מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשס״ו 13.06.2006

מיהו יהודי? יש מי שמברר

פניות רבות, מהקצה האחד של אירופה הרחבה ועד לקצה האחר, זורמות אל האגף לבירור יהדות – הראשון מסוגו – הפועל ביוזמת 'מרכז רבני אירופה'. מעבר לקו: רבני הקהילות השונות המבקשים להיעזר בבירור יהדותם של הפונים אליהם בקהילותיהם שבכל אתר ואתר. האגף לבירור יהדות של מרכז רבני אירופה תופס תאוצה בקרב רבני הקהילות * אז איך זה עובד? ■ אין שמחה כהתרת הספקות ■ לסיפור המלא
מיהו יהודי? יש מי שמברר
(אילוסטרציה)

רבני קהילות רבים, המקבלים ימים ולילות פניות מתושבי אזוריהם בכל ענייני היהדות, מתקשים לעתים קרובות להכריע האם עומד מולם בן למשפחה יהודית כשרה, או שמא מדובר בבן אומות העולם שמספר, ואולי גם באמת חושב, כי הוא מזרע יצחק אבינו.

עד כה, כאשר נתקבלה פנייה מצד אדם שזהותו היהודית אינה ברורה, לרבנים לא היו יותר מדי ברירות ותהליך הבירור היה מפרך. גם אם העומד מולם היה מביא עמו מסמכים שונים, המעידים לכאורה על יהדותו, לא תמיד הנתונים היו נכונים ובהירים להבנת כל אדם, במיוחד במסמכים שמקורם במדינות זרות.

עד הקמתו, בשעה טובה, של האגף המיוחד.

ר' יגאל יהודי , מהמומחים בעולם לבירור יהדות, אשר זכה להמלצותיהם של גדולי ישראל וכל בתי הדין בארה"ק, לא הסתיר את התפעלותו מההתפתחות הדרמטית של האגף. יהודי אמר לאנשי האגף לבירור יהדות של ה'מרכז' כי ככלל, יש צורך לבקש מהפונים להמציא את מירב המסמכים שבידיהם. "וכשהפונים לרבנים טוענים שאין בידיהם את כל המסמכים", הוסיף יהודי, "או מבקשים מהרב המקומי לנסות לחפש בארכיון העירוני שבעיר מולדתם, מוכיח הדבר על בעייתיות מסוימת. ויש לחשוד בהם".

תהליך בירור יהדות, מציינים באגף, אורך מספר ימים. לאחר הפנייה הראשונית למרכז, בצירוף צילום המסכמים המקוריים, נפתח תיק באגף. במהרה מועברים המסמכים למומחים לבירור יהדות, ומכאן בדיקתם מתבצעת בצורה הטובה ביותר.
במקרים מסוימים, יוצרים המומחים קשר עם המשפחות המוטלות בספק ומבצעים מולם תשאול טלפוני.

לאחר שהמומחים מגישים את חוות דעתם המקצועית, מופנה התיק לפסיקתו הסופית של אחד הדיינים המומחים בבירור יהדות. ואין שמחה כהתרת הספקות.

אנשי האגף ציינו עוד, כי לעתים תכופות הבקשות המתקבלות באגף דחופות עד מאד לפונה. אנשי האגף משתדלים לטפל בבקשות לבירור יהדות במהירות שיא, בד בבד עם שימת דגש מיוחדת ונחרצת שלא להגיע לידי מכשול חלילה.

ניתן להפנות בקשות לבירור יהדות בצירוף צילום מהמסמכים המקוריים לפקס: 32.2.233.1820+ או לדוא"ל: [email protected]

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מאי קמ"ל
י"ח סיון ה׳תשס״ו
כותרת הכתבה היא" איך זה עובד" אמנם לפועל בגוף לא מתואר בכלל כיצד אכן מבררים את יהדותו של המצהיר על כך.
מספרים לנו בכתבה שהבירור נעשה על ידי מומחים לכך. דבר זבה היה ברור לנו גם קודם, ומה שרצינו לדעת הוא אכן כיצד הם עושים זאת...
2.
הלואי שכך אכן היו פני הדברים.
י"ח סיון ה׳תשס״ו
אחד הדברים המסובכים והמורכבים ביותר שהשלוחים בעולם אמורים להתעסק אתם - זה בירור יהדות, ולצערינו יש רמאות גדולה הן בכמות והן באיכות בתחום הזה.
זאת, בנוסף לבלבול שנוצר בכמה וכמה מקרים בנסיבות הזמן והמקום.
3.
נסין גדול בבדיקת מסמכים
י"ט סיון ה׳תשס״ו
בזמן שליחותי רכשתי הרבה ידע בענין מסמכים, הדבר הראשון שמומחה יכול לבדוק, זה רק מסמך מקורי, מי שסומך אפילו בקצת על צילום, סימן שהוא לא בדק מסמכים בחייו, במסמך יש אפשרות למחוק אות ולהשלים אותו בצורה כזאת שיהיה כתוב יהודי, ובצילום כמובן אי אפשר להבחין בזה, ורק במסמך המקורי אפשר לראות את זה. אפשר להשתמש עם צילום, בשביל לדעת באיזה ארכיון אפשר וצריך לחפש.
יהודים שימו לב, מי שמעונין לרמות ולספר שהוא יהודי הוא לא יגיד לכם שהוא זייף את המסמך, הוא ימשיך במשחק שלו כל ימי חייו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.