מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ו 09.06.2006

הדוקטור הרוסי מצא את יהדותו בזכות חב"ד

עיתון 'בקהילה' מפרסם השבוע את סיפורו של ר' אברהם לייב בושלוויץ', המשמש כרופא בכיר במרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות. עד גיל 20 לא ידע אברהם לייב מאומה על יהדותו. לאחר ביקור בארץ, במהלכו עבר ברית מילה בארגון 'בית יוסף-יצחק', כבר חבש כיפה לראשו, וביוזמתו התחיל להתקרב לבית חב"ד בחרקוב, בו למד לראשונה יהדות ■ לסיפור המלא
הדוקטור הרוסי מצא את יהדותו בזכות חב
ד"ר בושלוויץ' כיום * צילום י. בלינקו
עיתון 'בקהילה' מפרסם השבוע את סיפורו של ר' אברהם לייב בושלוויץ', המשמש כרופא בכיר במרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות. עד גיל 20 לא ידע אברהם לייב מאומה על יהדותו. כשהיה נער בגיל 17 התחיל את לימודי הרפואה באוניברסיטה בחרקוב. בגיל 20 החלטתי לטוס ארצה בפעם הראשונה בחיי כדי לבקר את דודתי שעלתה בעלייה הגדולה מממדינות חבר העמים לארץ ישראל ומאז היא מתגוררת בארץ.

"שבוע לפני שנסעתי ארצה אמרתי לעצמי שאם אני כבר נוסע לארץ ישראל, עליי למול את עצמי קודם לכן. הייתי משוכנע שאין זה נאה לבוא ארצה מבלי לעבור ברית מילה. ביררתי, אפוא, היכן ניתן לערוך ברית והפנו אותי לארגון 'ברית יוסף יצחק' שאכן ערכו לי ברית מילה ומיד לאחר מכן טסתי ארצה.

"בכל מהלך ביקורי בארץ, לא ביקרתי בשום אתר בעל זיקה לדת. דווקא בדרך חזרה לאוקראינה נדלק בי לפתע, ללא שום הסבר הגיוני, הניצוץ היהודי. בלי שום הסבר הגיוני לכך, דרשתי בטיסה חזור לקבל אוכל כשר. כשירדתי מהמטוס באוקראינה כבר חבשתי כיפה לראשי וביוזמתי התחלתי להתקרב לבית חב"ד בחרקוב, בו התחלתי ללמוד לראשונה יהדות.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כתבה טובה!!!!
י"ז סיון ה׳תשס״ו
רק כמה שאלות:

1. למה התקרב דרך חב"ד ונהפך לאייזה חסיד אחר
2. למה כתוב שעבר ברית ע"י ארגון ו לא כתוב שהמוהל הראשי לאוקראינה עשה לו ברית. הרי ידוע שהרב יעקב גייסינוביץ שמכהן כבר כ 8 שמים ברחבי אוקראינה כמוהל הכניס מעל 2000 יהודים בבריתו של א"א ע"ה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.