגש איתי בדחיפות בקרוב, כיון שיש לנו הרבה על-מה לדבר. במענה לשאלתי 'מה הנושא?', דיבר מר שרון בדאגה על הנתק בין יהודי הארץ ליהודי התפוצות והניכור של הדור הצעיר בארץ ליהודי התפוצות והניכור של הדור הצעיר בארץ לערכי עם ישראל. שרון סיים כי הנושא מטריד אותו מאוד, אך לצערינו הפגישה לא יצאה אל הפועל".

בהמשך ייחד הרב לאו את רוב דבריו לנושא האחדות וחיזוק 'רח הקהילה' הן ברוחניות, ע"י שמירת השלשלת והמסורת היהודית והדאגה לחינוכם היהודי של בני הנוער, והן בגשמיות - בסיום לבניית מרכז קהילתי שישמש בית-כנסת ומרכז פעילות לקהילה.

"אלה הפועלים למען האחדות ולמניעת הנתק בין יהודים בכל העולם ובינם לבין שאר העמים הם חסידי חב"ד", סיכם הרב לאו. "הם עושים זאת מתוך אכפתיות ובצורה המעולה ביותר בכל קצוות תבל. הם עושים זאת בעקבות הרבי, שהכין את העולם כולה לאותה אחדות פלאית שתשרור בימות המשיח, עד כדי כך שיגור זאב עם כבש וגדי עם נמר ירבץ.

"ותרשו לי לצטט לפניכם משפט שאמר בשעתו מר יצחק גרינבוים, שאר הפנים לשעבר: 'אם יום אחד שמסך הברזל ייפתח וייצא משם אדם אחד שיאמר על עצמו 'יא עבריי' - 'אני יהודי' - יהיה זה רק בזכותו של אדם אחד - הרבי מליובאוויטש!"...

מתנת הקהילה לרב לאו

לאחר נאומו של הרבי לאו, העניק לו מר שמואל הרצוג, מתומכיה החשובים של הקהילה, את 'מנת הקהילה': סט הספרים של הרבי 'ביאורים לפירוש רש" על התורה'.

דבריו של הרב לאו ואווירת קידוש ה' ששררה באולם בשעה שדיבר, טבעו במשתתפים רושם עמוק ומלהיב.

בסיום הדינר, התקיימה מסיבת עיתונאים עם הרב לאו שאורגנה ע"י 'מרכז חב"ד לדוברי עברית'. הרב לאו רואיין ע"י נציגי רשתות טלוויזיה ועיתונאים על נושא המהגרים מישראל לחו"ל וכדרכו השיב בבהירות וברהיטות את עמדת היהדות הנאמנה.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
HEAD
י"ט סיון ה׳תשס״ו
why are there no pictors of the heas shlich rabbi grossbaum
2.
מעניין
י"ט סיון ה׳תשס״ו
יש כמה הטוענים שלהם היתה "הזכות" הגדולה ל"שיחה האחרונה עם שרון".

אולי נברר אצל שרון (לא גושן, אלא אריק) עצמו?
3.
גם הוא בנקרופילים?
כ"ד סיון ה׳תשס״ו
החליט לבנות לעצמו קריירה חדשה על גופתו של המנהיג המת החי?
אין לו בושה ללאו הזה, אין לו שמץ של בושה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.